Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:58

Hihi, hij doet zijn naam zeker eer aan.... iedereen die m ziet/kent is weg van m O:)

Zelfs zijn moeder kan n voorbeeld nemen aan haar zoon, Jill doet nog steeds mega maf als ze achter bescherming om krijgt en die werd toch dagelijks getraind met bescherming om....

Zal zo filmpje van vanmiddag eens uploaden :D

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:38

Vandaag was t zo lekker dat Gentle maar weer eens onder de douche mocht....

Daarna heerlijk gewandeld en toen vond ik n erg leuk cadeautje in zijn box, de dop van n kies :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:00

Ik zou ook vrijwel meteen door willen zetten maar aan de andere kant is er niets mis met rustigaan doen...

Hier gister Gentle gewassen en vandaag vieze vlekken weggewerkt waarna hij toch echt eens goed op de foto moest :)

Is nog best goed gelukt al zeg ik het zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1e keer richting het akker gewandeld en ondanks dat hij best flink waaide was hij mega braaf :D

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:51

Thanks voor de complimenten :D

Hoofdstel is van kramer, was eigenlijk voor Jill bedoeld maar die is het niet te rijden op n snaffle dus nu mag Gentle m om :j

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:48

Welkom Loody!

Jouw knappe Smiley ken ik persoonlijk :)
Die stond bij mij op stal en de verkoopfoto's zijn door mij gemaakt ;)

Wat leuk dat je mee komt kletsen in dit topic!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:16

Ik vind t wel leuk om hem zo nog n beetje te kunnen volgen :)

Zijn fokker is mijn da ;)

En thanks :D

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:05

Omdat ik het niet kan laten :)
Afbeelding
Afbeelding

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:26

Hier ook even n ego post :D

Vandaag lekker met Gentle gewandeld.... toen ook maar besloten om eens op te springen en te gaan hangen, hij keek me nog net niet aan zo van: ja, en nu????

Wauw! Vet GJ!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:14

Hihi, ik moest ook wel flink afzetten hoor.... ben niet echt klein maar Gentle is groot! Aankomende week ga ik maar eens aan de slag met het wennen aan n singel en uiteindelijk zadel.

Nog iets minder dan 2 weken boxrust te gaan dus heb nog tijd genoeg om vanalles met hem te doen :)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:16

Ik moet bekennen dat ik erg blij ben met mn koelekikker :)

Fijn dat Joy ook zo oerbraaf is, wat gekke acties is ook niets mis mee af en toen ;)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:56

Ik ga dat uiteindelijk ook met n krukje doen hoor maar wil m ook aanleren dat t ook zo kan....

Vandaag weer iets nieuws toegevoegd, longeersingel en zoals verwacht gaf meneer er helemaal niets om, eerst rustig gaatje voor gaatje aangetrokken maar hij gaf geen krimp... oké, singel los en opnieuw maar toen dus meteen flink aangesingeld... resultaat: niets!!!

Prima, even laten staan met singel om en daarna aan de wandel gegaan...

Echt, deze slaat serieus alles joh, nog nooit zo'n mega makkelijke gehad ;)

Afbeelding

Na het wandelen nog even gesprongen en gehangen en mezelf opgetrokken aan de singel zodat hij druk kreeg, hij keek me aan met zijn standaard blik: ja vrouwtje, en nu???

Voor het eind van deze week is hij zadelmak want morgen of overmorgen gooi ik dus mooi mn Engelse zadel erop :D

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:05

Volgens mij vroeg er hier iemand om n oortjesfoto....

Ik kan die nu posten maar ik heb nog iets VEEL beters <3

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:40

:D

Gentle is wel echt n uitzondering hoor, heb er nog niet eerder een gehad die zo ontzettend cool is!

Maar de oortjesfoto heb ik ook gemaakt, deze foto is gemaakt toen ik net helemaal alleen was en echt voor de 1e keer ging hangen.... filmpje is dus de 2e keer hangen maar goed ;)

Afbeelding

Wauw wat n mooi valkje!!! <3

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:14

Als ze braaf is en spanning goed af kan vloeien ben je al op 3/4e! Netjes hoor!

Gentle staat al vanaf dag 1 los en stil op de poetsplaats.... gewoon opletten en zacht corrigeren en dan kan elk paard dat ;)

De nrps ruin die ik gefokt en opgevoed heb staat ook los en stil op de poetsplaats (overigens staat die overal stil, ook midden in de gang enz).

Ho is gewoon ho! Geen discussie over mogelijk maar nou moet ik wel zeggen dat er bij ons op stal veel mensen raar gekeken hebben toen ze Gentle zo zagen staan en nog steeds staan die ervan versteld hoe ontzettend snel hij leert en dingen oppikt :D

Ik geniet met volle teugen en ben ook heel erg trots op mijn mannetje, heb hem toch op deze wereld gezet en ik sta soms ook wel degelijk raar te kijken... was toen straks ook even flink emotioneel want had dit echt niet verwacht! Hij is voor mij ook mn 1e paint die ik zadelmak ga maken, hiervoor alleen kwpn'ers, nrps'ers enz gedaan dus moet zo af en toe wel even n stap achteruit zetten en goed kijken want Gentle slaat echt alles!

Ik had makkelijk kunnen gaan zitten en wegstappen vandaag maar dat doe ik nog niet zolang hij alleen maar mag stappen en ook niet op het hard! Daarnaast gaat er dan ook echt wel even n cap op mijn hoofd want t is en blijft n 3 jarige en dat moet ik wel in mn gedachte blijven houden, soms vergeet ik dat wel eens ;)

Heerlijk om te doen dat absoluut wel... ik heb gewoon n goudmijntje op stal staan en voorlopig blijft hij lekker :D

Manlief zal t er mss niet mee eens zijn maar dat is zijn probleem want ik ga Gentle niet zomaar opgeven ;)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:32

Die Malik, geweldig filmpje!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:30

Hier nog n zadelmak geboren paard :)

Ik doe ook meteen alles met zadel, zonder zadel komt daarna ooit wel eens al moet ik zeggen dat ik op mijn vorige fokproduct (die nu 8 word) ook nooit zonder zadel erop heb gezeten....

Ik moet sowieso uitkijken vanwege mijn rug en ga ook niet zo snel op n "vreemd" paard zitten juist omdat ik weet wat voor mijzelf de risico's zijn....

Iedereen doet t op zijn /haar eigen manier en ik heb alleen maar respect voor de mensen die hun paarden zadelmak maken zonder n zadel (oké, dat is nu wel even n rare zin ;) ).

Hier gaat Gentle zn laatste week revalidatie in *\o/*
Vrijdag gaat ie voor het eerst aan de longe en in de roundpen, zaterdag en zondag ook nog zodat hij de evt energie die hij opgebouwd heeft kwijt kan voordat hij de paddock in gaat maandag :)

Dan kunnen we verder met zadelmak maken maar ergens gok ik dat ik er binnen no time op zit en weg rij ;)

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:57

Hier spring ik ook altijd en aan beide kanten, praten doe ik ook en ik zwaai met mijn arm zodat Gentle daar ook niet van schrikt als we zover zijn dat ik mn been erover sla ;)

Nog n paar dagen en dan mag Gentle aan de longe (paar dagen voordat hij naar buiten mag), zn boxrust zit er vrijdag op... 7 weken zijn voorbij gevlogen :j

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:32

Whahaha MF en dan dat gezicht van Malik _O-

Ik ben stout geweest vandaag.....

Het bewijs:
Afbeelding

Officieel is Gentle vrijdag pas klaar met zn revalidatie maar omdat t 1 zo'n lekker weer is en 2 ik dus absoluut geen paard meteen na 6 a 7 weken boxrust buiten ga gooien besloten om daar vanaf vandaag mee te beginnen door hem even in de roundpen te doen... zo kan hij wel even zn opgekropte energie kwijt maar kan ik hem ook afremmen.

Deze foto is n still uit n filmpje.... maar man ow man, ik kan niet trotser zijn dan dat ik nu ben en mn kwijlbakje is al vol :~ :~ :~

Ongetraind dus dat word nog wat als hij straks spieren heeft en wat meer getraind is *D

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:35

Cool GJ!

Hier vandaag Gentle voor het eerst aan de longe gehad met (engels) zadel op en wat deed ie t goed zeg... niks super maf doen, eventjes wat rennen en zn kont ingetrokken en daarna liep hij alsof hij al jaren n zadel op zn rug heeft liggen!

Daarna gaan hangen en aangezien manlief erbij was die gecharterd om Gentle vast te houden en terwijl ik hing hem weg te laten stappen, appeltje eitje <3

Stills uit filmpje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:42

Hier ook n zandmonster :)
Afbeelding

Gentle staat sinds maandag lekker op de wei en aangezien zijn moeder het spannend maakt nu ze eigenlijk iedere dag n half broertje of zusje van Gentle op de wereld kan zetten heeft Gentle nu n week of iets meer vakantie.

Hij staat nu bij de 8 jarige ruin die ik zelf gefokt heb op de wei en dat gaat zo goed <3

Natuurlijk ging dat wel even gepaard met wat "hengstengedrag" _O-
Afbeelding

Mijn knapperd <3 <3
Afbeelding

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 01:09

Gentle vermaakte zich wel op de wei.... zijn weidemaatje bedacht alleen dat hij er klaar mee was en heeft Gentle fiks te pakken gehad |( dus vanavond naast mn dagelijkse merriecheck ook Gentle zijn wonden schoon gemaakt, jodium tinctuur erop gedaan en wat metacam gegeven want de wond bij zijn schoft was warm, dik en pijnlijk... mijn zielige puppypaard

Hoe het er eerst uitzag:
Afbeelding
Afbeelding

Hoe we hem achtergelaten hebben:
Afbeelding
Afbeelding

Close up van n aantal "wondjes":
Afbeelding

Voorlopig heeft Gentle dus vakantie....

Kwa billen wil ik even melden dat dit gewoon supergezonde quarter/paint billen zijn ;) die horen er bij, Gentle zijn moeder heeft ze ook en daar ben ik erg trots op (zelfs nu ze nog maar n dag of 9 dracht te gaan heeft zijn die billen nog steeds flink aanwezig) :D
Afbeelding

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:42

Zo niet grappig....

Hij krijgt voorlopig geen ander maatje, wacht denk ik tot mijn merrie haar veulen gespeend kan worden en dan gaan moeder en zoon gewoon samen maar zeker weten doe ik het nog niet.

Wil sowieso nu eerst hebben dat alles geneest en dan zie ik wel weer verder.

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:23

Gewoon 6 panel testen en bij evt verdenking van pssm1 maar n negatieve uitslag testen op type p2,p3,p4 en px (al vind ik die test wel serieus prijzig!).

Gentle is de goedheid zelf, ik weet 300% zeker dat het zijn weidemaat geweest is want die heeft dit al eens eerder geflikt maar toen was ik er niet zelf bij en geloofde ik t ook niet... nu sinds gister geloof ik het dus wel!

Vandaag ging het gelukkig alweer n stuk beter, de enige wond die wel wat pijnlijker is is die op zijn schoft... hij heeft ook liever niet dat ik daar aankom. Blauwe tinctuur spray erop gedaan en meer kan ik niet doen, hij is niet stijf of kreupel dus ik ben semi blij ;)

Afbeelding

Gefeliciteerd myrthe!

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:37

Ik kom ook hier heel even snel Gentle zijn half zusje showen, afgelopen nacht om 3.28u geboren na een dracht van maar 327 dagen <3
Afbeelding
Kleur is nog n raadsel, bay maar met of zonder dun of nd1/nd2 weten we nog niet. Hoogstwaarschijnlijk wel w20 gen maar of ze die enkel heeft of dubbel weten we ook pas nadat de test uitslagen terug zijn...

Ze heet Flashy Gold On Black en haar roepnaam is Frosty vanwege de vorst en kou van afgelopen nacht :brr:

En nu ga ik echt mijn oogjes sluiten en eens goed bijslapen <3

Ik was CubaLibre ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:28

Wauw! Wat doet Joy het goed zeg!

Ik lees trouw elke dag bij maar het zit er voor mij gewoon even niet in om echt uitgebreid te reageren....

Iets met merrie, veulen (van ruim 2 weken) en 3 jarige die allemaal hun aandacht nodig hebben en dan ook nog mn huishouden enz :=

Maar met Gentle gaat t goed, die heb ik vorige week n paar keer gelongeerd en gister weer gelongeerd met zadel en hoofdstel, waarbij ik erachter kwam dat hij aan het groeien is aangezien ik zn bakstuk 1 gaatje losser moest maken want paste niet meer over zn oren :oo

3 volledige weken rust en alleen maar lekker op de wei met elke dag n knuffel heeft hem goed gedaan want daar waar hij voorheen met longeren ineens omdraaide of het ik plak tegen de wand aan en jij hebt 600kg in je hand doet hij nu superbraaf de dingen die ik van hem vraag... galop linksom gaat super en hij doet nu alles op mn stem en lichaamstaal dus we boeken vooruitgang.

Had al besloten dat ik er niet op zou gaan zitten zolang hij dus nog vliegensvlug omdraaid want dat is het recept voor ongelukken ;)

Nu dus maar weer lekker verder met hem, 3x in de week voorlopig en dan manlief gaan charteren want eigenlijk wil ik er wel graag op gaan zitten :)

Ben nu altijd alleen en dan ga ik er niet opzitten, je weet t ooit met zo'n jonkie al denk ik niet dat hij iets raars zal doen maar goed ;)

Afbeelding

Ook n foto van mn andere 2 monsters (Jill valt wel mee, Frosty daarin tegen is wel echt n rebel :D )
Afbeelding

Ik was CubaLibre ;)