[VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Laurievc

Re: [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 21:10

Ja haha, lijkt inderdaad anders :D Mijn vader is even groot als de zwarte draad (1m79) en ik kom nog boven de ijzeren poort uit met mijn 1m55 dus ik zal er niet heel ver naast zitten :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 15:22

Geeft het zo een duidelijker beeld? De zwarte draad staat indedaad op aflopende grond :)

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 19:56

Witchcraft schreef:
Daar zijn ze dan. Wat gaaf zeg! En hoe voelt het voor jou nu? Vind je het spannend nu het daadwerkelijk er is?

Ik ben eigenlijk heel relaxt! Zelf alles in handen qua voer ed. Ben er echt heel blij mee!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-18 13:46

Hier doe je t toch voor :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 09:38

Goed, even de tijd nemen om te antwoorden :P Heb thuis nog geen internet, dus alles moet op school of bij mijn ouders gebeuren haha.

Devitootje schreef:
Ziet er allemaal super strak uit, zeg. Top gedaan en snel ook allemaal.

Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je voor je eigen paarden gekozen voor individuele stallen en niet voor grote inloopstal met aangrenzende ruime paddock?

Snap dat het voor de klanten van straks voor tijdelijke stalling niet handig en/of realistisch is om ze in een (steeds wisselende) groep te zetten.

Enerzijds inderdaad voor het werken met klanten. Anderzijds omdat ik paarden heb die zo verschillend zijn (drachtige merrie die snel dik wordt, schimmel die snel te scherp staat en helemaal niet vriendelijk is naar andere paarden) en anderzijds ook omdat ik er niet voor ben om alles op een paddock te gooien haha. Ik vind het wel een belangrijk punt dat ze genoeg buitenkomen, maar daar heb ik ook rekening mee gehouden in de tekeningen en manier van werken :)

Witchcraft schreef:
wat fijn zeg om je paardjes lekker aan huis te hebben nu. Heb je al mensen die hun paard in training willen zetten bij je?

Momenteel heb ik 1 paardje waar ik donderdag ga testen of het klikt om in te rijden, maar ik ben niet actief opzoek. Vanaf maart loop ik ook nog 11 weken stage dus ga ik een drukke periode tegemoet en ik zit nu ook nog gewoon dagelijks met lessen op school. Als ik afgestudeerd ben wil ik hier actiever naar gaan zoeken omdat ik dan ook meer tijd ga hebben. Op de moment moet ik (en de paarden) nog mijn routine wat zoeken en dat kan ik beter met mijn paarden alleen denk ik :)

Christel1 schreef:
Wat is het mooi geworden! En zelf ook al verhuisd? Moest er nog veel aan de woning gedaan worden of kon je daar zo intrekken?

Ik ben zelf inderdaad meteen mee verhuisd! De woning was eigenlijk heel netjes. Behang hebben we eraf getrokken en momenteel zijn eetplaats en slaapkamer helemaal in orde en opnieuw geschilderd. Woonkamer is het behang er al af maar moeten we de muren nog schilderen. Keuken is helemaal in orde. Badkamer is klein, maar kan ik voorlopig wel mee verder. :)

xAnthea schreef:
Mooi Laurie! Ik wil snel een keer komen kijken :D

geef maar een seintje en kom gerust eens af! :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 12:28

Dit is momenteel alles dat ik heb hahaha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 14:20

Witchcraft schreef:
Ziet er zo goed uit.

Maar mag ik je vragen hoe nu je inkomen zijn dan? Aangezien je nog dagelijks op school zit. Als dit te persoonlijk is moet je het ook zeggen hoor ^_^ Ben alleen heel benieuwd hoe je dit nu doet, je maandelijkse kosten.

Geen enkel probleem hoor haha! Uiteraard dragen mijn ouders momenteel de meeste kosten nog (lening ed). Verder werk ik in de weekends/vakanties op een groot hippisch complex (deze maand bv al meer dan 50 uur) en geef ik door de week wat lesjes waarmee ik maandelijks nog een leuk centje bijverdien.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 14:46

Ellen_ov schreef:
Wauw wat is het snel voor elkaar gemaakt! Gefeliciteerd! Fijn ook voordat de echte winter inzet en er mogelijk vanwege de vrieskou enzo niets meer kan. Leuk detail ook dat jullie het bovenluik wat naar buiten open gaat, ook van een soort plastic hebben voorzien? voor meer lichtinval?

Voor de raampjes zit gewoon glas. Inderdaad ook een deel voor de lichtinval :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 11:24

Uiteraard zal het niet nij de 4 paddocks blijven als de stallen vol staan. :)
Voorlopig heb ik er echter maar 3 staan en dan is 4 plus 1 of 2 weides wel voldoende :) ik vind het ook een belangrijk punt dat mijn paarden gewoon genoeg buitenkomen. Dat was ook 1 van de redenen dat ik ze thuis wilde :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 22:06

Ondertussen zijn we een 3-tal weken op locatie en het bevalt zo goed :D Stukje bij beetje maken we nu alles af en gelukkig zijn er ondertussen 3 weides/paddocks afgezet zodat de paarden al heerlijk buiten kunnen!

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 18:46

Mooi momentje vandaag :D

Afbeelding

We zijn met Julie vandaag de omgeving wat gaan ontdekken. Bleek dat er een super leuk ruiterpad achter de hoek is :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:42

Hannanas schreef:
Wat een baaaaaakkkkk!
Heel wat mensen die daar wel een testrit willen maken, zo’n lekkere droge zachte dempende strakke bodem. :wow:

Dankjewel!

De bak ligt ook echt geweldig, al zeg ik het zelf :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 21:12

Sinds vandaag staan ook de Engelse poorten in de paddocks :D Ook de elektriciteit is op de draden gegaan. Twenty vond het iets te leuk om alles stuk te maken haha

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 08:14

Daar moet inderdaad nog een stuk af haha. Ze hadden geen kortere maar onze grond is steenhard duswe kregen ze er gewoon niet in haha :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 10:53

Dames en heren,
We hebben automatische drinkbakken *\o/*

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 10:30

Als ik zo'n foto's maak om 8u30 's ochtends, dan voel ik me altijd zo gelukkig <3

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 20:04

Ja, voor mij is het op deze manier te moeilijk om ze in een stabiele groep te zetten. Ze kunnen echter wel contact maken met elkaar en ik heb niet de indruk dat ze doodongelukkig zijn :+

Vandaag vrij onverwacht de eerste gast gekregen :D Baasje is nog 3 weken op vakantie maar paardlief moet worden voorbereid voor het cross seizoen. Super leuke bezigheid dus :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 15:16

DoubleVv schreef:
Laurie
Wauw wat een mooie plek en gaat project dat je start. Doe je alles zelf of heb je hulp van buiten af?
Ben wel benieuwd want het is toch heel wat werk stallen mesten, voeren, zorgen dat alles netjes blijft en alles op tijd en stond onderhouden word en dan nog rijden erbij..
Succes!

Lief, dankjewel! Mijn ouders springen in waar nodig, maar verder doe ik het alleen :)

Voor de liefhebbers, de FB pagina van de stal is zonet ook online gegaan :)
Klik

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 18:44

Wat lief allemaal, dankjewel :D

Ik schrik er enorm van hoeveel interesse er is in wat ik aanbied. Dus dat is echt heel fijn *\o/*

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 12:14

k_m schreef:
Haha ja goed logo Laurie! :+

Je gaat dat goed doen! Je rustige aanpak gaat echt werken volgens mij. Zeker in de proffesionelere sport zie je niet snel dat er zo veel aandacht en tijd wordt besteed, terwijl er steeds meer mensen zijn die daar erg veel belang aan hechten. Goed bezig!

Ja heb jij goed gemaakt *\o/*

Ik hoop het! Veel mensen die me kennen weten wel dat ze hier met hun gat in de boter vallen dus ik hoop dat ik doe goede naam ook vast kan houden :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 06:57

missfalki schreef:
En advertentie op de Bokt markt ... +:)+

Leuk om te horen dat je harde werken nu ook wordt beloond
door de interesse in wat je biedt.

Groet Karin.

Alle mogelijke geïnteresseerden wil ik aanspreken :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 21:39

Zozo, wat een interessante week! Mag toch wel met een beetje trots zeggen dat ik al verschillende boekingen heb binnengekregen. Zelfs al voor de zomer :o

Dit weekend hebben we ook bewakingscameras gehangen. Nu kan ik lekker slapende paardjes spotten <3
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 15:35

Heleennn schreef:
Welke camera’s heb je hangen? Wij zoeken ook nog een systeem voor in de stal!

We hebben de plus serie van Bascom hangen :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-19 21:34

Buiten dat het onzééééttend druk is, niet echt :+ Zadelmak maken aan huis, lesgeven en sinds net ook weer 3 nieuwe vakantiegangers. Morgen komen er nog 2 voor een nachtje en dan staat gewoon alles vol :D
Afbeelding