Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:25

MirandaFuego schreef:
Malik heeft daarnet nog ff gespeeld, mijn telefoon was leeg dus kort filmpje.
[ Video ]

_O- Ge-wel-dig!

Cubalibre, echt super braaf! Mag je trots op zijn!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:00

Hier gaat het ook lekker! We zijn druk aan het “trainen” voor onze minivakantie met de paarden. Duke mag sinds begin deze maand weer bereden worden, dus dat betekent dat we wat kunnen desensibiliseren op de buitenritjes, want over anderhalve week is het zover dat we weg gaan voor een paar dagen naar het Drens-Friese woud.

Hij moet ook nog wennen aan zijn trailermaatje en op vakantie tijdelijk zijn weidemaatje, een 6 jarige Tinker merrie, die heel wat meer moed heeft dan hij en hem rustig alle kneepjes leert van het vak “relaxte koudbloed op buitenrit”.

Afbeelding

Zaterdag weer een buitenrit gepland staan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:10

Wat leuk om te zien hoe iedereen vordert!

Ik heb Duke vandaag op buitenrit door de winkelstraat gereden (winkels waren gesloten) de cafe’s en terrasjes waren open. Ging best goed! Leert hij veel van.
Natuurlijk wel weer op pad gegaan met de super koele Tinker die al veel meer kent, alleen zou Duke dat nooit durven.

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:51

Met de meiden van stal een weekend weg met de paarden, daar waar ik met Duke zo hard voor getraind heb de laatste weken (hij mocht pas vanaf begin mei weer bereden worden).

Nou het gaat super! De eerste dag was alles spannend, maar vandaag al heerlijk relaxed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben trots!

Lees alles bij wanneer we maandag weer thuis zijn!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:41

Haha Anoek, die kontfoto van Dex en Duke is briljant! Inderdaad een lekker verschil, maar verlang je af en toe niet terug naar die puppie van 2017?

Gimme_Joy, mooie mooie foto’s en onwijs gaaf hoofdstel!

Duke en ik hebben wat opstapproblemen gehad, Duke raakt erg gespannen voor het opstapmoment, zodra je een voet in de beugel zet, begint het feest, hij schiet naar voren of naar achteren, loopt iedereen omver, dus echt vasthouden is ook geen optie met een paard van 800 kilo. Geregeld wilde hij al niet stilstaan als ik alleen al de kruk neer zette, rechts ging dat beter, dus ik ben ook regelmatig rechts opgestapt (met hulp die hem vast hield). Gekke is na ongeveer 10 minuten rijden kun je net zo vaak op en afstappen als je wil en is er niets meer aan de hand. Ook met een barebackpad en een extra hoog trapje (70 cm) was het opstappen nooit een probleem, omdat we het “voet in de beugel” gedeelte dan niet hadden, maar ik een been over zijn rug haakte en mezelf omhoog hees op zijn rug. Met een zadel zou ik een trapje nodig hebben van minstens 85 cm om hetzelfde te kunnen doen, dat zag ik niet zitten. Vooral omdat het bij Duke een probleem met spanning was, hij werd al zenuwachtig zodra ik de beugels naar beneden deed en bleef dan drentelen, het leek mij slimmer het probleem van die opstapstress aan te pakken, dan een nog hoger trapje te kopen.

Dus ik heb hem gisteren geleerd om in te parkeren voor de kruk, na een uurtje oefenen kon ik zowaar zonder hulp en zonder spanning bij Duke zo opstappen!

Nu blijven oefenen zodat het telkens simpeler wordt!

Een insta filmpje ervan in high speed:

En het filmpje op YouTube op normale snelheid: