Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:28

Steekt vinger op!
Ja! Wij wonen sinds een jaar op de Veluwe en sindsdien zijn we veranderd van fanatiek baktrainer naar volledig buitenruiter.
Op mijn vorige stal waren de buitenrijmogelijkheden beperkt en waren mijn stalgenoten fanatieke reining ruiters en daar deden wij dan gezellig mee (niet zo fanatiek als zij) maar nu rijden we zelden in de bak (ik geloof nu 2 keer :o ) De omgeving is hier zo gaaf en mijn paard wordt zo blij van buitenrijden *\o/* dus oefeningen doen we lekker onderweg (af en toe) en proberen we ons snelheidsrecord te verbeteren. Ze heeft echt hard leren galopperen en vindt dat helemaal leuk
Afbeelding

En het meest gave..... je paard ophalen om even in je achtertuin te laten snacken <3

Afbeelding

Ze staat namelijk bij mijn achterbuurvrouw op stal

justkid

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:25

Voor wie nog niet een mooi buitenrijplekje heeft... bij mij op stal komt een plekje vrij.
(advertentie in mijn onderschrift)

justkid

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:27

Op mijn pc wel? hmmm ga ff kijken op mobiel

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:14

Afbeelding

Dan zit ik net aan de andere kant van Apeldoorn, gemeente Barneveld, Kootwijkerzand

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:35

Wat leuk zeg al die reacties! :D

Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt?
Vanaf onze stal kunnen we verschillende kanten op, dus dat wisselt meestal weet ik wel ongeveer de richting maar ik vertrouw ook op mijn telefoonapp TopoGPS daarmee verdwaal ik nooit.

Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?
Toen ik nog niet op deze stal stond ging ik ook op deze zandverstuiving rijden maar dan sprak ik af met iemand die er vlakbij woont (ook een bokker) want die weet nog beter de weg dan ik. Nu weet ik zelf de weg en is mijn paard nog meer bomproof dus we kunnen ook alleen op pad. Vaak ga ik samen met mijn stalgenootje wel zo gezellig

Gaan jullie met de trailer op pad of vanuit stal. Wij hebben geen trailer. Dus rijden gewoon in de buurt. :)
Ik heb een trailer maar die wordt nu niet meer gebruikt.

Stukje van onze achter tuin

Afbeelding
:')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:01

Ik heb 10 jaar eigenlijk de nadruk op bakwerk gehad, om mijn paard maar soepel en gespierd te houden en ik denk dat ik daar nu nog steeds profijt van heb.
Maar ik had ook veel ruzie met mijn paard, ik reed reining met haar op een laag niveau maar het mooie van reining is dat je alles kunt checken door de oefeningen, spinnen, rollbacks en slidings. Aangalopperen vanuit stap of stilstand, vliegende wissels en dat alles uiteindelijk aan een losse teugel. Het is echt een fantastische tak van sport.
Maar mijn paard vindt het moeilijk en is alleen op laag niveau geschikt. Uiteindelijk liep ik met haar vast en ben ik op een meerdaagse trektocht gegaan om uit te vinden of ik haar niet beter kon verkopen en daar kwam ik erachter dat mijn paard blij wordt van buitenrijden. (verhaal staat ook in mijn profiel)
Toen ben ik het veel meer gaan afwisselen door haar op de trailer te zetten en op pad te gaan.
Uiteindelijk zijn we verhuisd naar de Veluwe. Ik rij nu alleen nog maar buiten. Paard is inmiddels 19 maar is nog prima te rijden. Ik denk dat ik haar best nog beter kan krijgen door veel te trainen, maar ik heb er nu de bak niet meer voor en ik heb geen zin om naar een goede reiningbak te rijden terwijl die hier wel vlakbij is.
Wat ze inmiddels wel kan is voluit hard galopperen en een lol dat ze daarin heeft. Gewoon gas erop ipv verzameld aan een losse teugel. Het doet ook veel voor haar mindset. Wat is nu belangrijker. Voor haar had ik veel eerder en veel meer moeten afwisselen maar zo is het nu eenmaal niet gelopen.
Ja ik rij alleen nog maar buiten maar wel veel langer en met veel meer uitdagingen dan toen ik vooral aan het trainen was.
Het een is niet beter of slechter dan het ander het is wel belangrijk om ook naar het belang van je paard te kijken. competitie en wedstrijden doe je alleen voor jezelf, daar is helemaal niks mis mee als je daarnaast ook kijkt naar wat je paard nodig heeft. Dat is wat ik geleerd heb.

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie