[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:40

Ghostattack schreef:
Geen idee welke het was, maar de filmpjes die op hun site stonden bij 'Over ons' volgens mij! Een paard komt recht omhoog en een ander paard komt flippend aan de longeerlijn voorbij. Daarna ook beeld van dezelfde paarden verder in het traject die heel relaxed hun rondje onder het zadel lopen.

Ik moet zeggen dat ik het er niet bepaald 'normaal' uit vind zien... Paarden die extreem zitten te bokken en half in paniek lijken en zij die er nog eens achter rennen met de zweep. Precies alsof ze er voor de eerste keer een zadel opleggen en hem op de ouderwetse manier proberen te 'breken'.

Gaat om dit filmpje trouwens; https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 0Ub6RP9GZY

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:06

sanne83 schreef:
Ik vind eigenlijk het hele filmpje vrij slecht, sorry :=
Heel knullig, duidelijk geen enkele voorbereiding, beetje laten rondbokken met een zadel.
Paard ontspant niet én loopt niet netjes en gehoorzaam aan de longe, het is meer rondgeslinger. Meiden worden constant van hun plek getrokken door het paard. Spastisch achter die paarden aanrennen met de zweep.

Mijn criteria voor africhting liggen echt iets hoger :=
Dit inderdaad.
Tuurlijk is het normaal dat je een paard vooruit moet laten lopen als hij bokt, ik heb zelf ook een bokker gehad. Maar ik vind het er bij die stal eerder een zooitje ongeregeld uitzien...

Gelukkig zijn er genoeg andere trainers.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:52

Dat jij zomaar alles door je stalbaas laat bepalen... Zou daar al lang weggeweest zijn! (En prikkeldraad mocht volgens mij niet eens meer gebruikt worden voor paardenweides in België.)

Limo mag niet bij hun in de kudde omdat de 'rust' dan verstoort word? En dan? Ik heb mijn paard in der tijd ook gewoon in een kudde gegooid van misschien meer dan 20 paarden. En ja, er is gevochten geweest want mijn paard was vrij dominant naar andere paarden toe. Mijn paard had geregeld stukken vacht weg en andere paarden waarschijnlijk ook. Niemand die daarom is beginnen klagen hoor, zou wat zijn... Het zijn toch paarden zeker, die beesten vechten het zelf wel uit en de rust keert ook wel terug.
Weet nog dat hij met het leider van de wei aan het stok ging toen ik hem er net opzette, hij klom letterlijk over de hooibaal om erbij te komen... _O- Een tijd later stonden ze gewoon braaf naast elkaar hoor. ;) (En erg 'onderdanige' paarden liet mijn paard gewoon mee-eten, niet dat het straks lijkt alsof ik een of ander duivels paard had.)

En dat er geen weides vrij zijn is maar een slap excuus. Volgens mij woonde jij in Limburg en ik heb eens snel gekeken en er zijn best wel betaalbare weides. Nu weet ik niet precies waar jij woont natuurlijk, maar ik heb wel een 'vermoeden' waar ongeveer.
Alsnog als je er geen vindt, kan je zelf ook een advertentie plaatsen.

https://www.2dehands.be/paardensport/ov ... 23347.html
https://www.2dehands.be/paardensport/ov ... 11559.html

Dat jij het verhuizen moeilijk vindt kan ik begrijpen, ik vond het ook niet leuk. Maar uiteindelijk gaat het om je paard en niet om jou, uiteindelijk wen je er wel aan. En je paard opsluiten omdat hij anders schuw wordt vind ik maar er naar. Als je paard daardoor niet meer te pakken is is er toch wat anders aan de hand... Kijk, ik kreeg mijn paard soms ook wat moeilijker te pakken toen hij voltijds op de wei stond met twee anderen, maar ik ging misschien maximum één keer per week... Maar met wat geduld kreeg ik hem ook gewoon te pakken hoor, en verder was zijn karakter nog steeds hetzelfde.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:02

Net zei je toch wel dat je staleigenaar die weide huurt..? Dus wat nu er staan geen pensioenpaarden op?

Dat je geen 'juiste' aanbiedingen krijgt wilt toch niet zeggen dat je gewoon moet stoppen met zoeken? En je kan toch ook gewoon met de bus gaan als het te ver is om te fietsen.
Verder kan je ook via Facebook zoeken, genoeg groepen voor weide en stalling.
(En nu moet ik zeggen dat ik vroeger ook ergens stond waar de paarden misschien in een kudde van 60 buitenkwamen en 's avonds rond een uur of 5-6 terug binnengehaald werden, op een wei waar praktisch géén gras stond... Maar geen enkel paard dat mager was hoor... Ondanks dat het natuurlijk niet ongelooflijk gezond was.)
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 07-05-18 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:13

Is er geen vrouwelijke smid die langs kan komen? Lijkt dat hij misschien eerder schrik heeft van mannen.
Kunnen andere mannen hem wel gewoon aaien zonder dat hij onrustig wordt?

Misschien is het ook een idee om hem eerst te laten uitrazen voordat je hem laat bekappen zodat hij al wat energie kwijt is. Mijn paard had ook ongelooflijk veel schrik voor mannen, ze konden hem amper aanraken maar bekappen ging wel altijd probleemloos als hij zag dat ze niks deden..

DezeNaam

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:08

Waarom toch niet gewoon bitloos doorgaan als dat goed ging? Lijkt me 'zonde' om zoveel geld uit te geven aan een bit wat misschien uiteindelijk toch niet goed ligt. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:40

Met wat voor auto doe je je rijbewijs? Misschien het een idee om met een automatische auto te rijden? Niet moeten schakelen kan al veel doen... Zelf heb ik mijn rijbewijs ook nog niet, maar ik weet al op voorhand dat dat schakelen iets gaat zijn bij mij (oa in paniek schieten en in plaats van iets te doen helemaal blokkeren) dus automatisch zal het moeten worden. :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:56

Sommige mensen kunnen gewoon niet omgaan met schakelen, en sturen en op de weg letten tegelijk,... Ik ken mensen die dit gewoon echt niet kunnen, zou zonde zijn om daarom je rijbewijs niet te halen of om jezelf te forceren zoveel stress te hebben terwijl je gewoon met een automaat kan rijden.
Ik zou mezelf niet zo in de stress zetten als het ook simpel kan. Ja, het is misschien een nadeel dat je alleen met je eigen automatische auto kan rijden en nooit met die van een ander aangezien de meeste menen nog steeds een manuele auto hebben, maar ach..
En als TS faalangst/stress heeft is het geen kwestie van 'even gewoon worden', in de auto zullen er vaak genoeg momenten zijn dat je even in paniek kan schieten en dat kan al direct een hele terugslag geven.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 27-10-18 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:55

Voor zover ik weet zijn er in België wel speciale plaatsen voor mensen met AD(H)D en autisme die hun rijexamen willen afleggen. Zelfs in Limburg. Dus misschien als je nog eens goed zoekt vind je ook wel iets voor faalangst..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:52

ingedebruijn schreef:
Celiien schreef:
Precies, mooie mazen erover heen en klaar. Heb je ook minder kans dat ze erin stappen etc.

Ik heb ooit een paard vast zien raken met een tand in het net. Die vloog met bak en al de bak rond. Was echt vreselijk. Sindsdien nooit meer een net boven zo'n bak gespannen.

Hier zou ik ook schrik voor hebben. Vind het raar dat dit zelfs niet vaker gebeurt. Een paard hoort niet uit zo’n netje te eten, daar zijn ze toch niet voor gemaakt? Zoals die foto van dat net met enorm kleine gaatjes, geraakt het hooi daar zelfs uit en hoe krijgt het paard het eruit? Moet hij praktisch niet constant met zijn tanden bijna op dat net bijten..? Ik zou het persoonlijk niet riskeren.. :=

Mijn paard heeft op verschillende plaatsen gestaan, sommige mensen legden het hooi gewoon op random plekken neer in de wei, op de grond. Sommige zette gewoon een hele baal erin. In de laatste wei waar ik stond stond er gewoon een grote stevige bak waar het hooi ingedaan werd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:17

Je kan het ook misschien eens proberen om hun eventjes op stal 'op te sluiten'? 'S nachts, of als je even bezig bent zodat ze verplicht hun rust even moeten nemen?
Wel apart van elkaar misschien, of kunnen ze gemakkelijk samen staan in de stal zonder elkaar lastig te vallen? Waar ik gestaan heb met mijn paard was er altijd maar één schuilstal en ze stonden met drie, dat ging wel goed. Alleen ben ik niet zo'n fan van de stroomdraad om het af te sluiten, het zou handiger zijn moest je er een hek kunnen zetten om de stal dan af te sluiten. Als ze tegen per ongelijk de stroom komen doen ze een slechte ervaring op in de stal, en aangezien ze al vrij gevoelig zijn..

Is het trouwens een afgelegen wei? Want kan me voorstellen dat je er misschien niet voor staat te springen om hun op te sluiten en dan iedereen erbij kan. Die van mij heeft een tijdje op een wei gestaan waarvan je niet zou weten dat er een wei lag.. Dat gaf altijd wel een goed gevoel. Terwijl het gewoon vlak naast een straat was (vlakbij De Teut in Zonhoven).

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:46

Is dit topic een magneet geworden voor drama? :+ Post TS niks, maken mensen het toch nog mogelijk om in discussie met elkaar te gaan. :')

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten