[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

safina

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:36

Meis, dat ziet eruit als een prachtige plek. Dat heb je goed gedaan!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:16

Ik heb ook schuilstal en paddock/wei. En gebruik geen dekens. Met een dikke vacht, voldoende ruwvoer en een schuilstal houden gezonde paarden zichzelf prima warm hoor.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:35

lizy29 schreef:
Is ook maar net wat bij het paard paar qua dekens. Wij hebben er 5 staan, leeftijd tussen de 10 maanden en 23 jaar, zonder deken en zonder schuilstal zonder enige problemen. Deken word alleen gebruikt als er een kreupel is en daardoor minder kan bewegen om op te warmen.

Dat is het enige moment dat ik hier in de afgelopen jaren hier een deken heb moeten gebruiken: toen er eentje met een hoefzweer stond en daardoor weinig kon bewegen. Aangezien ze gewoon gezond zijn, worden ze hier ook verder niet stijf of stram zonder deken.

Je ziet het vanzelf Art. Zolang je voor goed ruwvoer zorgt en twee blije en fitte paarden ziet, hoef jij niet met dekens te gaan slepen. En als dat verandert (of je gaat scheren en dergelijke) kan dat altijd nog.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:22

Ziet eruit of ze het prima naar hun zin hebben.

Is die knappe jongen op de foto je vriend? ;)

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:51

Art_Ificious schreef:
die knappe gast is idd mijn vriend. Bijna 7 maanden samen :D

Knappe vent om te zien hoor! +:)+

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:32

Een plek hebben om vast te zetten is altijd handig.

Of het handig is om een paard dat in paniek raakt vast te zetten vind ik een tweede. Dat lijkt me vragen om ellende.

Enige zwelling na castratie is normaal en kan ook best even aanhouden. Je hoeft er zelf niet aan te gaan prutsen, dat haalt toch niks uit, als je met maar goed in het vizier houdt. Ik zou zeggen: bel even met de dierenarts (stuur evt foto) en vraag de dierenarts waar je op moet letten. En als het nodig is kan de dierenarts wel even kijken en handelen met praam of sedatie.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:24

Geldklopperij, die Bach rescue poppenkast...

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:05

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:15

Ninx schreef:
Niet te druk maken..... lijkt wel een soap zo.

Het is:
A: voorjaar
B: er staat continue een belachelijke wind
C: die dieren zijn volledig de weg kwijt de komende tijd en hebben gewoon de tijd nodig om te wennen. Ze zullen nu alles doen om bij elkaar te blijven en om overzicht te bewaren. Dat is helemaal normaal. Om nu van alles af te dwingen werkt contra-productief.

Dus laat ze gewoon lekker wennen. Zorg dat je met paaltjes en draad een roundpen of stuk afzet om te kunnen werken op een plek waar ze elkaar kunnen zien. Doe daar gewoon steeds 5 minuten iets en klaar. En geef alles gewoon even tijd. Als ze een beetje gewend zijn en de voorjaarsgekte eruit is, zijn ze niets vergeten van hetgeen je ze ervoor geleerd hebt hoor.
Belangrijker is nu dat je het niet onder druk allemaal gaat lopen doen, want dingen die vervolgens fout gaan krijg je er moeilijker uit.

Hier zijn er de afgelopen dagen ook een paar losgeschoten, en dat zijn een stel brave broeders.... ik lig er niet wakker van.

Hehe, eindelijk eens een lekkere nuchtere reactie.

Art, laat je niet gek maken. Niet door die malle paarden, maar al helemaal niet door sommige mensen hier, die blijkbaar beter denken te weten wat je voelt dan jijzelf.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:34

Jes schreef:
Even over het los rukken en mensen die niet begrijpen hoe dat kan etc.
Onze bonte merrie heeft hier een handje van als ze hengstig is, draait gewoon d'r hoofd de andere kant op en vertrekt.
Bij haar helpt het om het halstertouw om haar neus te doen.

Wij hebben ook zo'n mormel. Precies zo. En zeker als ze een poos de wei niet op zijn geweest en ze mogen er weer op, zit er soms een flinke kop op. En dan is het een vliegensvlug etterbakje, de kleine rat. :')

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:01

Leuk dat je zo'n geslaagde dag had en weer vanalles bereikt hebt!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:49

Sintara schreef:
Ik vind wel dat veel mensen hier heel hard zijn, zonder zelf Art of Limo ooit maar te hebben gezien. Dit zeg ik niet omdat ik het qua inhoud er niet mee eens ben over het algemeen, maar dit kan ook aardiger gebracht worden he.

Juist omdat ze net wat meer zelfvertrouwen had gevonden vind ik dit zo jammer! Art ik hoop dat je je realiseert dat er een hoop botte Nederlanders het beste met jou en Limo voor hebben :(:) . Ik moet zeggen dat je qua reacties nog steeds echt heel netjes blijft. Als ik zoals één van de boktgenoten hierboven tegen mijn Belgische collega´s had gedaan, zou ik heel andere reacties krijgen :+ .

Nou, jij schrijft wat ik dacht. Ik vind Bokt sowieso altijd erg van het ongevraagde (of zelfs opgedrongen) advies, maar dit topic spant wel de kroon. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar of dit nou helpt?

Succes met Limo, Art! Hopelijk knapt hij weer snel een beetje op.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:13

Sterkte Art, zorg goed voor jezelf!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:43

DezeNaam schreef:
Is dit topic een magneet geworden voor drama? :+ Post TS niks, maken mensen het toch nog mogelijk om in discussie met elkaar te gaan. :')

...en dáár vervolgens ook weer over te gaan discussiëren. :D

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten