Ik heb inmiddels ook alles gelezen.. Wat een verhaal inderdaad. Prachtig dat je dat hier allemaal zo op Bokt plaatst, je moet het lef er maar even voor hebben.
Anderzijds herken ik ook wel veel dingen. Mijn Tinker is dan wel niet zo extreem als de jouwe (zij is eerder not-impressed van dingen), maar ook met haar heb ik doodsangsten doorstaan.. Ik heb wel geleerd om vaker naar haar te luisteren, want meestal gaf ze - op soms subtiele wijze - al aan hoe ze zich voelt. Vaak denk ik dan ook 'Ach, je moet niet zo miepen' en doe ik gewoon door. Maar dat heeft al vaak het omgekeerde effect gehad. Zo ook ben ik er afgelopen zomer vanaf gevallen. Ze deed lastig bij vertrek, ik vond dat ze zich niet moest aanstellen en ben toch gaan rijden. Na een tijdje was ze eigenlijk best braaf. Tot ze plots besluit dat ze er genoeg van heeft en rechtsomkeert naar huis gaat. Ik blijf rustig zitten, wacht tot ze wat kalmeert want die eerste minuten heb je er toch niets aan te zeggen.. Springt ze van een talud op het pad en tja, dat kon ik niet uitzitten.. Ik heb me toen niet echt pijn gedaan, maar ik was zo ontzettend emo.. Jeetje.. Tranen met tuiten, me de hele dag opgesloten in mijn kamer want zo kòn het echt niet meer!!
Uiteindelijk besloten om te stoppen met buitenrijden en terug bij de basis te beginnen. Dit paard is destijds verkocht als zadelmak onder het motto 'Zadel erop en ze is braaf'. Een goede basis had ze niet. En dit paard was 10 jaar. We zijn er nog BIJLANGE niet, maar we zijn nu al een jaar regelmatig aan het lessen en oefenen en tegenwoordig rijd ik terug af en toe buiten.
Ik ben dan ook van mening dat dit moest gebeuren. De tranen, de frustratie, de onzekerheid.. Het is niet allemaal zonder risico's, maar man, wàt heb ik geleerd. En wàt zijn we naar elkaar gegroeid!! Met de juiste mensen en begeleiding rondom je, kom je er wel. Dankzij jouw topic heb ik ook besloten om eens een overzichtfilmpje te maken van mijn 3 weken training aan het begin van deze zomer. Leuk hoe inspirerend dit werkt.
Ook ik was niet 100% fan van Bruno, maar op de laatste filmpjes begon het echt wel al goed te komen. Ik ben dus ook net zoals alle andere Bokkers erg benieuwd naar waar je nu staat. (Ik had je al voor dit topic op Bokt zien voorbij komen, op het Tinker gedeelte, dus ik weet wel al enkele spoilers.
)
"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."