Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:19

hallo, na 2 dagen bijlezen, wilde ik ook graag mee kletsen als het mag :o *D

Sinds 2 weken is er een knapperd op mijn pad gekomen. <3
3 jarige paint ruin en we noemen hem Smiley :D

Hij kwam eigenlijk net iets te vroeg op mijn pad, 2 weken nadat ik mijn prachtige merrie had laten inslapen. Ik heb haar 12 jaar gehad en was echt mijn kampioen *D
Maar hij bleef spoken in mijn hoofd, dus besloten om hem te laten keuren en ja hoor helemaal goed gekeurd :)

nu mag ik weer opnieuw beginnen met deze kanjer.. heerlijk puppy nog en zo ontzettend lief en vriendelijk

Afbeelding
Afbeelding

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:43

CubaLibre schreef:
Welkom Loody!

Jouw knappe Smiley ken ik persoonlijk :)
Die stond bij mij op stal en de verkoopfoto's zijn door mij gemaakt ;)

Wat leuk dat je mee komt kletsen in dit topic!

Oh wat leuk zeg!!
Waren mooie verkoopfoto's. Hahaha
Wat een heerlijk dier is het

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:22

CubaLibre schreef:
Ik vind t wel leuk om hem zo nog n beetje te kunnen volgen :)

Zijn fokker is mijn da ;)

En thanks :D

Ah das een lieve dame, Ze komt binnenkort nog even buurten bij hem :)

Dank jullie wel allemaal.
Leuk dat ik mee mag kletsen :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:33

Wat leuk om jullie vorderingen te lezen.

Gimme_Joy. Leuk zeg op die manier longeren. Ik volg je ook al op de westernafdeling ;)

Wat een knapperd die Gentle <3

fijn als ze braaf zin bij de tandarts, Rivano :)

Wat een leuk filmpje Orchidee!

Prachtige fjord zeg! <3

MirandaFuego, Puppy's kunnen rare wendingen maken tijdens het longeren. haha maar ze leren er wel van toch.

hier ben ik lekker rustig aan bezig, ik merk dat Smiley wel zin heeft om dingen te doen. De hele dag in de paddock staan vind het blijkbaar niet zo leuk, want na een tijdje probeert hij eruit te komen.
Het liefst wil hij lekker tegen je aan hangen en aandacht.

Longeren doet hij echt perfect, luist goed naar mijn stemhulpen en vooral de whoa knop zit er duidelijk op.. :j Hij is vreselijk leergierig
Ik heb er zelfs al opgezeten. :o Hij was zo braaf..in de longeercirkel gedraafd en dat ging zo goed!

Afbeelding

Nu weer lekker een paar dagen wandelen en rustig aan verder oppakken. Hoe vaak per week doen jullie longeren en eventueel erop zitten?
Ik sta op een trainings/pensionstal en zij geven aan dat ik nu even moet door pakken zodat hij straks in de wei lekker kan verwerken. Zelf doe ik liever iets rustiger aan, omdat we hebben geen haast hebben.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:39

Gimme_Joy schreef:
Ah leuk Loody! Enne, waar staan jullie (mag ook in pb), die roundpen komt me bekend voor! :D

Gister weer wat vrijheidsdressuur gedaan, maar Joy was een beetje ongeduldig. Ik wil haar nu de spagaat aanleren, maar ze had er geen geduld voor :o . Dus maar een beetje wat dingetjes herhaald. Morgen ga ik weer met zadel longeren en zondag heb ik les.

Over dat te snel gaan, ik zit er ook best mee. Ben ik niet te vroeg oid? Maar Joy wordt heel vervelend van "stilstaan" of het grondwerken. Dus nu doorpakken en dan kan ze straks lekker het land op.

Ik stuur je een pb.

Precies dat. Smiley wil graag wat doen. Ik merk idd dat hij vervelend wordt als hij niets doet. Hij gaat ook straks lekker het land op en mag dan lekker doorgroeien en verwerken.
Alleen maar in de paddock staan en wandelen door het bos en grondwerken is niet helemaal zijn ding nu.
Maar heb hem natuurlijk ook nog niet zo lang.
Hij doet wel alsof hij hier al jaren staat. Zo relaxed

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:47

oh wat gaan jullie hard zeg. moet er even inkomen hoor ;)
Wat leuk om de vorderingen van jullie te lezen. Ik ga proberen het beter bij te houden zo dat ik ook op iedereen kan reageren. Dat is wel zo leuk. Ook leuk om te lezen dat de dingetjes toch bij iedereen hetzelfde zijn en iedereen er op een andere manier en leerzame manier mee omgaat. :))

Bij Smiley viel vorige week ook een voortand eruit. :)

Met de boef gaat hier alles goed. Hij is zo vreselijk makkelijk met van alles, hij maakt hem allemaal niet uit wat voor gekke dingen we doen, heerlijk hoor.
van de week voor het eerst een galopje geprobeerd onder het zadel.
Afbeelding
dit deed hij weer super *\o/*
Ik bedacht mij toen dat ik de cirkel wel uit kon en kon uitstappen in de grote binnenbak.
Zogezegd zo gedaan. Ook weer superbraaf en lekker aan het stappen, tot dat ineens mijn hoofdstel en bit op zijn borst hing :x ( schroefje losgedraaid en eruit)

Dit was dus spannender voor mij dan voor hem.. hij reageerde super op mijn stem en stond ook meteen stil zodat ik kon afstappen.. haha wat een ervaring voor beiden :o

En zo zien zijn mooie oortjes er van boven uit <3

Afbeelding

Loody

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:39

Ik vind het ook snel gaan. Dus grote bijleesposten worden het niet voor mij ;) en lees ook meer mee dan dat ik iets plaats. :)

Vind de vorderingen van iedereen leuk om te lezen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie