Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:46

MirandaFuego schreef:
Isabel_k schreef:
Zeker niet! :') Joep en springen is geen combinatie.

Nu wel hoor, hij heeft geoefend! :))
Die foto is echt grappig! :D

Granoek, wat heeft ie voor eikeligs gedaan dan?

Leuk Duplo, wat hebben jullie geoefend?

Nou hij moest voor het eerst mee naar een andere locatie, zonder Dexter want ik was maar alleen en dan is 2 paarden me nog net even te veel uitdaging.
Het was een fotodag dus hij moest echt gewoon even mooi kijken, maar oh oh oh wat was hij strontvervelend.

Ik had überhaupt niet verwacht dat het goed zou gaan, maar ik dacht wel dat hij gewoon zijn manieren zou houden, zoals hij dat thuis ook kan. Ik snap prima dat hij wat nerveus is, maar daarvoor is het een oefening en daar heb ik echt geen moeite mee. Maar dat hij me gewoon door de hei zou slepen, zijn nek op zou zetten en gewoon door me heen ging drammen omdat hij vond dat dat wel mocht, daar kan ik écht niet goed tegen.

En als je me dat al boos hebt, moet je niet gaan doen alsof de trailer je gaat opvreten, wanneer ik thuis het touwtje maar over je nek moet gooien en je er vanzelf op loopt. Op de parking van een manege, waar een toernooi bezig was en het dus stikte van de paardenmensen, heeft meneer me 40-45min voor de gek staan houden.

En ook niémand die even kwam helpen hé, gewoon de stang dicht doen was voldoende geweest maar op een gegeven moment stond op een paar meter afstand gewoon een groepje me aan te gapen.
*zucht* nieuwe dag, nieuwe kansen, let it gooooo :')

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:23

Okéééé ik ben ook weer onder de levenden. Wat heb ik gemist? :D

Joy die haar mooiste glimlach laat zien blijkbaar :=

Leuk nieuws voor Lily, fijn dat het goed gaat op haar nieuwe plekje! Je kijkt er zelf ook helemaal vrolijk bij :D

Isabel ik had die foto van jou gezien toen je met Joep ging wandelen, soms las ik tussendoor even bij maar heb geen tijd gehad om te reageren. Ben woensdag lekker vroeg opgestaan om hetzelfde te proberen met Duke! Die had ongeveer dezelfde reactie als Joep haha

Haha linda, het staat haar wel goed! Maar ik snap wel wat je zegt, dat je blij bent met de kleinste dingetjes, volgens mij wordt dat bij mij ook nog wel een dingetje want Duke is helaas slim genoeg om er van te profiteren :+
Jammer dat het maandag weer minder ging, maar die dagen zijn er ook. Je leert er van en samen vinden jullie en oplossing. Is er door die staakmomenten helemaal niet doorheen te komen zonder zweep? Of iemand die langs je loopt met een longeerzweep voor die momenten misschien? Dan hoef je zelf geen zweep vast te houden

Welkom Mariekeoo!

Duplo, wel een knappe lover heeft ze gekregen hé :D

Welkom Dominique! Die van mij loopt ook minder soepel op de rechterhand, veel oefenen! Ik moest Dexter dan ook niks vragen wat hij niet kon want dan ging hij stilstaan, gewoon beginnen in stap, voltes, slangenvoltes etc.. en pas als dat ging in draf weer vanaf 0 opbouwen. Hij loopt nu aardig recht maar verkiest nog steeds links.

Hele leuke foto paint girl, jullie glimlachen precies allebei!

Malik van zijn beste kant _O-

Nog een late gefeliciteerd aan Aliaa, ze verjaart op dezelfde dag als mijn zus en een dag later dan Duke :)

De foto's van Joy had ik al gezien, super knap <3

Wauww nicky super gaaf filmpje, die gaat echt al lekker rustig zeg!

----

Oké fieuw ik ben bij :D
Duke is maandag 3 jaar geworden, yay!
Hij krijgt nogal een karakterkopke, zoals wij dat zeggen :+ Als hij het in zich heeft straalt de ondeugd uit zijn ogen :=

Afbeelding

Begint eindelijk wat uit te zetten, helaas ook in buikvolume maar dat valt nog op te lossen

Afbeelding
vs 2017

Afbeelding

Ik had hem gisteren weer een beetje proberen longeren, ben daar echt geen held in maar het gaat wel steeds beter! Paar miscommunicaties maar daar kan hij niks aan doen, ik kreeg eigenlijk gewoon wat ik vroeg maar kon er niet goed mee om :')
Hij gaat vaak stilstaan en dan kijkt hij me aan alsof hij zegt "loop lekker zelf". Dus dan denk ik jaag hem maar terug vooruit, maar dat is nog niet zo gemakkelijk met 10km longeerlijn in je handen. Dat ziet er dan een beetje debiel uit vaak := En als hij dan de hint snapt dat hij vooruit moet, dan gaat hij ineens bokken en rennen :o? Dus in principe doet hij wel wat ik vraag want hij gaat vooruit :+
Maar ook dat komt vast goed, daar heb ik niet zo'n schrik voor. Dat zijn dingen die hij niet kent en moet leren, is wat anders dan al 2 jaar prima de trailer op gaan en dan ineens niet meer _O-

En dan dacht ik hier een week of 3 voor nodig te hebben maar eh.. ja.. Dat kent hij dan dus wel? Blijkbaar.

Ik kan maar alleen op woensdag echt wat met ze doen omdat ik dan vrij ben, de rest van de dagen zit ik eigenlijk ergens in de wei in het gras gewoon te kijken hoe ze eten :+ Maar dat vind ik ook gewoon super leuk, beetje aaien, beetje praten met ze haha. Even een rustmomentje na een drukke werkdag :)

Dus nu heb ik weer 2 woensdagen niks te doen :')

Granoek
Blogger

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:26

Haha braaf zeker maar ik vind het nog wat vroeg. Hij is maandag 3 geworden en heeft nu weer zijn kont hoog staan.

Heb een nieuw doel gesteld: als ik er op kan springen, mag ik er pas op :+

No luck so far _O-
Afbeelding

Maar hij is wel lief! Meestal
Afbeelding

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:17

Nee want puppy Duke heeft me meer gekost aan DA dan Dexter op 5 jaar tijd _O- geen veulens meer voor mij, te fragiel hahahahah

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:34

fransje23 schreef:
Auw Linda2008, je vinger ergens tussen is zo pijnlijk!
Wel fijn dat het rijden goed ging.

Goldenarrow, eindelijk weer lekker aan de slag zo met het nieuwe zadel.

Ziet er braaf uit zo, Lily_fee.

Wat fijn dat hij niet reageerde op die straaljagers tijdens het rijden, nicky_rilana. Is ook niet echt iets wat je kunt oefenen :D

Bij ons is ook enorm veel water gevallen! Sloten staan helemaal vol en de paarden hebben een zwembad in de wei.

Gisteren is de zadelpasser geweest. Joya is opgemeten en daarna heeft ze er acht verschillende zadels opgelegd maar uiteindelijk paste er maar eentje. Toevallig wel het model wat ik al in mijn hoofd had.
Bij de andere zadels zaten de singelstoten veel te ver naar achteren. Aangezien Joya nog echt puppy is qua bespiering kan dat nog veranderen.

Heb daarna nog proefgereden op dat zadel op mijn bijrijdpaard.
Zit voor mij ook prima!

Ga nu voorlopig rustig verder met beleren, met een bbp, en zodra ik een beetje stap en draf kan op mijn eigen paard komt ze nog een keer. Zadel is te prijzig om over één nacht ijs te gaan.

[ [url=m/zyFEmZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het paszadel.

Mooi zadel! <3

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:35

Oh wauw fransje dat ziet er akelig uit. Wil niet weten hoe dat er uit zag toen het gebeurde, krijg nu al kippenvel.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:19

Even excuses hier neerpennen, ik volg niet meer echt maar hou het niet goed bij := Het is super druk hier op werk en als ik tijd heb om te reageren dan heb ik al zoveel gemist dat ik me bijna schaam voor de lengte van mijn bericht :')
Ik ga dus vooral even kwijlen bij jullie foto's tot de zomer voorbij is en veel 'oooh' en 'aaaah' :+
Ik ben er over een paar maanden weer :)

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:48

Duke en Dexter hebben ook allebei dunnere manen aan de schoft :)

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:48

CubaLibre schreef:
Ik blijf even lekker op mn blauwe wolk zitten, spring over van de roze naar de blauwe wolk :)

Maar.....

[ [url=m/cwijcl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook ik heb op Gentle gezeten :)) *\%/*

Manlief heeft gestapt en gedraafd zowel links als rechtsom... geen sec spanning geweest, hoe ontzettend trots kan je dan zijn :)

Super leuk!!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:25

Jodym schreef:
Wauw wat gaan jullie allemaal hárd! Volg het niet helemaal hihi! :')

Maar iedereen gaat met sprongen vooruit, gaaf!
Hier nog druk met longeren! Binnenkort even aan iemand vragen of t zadel die ik heb past, maar vrees t niet. Dan begint de zadel ellende :+

Ik ook hoor! Vooral omdat ik er niet zo goed in ben duurt dat wat langer haha

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:05

CubaLibre schreef:
Ik heb vandaag Gentle maar weer eens op de gevoelige plaat vastgelegd....

Hij word zo gaaf vind ik <3
[ [url=m/gXR7WU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Phmvb1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rUmxtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Holy Sh*t :=

Die is klaar!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:08

Oh dat hebben de bruine trekpaarden hier ook, maar dat zal wel weer anders zijn gok ik?
Die zwarte sokken gaan bij de knie ook eerst over in witte haren

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:25

Gimme_Joy schreef:
Oh MF, is dat zo'n hesje met Jong Paard erop? Twijfelde om hem aan te schaffen, maar het werkt dus wel.

Gister weer gereden. Joy was onztettend braaf weer en we gaan met sprongen vooruit! Trainster heeft nog even foto's gemaakt en het verbaasd me toch iedere keer weer wat voor gebouw het is... :=

[ [url=m/EqB4JF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bZw8Pl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed CL! Dat zou ik dan weer niet zo snel durven. Om er iemand anders op te zetten bedoel ik. Joy interesseert het waarschijnlijk geen bal, maar ik zou het echt spannend vinden.

Goed zo fransje! Gaat lekker! *\o/* Joy galoppeerd heel netjes, valt alleen op rechts giga naar binnen op de volte. Maar gister in draf een b-e volte gelopen en ze blijft op de volte als ik ingestuurd heb! Linksom in galop is ze stout. Ze wil dan constant rechts afslaan als we van x terug gaan naar de hoefslag. Dat is achterin de bak. Voorin doet ze dat niet. Ze wil dus liever naar voor galopperen in plaats van naar achter... >;) :=

Als je een shire wilde had je het maar moeten zeggen hoor, je mag de mijne wel lenen soms :P Hoef je je paard geen pokon voor te voeren!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:26

Geen idee trouwens hoe groot Duke is, laatste keer gemeten op 1.70 maar heb geen deftige meetstok. Doe het altijd in de hoefstal met de waterpas en lintmeter :')

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:44

Ik heb mijn vorige dressuurzadel gekocht voor 350 (dat was een Tekna) en mijn huidige voor 400 (dat is een Ideal), beide gewoon super fijne en goede zadels en ze passen perfect, snap nooit dat die dingen een paar duizenden euro's moeten kosten :o

edit: dit zijn Dexter zijn zadels, Duke heeft en krijgt er nog geen haha. Als ik een zadel heb wil ik rijden en dat mag nog niet van mezelf :P

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:50

Mijn zus heeft een wintec en ik vind die heel hard zitten. Heb er vroeger zelf een gehad en vond die prima, maar ben nu mijn ideal gewend en dan vind ik die van zus echt hard, net alsof ik op een houten stoel zit zeg maar

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:34

Ooooh mooi zadel Remark!!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:24

Ahhhh mooi dekje, welke is dat? Ik zoek er een met de Schotse vlag!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:04

Wauw super knap! <3

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:20

Remark schreef:
Granoek, dit is een eurostar cross in navy white. Mocht je interesse hebben, dan wil ik hem evt wel verkopen. Gebruik hem niet zo vaak.

Linda, gelukkig wel heel thuis gekomen ja!
Wat een succes trouwens. Gefeliciteerd!

Fransje, prima schema toch. Lekker afwisselend zo.

Oh verdorie ik mocht eigenlijk niks kopen deze maand, ben een beetje los gegaan in juli :')

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:21

Ik moest ook maar weer eens een update geven.
Zoals verwacht door drukte weinig gedaan, maar op de avondjes dat ik voor het donker klaar ben nog lekker wat gefröbeld. (Ik weet niet of ik het woord juist gebruik maar het klinkt zo leuk)

Ik heb gekeken of zijn tuig nog paste en toen hebben we ook voor het eerst echt wat aan de lange teugel geoefend. Heb er wel al eens achter proberen lopen maar dat was steeds weinig succesvol.
Doe het filmpje even via Facebook:

https://www.facebook.com/17716158298285 ... =e&sfns=mo

Maar hij neemt vooral zijn vrijheidsdressuur heel serieus, met name de arbeidsstap in vrijheid. Op 6u30 ‘s morgens

https://www.facebook.com/17716158298285 ... =e&sfns=mo

Dus behalve het lange lijnen weinig nieuws!
Hij heeft wel een nieuw hoofdstel gekregen waar hij beter op reageerde dan ik verwacht had

Afbeelding

edit: sorry ik krijg de filmpjes niet in zo'n afspeelvakje

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:51

MirandaFuego schreef:
Ja ik schoot ook gelijk in de lach! :D

Gefeliciteerd Linda!
Het is ook een prachtig dier. :j

Gentle doet het goed nu het kwartje is gevallen, super!

Omg Granoek hij was wel flink aan de wandel, heb je nog ontdekt waar hij eruit is gekomen?
Super dat hij goed reageert op keelgekruist!

Fransje, wel lekker regelmatig bezig zo.
En misschien de balkjes wat meer mikado neerleggen zodat ze geen tijd heeft om op andere dingen te letten?

Haha Remark ik had dat met mijn vorige paard zijn eerste buitenrit, alleen reageerde hij juist heel rustig, het paard waar ik mee liep ging bokken en mijne die normaal wel snel onrustig was liep er heel braaf achteraan. :D
Maarja, je weet toch nooit wat er gaat gebeuren, op buitenrit is altijd een avontuur, toch goed opgelost.
Wel leuk dat je foto's hebt!

Hij kan overal er uit want hij kruipt onder de draad door als hij merkt dat de stroom af staat.
En die stroom is helemaal drama

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:13

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:47

Oh oliebol zeg dat is geen fijn nieuws :( arme Joep!
Wat een bikkel is hij dan geweest al die tijd

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:47

Jodym schreef:
Ook een poging gedaan tot bijlezen...

wat balen van Joep zeg, niet leuk!

Remark heeft een erg leuke buitenrit gehad, altijd leuk die haflingers :')

Linda proficiat met de prijzen! Gaaf zeg

Granouk; Mooi hoofdstel! Bewuste keuze om bitloos te gaan?

Gentle loopt braaf door!

Hier weer terug van de vakantie. Heb inmiddels een hoofdstel besteld voor Tiesto, gewoon een simpele met een subtiel tintje roze onderlegde neusriem incl bijpassend halster <3

Ik ben een beetje van het principe keuze via eliminatie :+
Gewoon alles eens proberen en aanhouden wat het beste bevalt!
Hier kwam veel sneller reactie dan bij met het bit en met veel minder teugeldruk, hij gaf minder weerstand en was er veel rustiger onder. Nu stond ik er maar gewoon langs en meer dan wat stelling vragen heb ik nog niet gedaan maar we zullen het wel zien als we verder gaan :)

Release is super! Twijfelde daar ook over en daarom heb ik ook zo lang gewacht met aankoop. Vind het heel jammer dat hij Dexter niet past. Ik denk dat ik eens wat in elkaar knutsel met dit hoofdstel zodat ik op zijn minst kan testen hoe Dexter er op reageert en dan denk ik er voor hem ook eentje te kopen. Die was prima te rijden op side pull maar druk op de neus vindt hij niet prettig.

edit: overigens hebben vrienden voor mijn mijn stroomdraad terug aan elkaar gesoldeerd en ik hoop gewoon dat dat houdt tot januari :') Heb in ieder geval weer eens een nacht door kunnen slapen YAY