[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

beatje

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:08

Leuk!Je hebt precies een fijne weide bazin ook...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:49

Ik heb het idee dat jij ook veel gelukkiger bent Art,dat je meer plezier in je paardjes hebt.
Fijn als je zo iemand als de eigenaar in de buurt hebt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:01

En als jehet eens aan haar vraagt Art van Wil je mischien les geven? Of geef je misschien les? Nu wil ze zich misschien niet te veel bemoeien en houd ze zich afzijdig.Maar wel fijn dat ze in ieder geval al met tips komt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:50

En een andere hoefsmid?Dat scheelt toch ook wel eens,bij mij paarden toch.Ik heb er 1 die heel rustig is en onder tussen zijn babbel met mij doet,als een paard eens lastig is laat hij hem even bekomen praat onder tussen met mij en begint opnieuw.Dat werkt eigenlijk heel goed ,ondertussen geen lastige paarden meer.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:42

Gefeliciteerd!Voor jou is 2019 in ieder geval goed begonnen zo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:30

kan je geen hulp aan je stalhoudster vragen?Ik doe het ook voor mijn pensionners de paarden vasthouden bij de Da, dan zijn ze ineens veel braver.
Ik denk dat je toch een beetje te veel denkt dat jij alleen alles met Limo kent en hij daardoor wat verwend gedrag vertoont.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:00

Maar Art,in de kliniek zetten ze er toch een praampje op? Mijn paard van 1.75 die echt niet makkelijk was konden ze in de kliniek uitstekend handelen hoor.En soms gaan dingen soms beter zonder eigenaar.
Zelf heb ik altijd de vreselijkste voorstellingen met trailer laden en rijden.Dus ik ben zo verstandig dat door andere te laten doen en ga weg.Zelfs als ik er op sta te kijken dan worden de paarden al lastig van mij.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:39

Lynn_Nikita schreef:
Deze arts is echt wel lastige paarden gewend, ter verdediging van haar aangezien ik met dr samengewerkt heb. Enige verschil is dat de lastiger paarden een praam opkrijgen of een scanbox gaan of gesedeerd worden en er mensen zijn, desnoods meerdere die handig zijn en gewend zijn om met zulke draken of jonge paarden om te gaan en zorgen dat wijzelf en de arts veilig blijven en de paarden behandeld of nagekeken kunnen worden, ergens klemzetten, voetje optillen, praam, huidplooi vastpakken of juist afleiden met schoftkriebelen en ontspannen.
Een arts moet wel zijn/ haar werk kunnen doen en dat is niet het opvoeden van paarden maar erop vertrouwen dat de eigenaar of omgeving zorgt voor een veilige werkplek

Als ik arts was en een röntgen apparaat of scan had van duizenden, nou nee eerder tienduizenden euro`s was ik daar ook zuinig op en ook op mijzelf. Omver gerend of geschopt worden kan altijd gebeuren maar je bent toch wel zuinig op jezelf en je spullen als zelfstandige

Maar verdooft ze dan niet voordat ze onder de echo of rontgen gaan?Hier krijgen zulke paarden een sedatie.Ben je lastig met de sedatie even een praam op.Zelfs muilezels al zo behandeld en die zijn echt nog veel sterker en lastiger als een paard.Moet wel zeggen dat ik een fijne Dierenkliniek heb.Rustige mensen veel geduld en doortastend.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:26

Zou je niet eerst die scintigrafie doen en na aanleiding van dat je zadel terug doen of niet?Verder kan limo natuurlijk nogwel een leuk grondwerk paard worden mocht je er niet meer op kunnen rijden. En tegen de tijd dat jij handig met grondwerk bent is Spirit oud genoeg om op te rijden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:14

Maar gaat hij na wat langer bewegen dan wel soepelder lopen?Anders is het toch gewoon een vorm van Atrose?
Ik heb ook wat over Myotonie zitten lezen omdat ik het niet kende,maar ik haal de symptomen toch ook niet uit de verhalen van Art.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:22

Je deken is te groot.Er is ergens een filmpje van Bucas hoe een passend deken moet liggen als het past.Op je filmpje stelt hij zich niet aan hij vlucht voor je deken,omdat het vluchten niet helpt geeft hij zich over en aanvaard het.
Dekens zijn idd een ellende om goed passend te vinden,bij die van mij past Amigo ook goed.Maar ik dacht eens een uitstap te doen naar een ander merk en de deken die op het eerste zicht goed paste bleek achteraf te schuiven.En een deken van bucas kon ze uit krijgen met alle sluitingen dicht,geen idee hoe ze dat deed.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:41

Myotonie geeft toch andere symptomen als wat Limo heeft ?Bovendien heeft het dier Atrose dan is een scinti toch niet gek.Ik neem aan dat Art dat niet verzonnen heeft maar dat het haar is aangeraden door een artts als mogelijkheid om te doen.

Het lijkt wel dat wat ze ook doet het nooit goed is.

Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt Art,want voor heel Bokt kan je nooit goed doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:54

Het zijn lintwormen en geen aarsmaden,tenminste die witte dingen in je mest.Als er zulke stukken in zitten zit hij al aardig vol wormen.Ik zou dit even met de DA overleggen.Doe die ballen in een potje en neem ze even mee naar de da. Spoelwormen zijn ronder en lijken meer op spagetti.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:31

Je hebt gelijk zo op foto is de grote moeilijk te schatten,maar lintwormen kunnen er zo ook uitkomen en niet perse als rijstkorrels zoals mensen denken.Ik zou wel met de da overleggen omdat de besmetting best al gevorderd is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:00

Mijn da is ook niet voor mestonderzoek. Wij ontwormen 4 x per jaar met verschillende middelen.Een paard heeft altijd wormen of eitjes bij zich. Door met enige regelmaat te ontwormen hou je de druk laag. Nu staan bij mij de paarden 24/7 buiten in een kudde . Dat vraagt wel weer een ander worm beleid als 2 paarden achter huis of ene op een manege die in een zandpaddock een uur staat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:58

Sucses Art en duim dat er een goede uitslag voor jou en Limo komt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:28

Het is niet omdat er iets is,dat hij er ook last van heeft. Met dit onderzoek zien ze gewoon erg veel.Ik zou ook even de nederlandse verklaring van een dierenarts afwachten want ik zie dat er nu al een verkeerde uitleg wat de patella betreft word gegeven.Neem idd iemand mee die de uitleg ook kan begrijpen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:43

Is hij op die foto gewoon niet wat verdoofd? En staat hij niet bij te komen? Dan staan ze vaker zo. Als er spat of wat dan ook is zien die artsen het nu vast wel.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:47

Ondanks dat er hier nooit een dier weggaat voordat we alles gedaan hebben,snap ik als je met de tijd zou beslissen om hem in te slapen.Beter dat dan een leven met pijn en van baas naar baas te worden gesleept.Door zijn gebrek gaat Limo in de goedkope catagorie vallen en wees eerlijk daar kopen toch vaak mensen zonder geld in dus beland hij in het straatje van niet voldoen en doorverkocht worden. Ik vind daarin Ar erg wijs in haar beslissing hoe moeilijk ook.

Ik zou zelf in tegenstelling wat oji adviseert er geen hulpteugels aan knopen tijdens lonegeren, Juist dan ga je hem dwingen te lopen op een manier die voor hem niet fijn is.Dat soort dingen zijn goed voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn ,maar niet voor een doorsnee mens.Zou hem ook zoveel mogelijk vrij laten bewegen,aangezien dat ook je doel is,een pijnloos leven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:09

Maiske schreef:
Nou geweldig en dat meen ik oprecht.

Jammer dat er 212 pagina's voor nodig waren |o

In je vorige leven reu geweest of zo?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:17

Furrow schreef:
Ik vind best opvallend om onresprctvol te reageren op onrespectvol zijn.

Veel succes ts

De bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de ts. Het is ook goed dat ze niet meer reageert. Als je het hele topic leest merk je dat iemand onzeker is.Wat hier gebeurt is gewoon pest gedrag on-line,en dat is zo makkelijk anoniem met een grote mond achter laptop ,computer ,of gsm en de tablet hebben we ook nog.
gelukkig heeft de Ts nu hulp gevonden in bepaalde mensen.En dan alsnog moeten personen hier hun poot op komen lichten om te komen pissen.Dat vind ik pas onrespectvol.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:36

Volgens mij zijn er geen regels hoe vaak je moet updaten in een topic,er zijn er meer die na een half jaar of soms een jaar weer een vervolg krijgen.Laat Art en haar helpers toch lekker hun gang gaan.