Equus veulenopfok

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:49

Ik lees mee omdat er meerdere veulens van bekenden hier staan.

Ik heb onze hengsten altijd gecastreerd en weer in de kudde gedaan. Dan kunnen ze die ervaring daar verwerken en ervan bijkomen. Verhuizen en castreren en uit de groep en aan het werk of naar vreemde nieuwe plek is heel erg veel om te verwerken. Ik vond dat nog al wat dus de onze gingen en bleven lekker terug de groep in. In een kliniek in de buurt castreren, klein weekje weg of paar dagen en dan terug. Gecastreerd in voorjaar dat ze twee werden dacht ik. Daarna nog lekker tot najaar in de kudde. In het najaar naar huis.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:28

Silly1972 schreef:
Twinklebel schreef:
Het spul stond er weer goed bij vandaag. Foto's volgen nog, ga nu lekker mijn bed in.
Silly, Cas had wel behoorlijk mok....

Ja klopt, had hij vorige keer al, maar kan er zo weinig aan doen. :(
Normaal gesproken zou ik het elke dag insmeren, maar dat gaat natuurlijk niet.

Wauw die gaat inderdaad ineens de lucht in, ze is heeeeel knap aan het worden.

Echt ruim insmeren met Msm zalf wil vaak al wonderen doen. Is de ervaring met mijn ruin in de opfok vroeger.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie