lizy29 schreef:Is ook maar net wat bij het paard paar qua dekens. Wij hebben er 5 staan, leeftijd tussen de 10 maanden en 23 jaar, zonder deken en zonder schuilstal zonder enige problemen. Deken word alleen gebruikt als er een kreupel is en daardoor minder kan bewegen om op te warmen.
Leo schreef:Want?
Ninx schreef:Niet te druk maken..... lijkt wel een soap zo.
Het is:
A: voorjaar
B: er staat continue een belachelijke wind
C: die dieren zijn volledig de weg kwijt de komende tijd en hebben gewoon de tijd nodig om te wennen. Ze zullen nu alles doen om bij elkaar te blijven en om overzicht te bewaren. Dat is helemaal normaal. Om nu van alles af te dwingen werkt contra-productief.
Dus laat ze gewoon lekker wennen. Zorg dat je met paaltjes en draad een roundpen of stuk afzet om te kunnen werken op een plek waar ze elkaar kunnen zien. Doe daar gewoon steeds 5 minuten iets en klaar. En geef alles gewoon even tijd. Als ze een beetje gewend zijn en de voorjaarsgekte eruit is, zijn ze niets vergeten van hetgeen je ze ervoor geleerd hebt hoor.
Belangrijker is nu dat je het niet onder druk allemaal gaat lopen doen, want dingen die vervolgens fout gaan krijg je er moeilijker uit.
Hier zijn er de afgelopen dagen ook een paar losgeschoten, en dat zijn een stel brave broeders.... ik lig er niet wakker van.
Jes schreef:Even over het los rukken en mensen die niet begrijpen hoe dat kan etc.
Onze bonte merrie heeft hier een handje van als ze hengstig is, draait gewoon d'r hoofd de andere kant op en vertrekt.
Bij haar helpt het om het halstertouw om haar neus te doen.
Sintara schreef:Ik vind wel dat veel mensen hier heel hard zijn, zonder zelf Art of Limo ooit maar te hebben gezien. Dit zeg ik niet omdat ik het qua inhoud er niet mee eens ben over het algemeen, maar dit kan ook aardiger gebracht worden he.
Juist omdat ze net wat meer zelfvertrouwen had gevonden vind ik dit zo jammer! Art ik hoop dat je je realiseert dat er een hoop botte Nederlanders het beste met jou en Limo voor hebben. Ik moet zeggen dat je qua reacties nog steeds echt heel netjes blijft. Als ik zoals één van de boktgenoten hierboven tegen mijn Belgische collega´s had gedaan, zou ik heel andere reacties krijgen
.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers