[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:57

Goed dat je nu een plan hebt Art! Zal best even slikken zijn dat er toch iets niet lekker zit met je vriendje. Hoop dat alles aanslaat en anders heb ik er het volste vertrouwen in dat jij het beste kunt beoordelen wanneer het geen paardwaardig leven meer is.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:02

k_m schreef:
Euhm die reactie van daarnet was gewoon op 2 mensen die probeerden mee te denken. Totaal onnodig. Ik snap dat ze ook vervelende reacties krijgt maar beetje nuance, ze is zelf niet even vriendelijk ook altijd. Ik probeerde oprecht mee te denken dan moet je zo niet doen.

Ik heb de mijne pas ├ęcht noodgewongen moeten laten inslapen en ik vind het erg dat ze hier ook aan moet denken. Daarom probeer ik mee te denken, maar als dat niet geapprecieerd wordt is gewoon echt eigenwijsheid. Denk dat je eens een beetje voorzichtig moet zijn met dat roepen van inslapen, volgens mij besef je niet dat je zo een keuze ├ęcht weloverwogen maakt en niet omdat je zelf allemaal dingen rond de uitleg van de arts zit te verzinnen. Die heeft het nog nooit over inslapen gehad. Ik denk dat ik me maar terug trek uit dit topic want vind het pure aandacht trekkerij dat roepen met inslapen. Denk dat je mijn topic eens mag komen lezen en dan mss beseft dat je daar niet zo snel mee moet afkomen.

Maar zoals art zegt, whatever!

Trek je inderdaad maar terug. Hier schiet niemand wat mee op. TS heeft net gewoon kak nieuws achter haar kiezen gekregen en wordt nu overladen met adviezen. Laat het voor nu gaan. Laat haar haar eigen pad kiezen. Het is niet aan ons om te bepalen wanneer een paard ingeslapen mag worden. Probeer daar tenminste ook respect voor op te brengen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:10

k_m schreef:
Dat haar eigen dierenarts niet wil inslapen zegt toch ook al veel zeker.. ik push helemaal niks van behandel methodes. Maar luister gewoon naar die arts voor dat je hier heel de tijd over inslapen hebt. Als dat nodig is zullen ze je dat echt wel adviseren. Vind dat gewoon echt belachelijk worden.

Ik ben altijd vriendelijk geweest hier maar je moet ook niet jezelf dingen zitten aanpraten als de artsen het daar niet eens over hebben. Begin gwn bij het begin.

TS laat m toch ook niet inslapen als ie pijnvrij kan leven? Toen mijn paard niet meer pijnvrij was, was het ook klaar hoor en dan heb ik geen arts nodig die mij zegt of dat wel of niet aan te raden is.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:37

genja schreef:
Ze kunnen toch nog bij de schuilstal ? Zorgen dat je even hulp hebt en stukje voor schuilstal afzetten en dan zorgen dat hij in de stal komt. 2 man voor de stal zodat hij er niet meer uit kan.
En dan jij hem pakken en dan jij hem in de stal vast blijven houden. En een van de helpers bandage af laten doen hij is na die week wel gewend dat er vreemde aan hem zitten.
In de stal rukt hij zich niet zomaar los. Als degene voor de stal maar zorgen dat hij er niet uit kan.

Kijk maar uit dat ie dan niet over ze heen rent. Kan me niet voorstellen dat iemand blijft staan als er een paard op je af rent.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:47

k_m schreef:
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je een paard dat met een afgezakt verband loopt zo laat lopen.. Geen enkel paard is on vangbaar. Deze is zelfs in de hand geweest.. ik denk nog altijd niet te flauw en niet loslaten idd.. maar ja moet je dat wel zelf ook durven. Ik zou dat ook niet goed durven maar dan moet je iemand zoeken die gaat helpen tot het lukt.

Nee dat ben ik met je eens maar ik denk niet dat veel mensen hun leven in gevaar brengen voor andermans paard. Hoop dat het snel opgelost is.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:01

Is er geen bokker dan die er even heen gaat om dit op te lossen? Dan afstand is het allemaal lekker makkelijk praten maar blijkbaar is het geen optie. Dus als je denkt het te weten, bied je dan aan en help ts er fysiek mee.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:17

Chiave schreef:
Ik denk dat er vooral bedoeld wordt dat er even iemand een handje moet gaan helpen, omdat die bandages eraf moeten. Dat is simpelweg gewoon risicovol om hem daarmee te laten lopen.

Precies. Op afstand blijven roepen hoe ts het op moet lossen terwijl dat duidelijk niet lukt, gaat niet helpen. Ga er dan heen. Volgens mij denken mensen veel te makkelijk over deze situatie. Tuurlijk is dit gevaarlijk zo en dat weet ts ook wel maar ik waag me ook niet aan een paard dat blind gaat rennen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:26

purny schreef:
@ingedebruijn: dan moet je er maar net in de buurt wonen. En dat doe ik niet.

Snap ik maar dan heeft het geen nut om dat te blijven zeggen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:01

Hilary schreef:
Ghostattack schreef:
Ik ben eventueel (nog steeds) bereid om langs te komen, ook al zit TS voor mij ook niet dichtbij. Alleen kost het mij geen benzine, enkel tijd en dat vind ik niet zo erg :) Wil niet zeggen dat ik enorm ervaren of gediplomeerd ben, absoluut niet! Maar ik ben wel bereid om TS hulp te bieden :j

En dan ga ik wel met je mee. Ik ben wel gediplomeerd.

Ik heb het echt al vaker overwogen om te gaan helpen, maar ik heb een reisafstand van 2+ uur. Dat betekent dat het geen regelmatige lessen kunnen zijn, en dan heeft het niet heel veel nut imo. Echter, dit is wel een geval apart nu met die bandages / verbanden...

Heel lief dit!!!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:36

Veel succes toppers!!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:45

Heleennn schreef:
Ik denk dat we dat wel gewoon zelf zullen bepalen :)

Dus je wilt een slotje maar ook blijven reageren? Logica hoor.

TS het allerbeste gewenst met je paardjes! Wie weet tot horens.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:06

Heleennn schreef:
Als ik twee reacties plaats in een tijdsspanne van 5 dagen zou ik dat niet meteen als blijven reageren zien zodat het topic bovenaan de lijst blijft. Er wordt hier echt over alles discussie gemaakt, daar word je toch ongelooflijk moe van? Bekijk het maar hoor, jongens toch... ik word meteen de mond gesnoerd terwijl ik gewoon informatief reageer op de vraag van het slotje.

Overdrijven is ook een vak. Wat was dan precies de bedoeling van je bericht? In de eerste vraag je om een slotje. Je snapt niet waarom die niet komt en als iemand dan zegt, kunt ook niet meer reageren, dan bepaal je dat zelf wel. Zal wel aan mij liggen maar wat wil je dan precies?