Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blazy

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:34

Ook ik rijd meestal buiten.
Vind ik toch een stuk lekkerder en maken we Zwolle-noord onveilig
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:33

Jets schreef:
ElviraKelan schreef:
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe

Waar rij jij precies? Misschien kunnen we een keer samen een ritje doen *D

Weide A, agnietenberg/Brinkhoekweg en heel af en toe Westerveldse bos

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:37

AmoorM schreef:
ElviraKelan schreef:
Vaak een uurtje

Rijdt je dan door de stad? Of heb je dan een soort park waar je rijdt? Ik heb daar nooit een beeld bij als mensen buiten rijden in een niet natuurlijke omgeving. }>

park waar het officieel niet mag overigens dus houden we daar iets meer rekening met wandelaars
Bos is aan te rijden voor ons. Alleen moet ik daar soms even er op en er af omdat een pad van Overrecht is afgesloten met hekken en anders verharde weg. Kunnen we komen door of park of verharde weg te nemen
En we pakken ook nog wel eens stuk route van Rondje Zwolle mee

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:24

ElviraKelan schreef:
Jets schreef:

Weide A, agnietenberg/Brinkhoekweg en heel af en toe Westerveldse bos

Leuk! Ik woon daar vlakbij, maar paard staat aan de overkant van de vecht. Ik rij nog wel eens die kant op via de brug bij de oude van der Valk. Als je het leuk vindt kunnen we dus wel een keer samen op pad :)

Lijkt mij leuk
Ik kom er op terug

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:25

Amalarab schreef:
Heb ook daar gereden toen ik in Zwolle woonde en mijn pony’s aan de Holthagen stonden. Altijd erg genoten! Leuk dat hoogteverschil in het Westerveldse bos en het Agnietenbos kon alleen omdat het hekwerk vernield was :=
Ik rij ook alleen maar buiten, al sinds 1991. Daarvoor een combi van les/wedstrijden/buitenrit.
[ [url=m/smWiGA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk
En Westerveldse Bos is idd genieten juist door de hoogteverschillen

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:49

Paar foto’s van een stuk vd fietsroute waar wij wel eens rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een stukje vd bak waar wij in rijden. Evenals de weg Holthagen

Afbeelding

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:17

KarinLF schreef:
Ook Troy en ik maken het liefst buitenritten, over 2 weken doen we mee aan de Eper4daagse,zin in!

Morgen weer met Jets een ritje Staphorsterbos maken!
Aankomende zaterdag en zondag rondes achter de Cantharel in Apeldoorn/Uchelen!

@ElviraKelan, Holthagen dat is toch bij Zwolle?? Ik denk het te herkennen :D

Ja klopt bij Berkum/Aalanden

Deze foto’s zijn gemaakt bij de dijk bij camping de Agnietenberg en Holthagen ligt als het ware tussen de Brinkhoekweg en de dijk
De bak is circa 100 meter vanaf de zorgboerderij/horeca

Wat leuk trouwens dat er hier een aantal van jullie de omgeving waaruit ik kom/paardrijd kennen ;)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:57

Jets schreef:
Leuk elvira! Als je bij dat stukje muur over de vecht kijkt zie je aan de overkant de plek waar ik winnie heb staan :)

Zo’n vermoeden had ik al :D
Waar heeft jouwe gestaan voor de verhuizing? Eigenaar vd paarden en ik hadden het er vanmorgen over :)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:16

ElviraKelan schreef:
Jets schreef:

Zo’n vermoeden had ik al :D
Waar heeft jouwe gestaan voor de verhuizing? Eigenaar vd paarden en ik hadden het er vanmorgen over :)

We zijn 2 jaar geleden van stal verhuisd, 700 meter verderop haha. Winnie heeft sinds haar derde altijd op plekjes daar in de straat gestaan :j

Aahhh wel super dus ;)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:21

Oooh heerlijk maddox
Gewoon geen chaps aan maar gaan met die banaan :)
Dat vind ik nog altijd het lekkerste. Ik heb gewoon al mijn spullen compleet. Ook vanmiddag toen ik les op Kelan had mijn chaps gewoon aan gehad ook iets van respect voor onze instructrice maar bij 20+ graden trek ik ze al niet meer aan op Kelan :) mij te warm. Ook pas later mijn rijspullen aangeschaft (ik ben er een poosje uit geweest ivm privé redenen)

Verder geniet ik van alle mooie plaatjes van jullie tochten

Vraagje... lees hier van Jets en ik meen Karin dat jullie meedoen aan de vierdaagse. Hoe bereiden jullie zoiets voor en hoe lang rijd je met de 4daagse? Gewoon nieuwsgierige interesse :D

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 05:52

Doordat we altijd met z’n tweetjes rijden spreken we van te voren wel af waar wij heen rijden.
Al kunnen ze alle twee ook apart van elkaar op buitenrit.
Kelan is altijd braaf wel is hij wat minder braaf als Elvira in 1 keer uit het zicht verdwijnt. Maar dan is hij voor mij nog prima te hanteren. Is ook geen paardje wat opzettelijk je er af zal lanceren. Mooiste voorbeeld is denk ik toen ik een keer zonder zadel op hem reed hij super verbaasd keek toen ik mijzelf er af liet glijden. Of de keer dat hij wat minder braaf was en ik mijn bovenlip had ontveld doordat ik vol met mijn lippen op zijn hals kwam, hij was er zelf volgens mij van geschrokken :+
Elvira is wat minder braaf. Vind nog best wat dingen spannend maar wel hanteerbaar.
Wij kunnen best ver naar buiten.
Wij rijden idd vanaf de boerderij en geen trailer.

En bij jou?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:57

KarinLF schreef:
ElviraKelan schreef:
Oooh heerlijk maddox
Gewoon geen chaps aan maar gaan met die banaan :)
Dat vind ik nog altijd het lekkerste. Ik heb gewoon al mijn spullen compleet. Ook vanmiddag toen ik les op Kelan had mijn chaps gewoon aan gehad ook iets van respect voor onze instructrice maar bij 20+ graden trek ik ze al niet meer aan op Kelan :) mij te warm. Ook pas later mijn rijspullen aangeschaft (ik ben er een poosje uit geweest ivm privé redenen)

Verder geniet ik van alle mooie plaatjes van jullie tochten

Vraagje... lees hier van Jets en ik meen Karin dat jullie meedoen aan de vierdaagse. Hoe bereiden jullie zoiets voor en hoe lang rijd je met de 4daagse? Gewoon nieuwsgierige interesse :D

Yep, Jetske en ik doen volgende week mee aan de Eper4daagse van 4 t/m 7 juni, erg leuk om te doen!

Kom vrijdagavond de 7de kijken naar de intocht door het centrum van Epe, dan rijden we (me to) met een groep van zo'n 400/450 paarden door het centrum van Epe, altijd erg leuk!

En hoe wij ons voorbereiden? Heeeeeeeeel maar dan ook heeeeeeeeel veel buitenritten maken en ook wel langere afstanden van 20/25 kilometer!

Vanavond gaan Jetske en ik een rondje van zo'n 11 /12 kilometer maken in het Staphosterbos, heerlijk!

En toen was mijn tekst op de 1 of andere manier weg en blijkt dat ik hem hoe stom ergens in jouw tekst heb gezet

Lijkt mij erg leuk om mee te doen en een goede voorbereiding dus

Lijkt mij leuk om te komen kijken. Hoe laat begint dat vrijdagavond ?
Laatst bijgewerkt door Blazy op 23-05-19 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:59

Voor de rest wat een leuke foto’s zijn er voorbij gekomen wederom en nog 1 die meedoet met de 4daagse ;)
Echt leuk

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:30

KarinLF schreef:
ElviraKelan schreef:
Voor de rest wat een leuke foto’s zijn er voorbij gekomen wederom en nog 1 die meedoet met de 4daagse ;)
Echt leuk

Intocht begint, dacht ik om 18.30, is altijd erg leuk en ontzettend druk , maar gezellig!

Top dank je wel

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:50

Ik rijd drie keer in de week waarvan 1 tot 2 keer buiten en 1 keer op de manege waar wij ook regelmatig buiten rijden

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:41

AmoorM schreef:
:wave:

Hier nog leuke buitenritten gemaakt?

Hoeveel mensen rijden hier echt alleen buiten? Zonder dat ze nog bakwerk doen? Dus alleen het paard aangeschaft voor buitenritten? Of heb je een paard aangeschaft voor wedstrijden en rijdt je buiten voor de afwisseling? Zit verschil in! Wat voor doelen hebben jullie dan? Wat is bij jullie voldoening? :o

Ik rijd soms ook nog in de bak en krijg ook nog les.
Ik heb het paardje op mijn dagbesteding in mijn schoot geworpen gekregen.
Mijn doel is hem met zijn 28 jaar nog zo fit mogelijk houden. Hij ziet er fitter uit dan vorig jaar nu. Hij had een knikje links voor boven zijn schouder, niet zichtbaar wel voelbaar en ook dat is volledig weg. Mijn nieuwe doel wordt spieren kweken. Mijn blijvende doel is vanuit de ontspanning wat vaak lukt. Helaas kon ik hem vorige week en deze week niet berijden ivm singelwond dus vanaf volgende week vrijdag ga ik weer aan de bak.
Voldoening is beide lol hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Blazy op 07-06-19 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Blazy

Re: Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:07

Ik vind wedstrijd rijden en hier voor trainen niet per definitie niet zwaarder dan buitenrit.

Van de week met Kelan hier het bos in geweest. Daar zit een flinke heuvel op en af en.... ook nog het water in geweest wat mentaal wel iets van hem vroeg. We zijn twee uur weg geweest in totaal.
Woensdag ook buiten gereden. Ze waren flink bezig met maaien en ook dat vond hij minder grappig.
Beide keren gegaloppeerd ook.
Het is zwaar voor hem. Evenals dat bakwerk voor hem zwaar kan zijn.
Belangrijkste vind ik bij alle 2 vanuit de ontspanning en bij ons alle twee zie je dat terug.
Dus nee het 1 is niet perse zwaarder dan het ander. Het is maar wat je er zelf van maakt.Afbeelding

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:53

Tinkermuts machtig :o

Maddox leuk om je hier te zien :D

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:48

lara1510 schreef:
Wauw, mooie foto’s! <3

Ik heb vandaag een rondje van 6km gedaan, de eerste echte buitenrit (ipv alleen een stukje uitstappen). Het was echt wel super leuk maar ik heb de ‘crossdijk’ toch maar in draf genomen omdat het heel hard waaide en het riet tekeer ging. Dus we hebben nog een galopje te goed voor de volgende keer. Wel een stuk galop meegenomen op een andere weg hoor! :j

Mijn paard reageert heel heftig op (onbekende) paarden (niet in de wei o.i.d.) in de verte, hebben meer mensen dit? Als het paard dichterbij komt is er niks aan de hand maar als het in de verte een beetje rondrijdt is hij daar helemaal op gefocust ook al rijden we met meerdere paarden in een groep.

Nope

We komen sowieso weinig andere paarden tegen zo weinig dat toen ik laatst aan de hand met hem de twee buurpaardjes tegen kwam Kelan deed alsof het buitenaardse wezens waren _/-\o_
Ik kreeg hem niet meer vooruit, leek net een giraffe zo’n hoge nek zette hij er d’r op al waren ze nog ruim ver van ons vandaan hij vond het echt 10 keer niets. Uiteindelijk toen er zo’n 10 meter afstand tussen ons was vond ik de knop vooruit wel al vertrouwde hij het nog niet.
De shetlandertjes van de kinderboerderij en de twee IJslanders waar Blazy vandaan komt zijn dan weer volstrekt normaal en ook de 2 buurpaardjes als ze maar in de wei staan :D zodra ze de wei uitstaan doet hij alsof het buitenaardse wezens zijn dus

Terwijl de schaapskudde hij dan weer volstrekt normaal vind om die in het bos tegen te komen. Ook als de herdershonden ze tegen moeten houden omdat de schapen ons anders volgen

Ja ja, het is en blijft af en toe een grote held op sokken met al zijn levenservaring van 28 jaar

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:20

Ooh super lekker

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie