[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Jolynne

Re: Ideetjes gezocht trainen driejarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:55

Ik snap al helemaal niet dat TS opnieuw een jong ding aankoopt, terwijl ze niet over de kundigheid beschikt. Castreren kan ieder moment van het jaar, alleen is er deze periode een grotere kans op ontsteking..hier vorige maand eentje laten castreren in de warmste week van het jaar, omdat er geen andere optie meer was, is allemaal goed gekomen onder goed toezicht van dierenarts!

Jolynne

Re: Ideetjes gezocht trainen driejarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:53

En hoe wil je dan een jong dier de nodige training geven met zo'n drukke agenda? Als je nu al zo weinig tijd hebt, is een jong dier geen goed idee..zeker omdat je met je onervarenheid toch echt wel regelmatig begeleiding zult moeten hebben.

Jolynne

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:49

Ik denk dat het beter is voor TS om niets meer te posten tot Limo min of meer goed doorgereden is, waarbij ze met trots kan zeggen hoe goed het gaat. Want je springt inderdaad van de ene tak naar de ander, zonder echt een plan te hebben..dus best wachten tot je alles op een rijtje hebt met hem en er een degelijk schema zit, die niet van de ene op de andere dag veranderd.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:23

Castreren gaat gewoon hoor, zelfs nu met dit weer..zo koud of slecht weer is het niet. Heb 3 jaar geleden rond deze tijd eentje laten ruinen en toen was het pas koud..paard merkte niets en genezing is gewoon goed verlopen.Wat ik wel kwalijk vind van je pensioneigenaar is dat Spirit nu helemaal niet buiten mag, op een uurtje (of minder) in de piste na. Want vorige week was hij zelfs enkele dagen gewoon niet buiten gekomen..daar doe je een paard geen plezier mee, zeker niet zo'n jonkie! En zelfs een hengst kan gewoon samen staan met andere paarden, desnoods zelfs met Limo. Hier staan 5 hengsten samen, waaronder ook 3 volwassene die dekken en ik heb nog nooit zo'n rustig groepje gehad.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:19

Gini schreef:
Wij lieten ook niet castreren in de winter door de modder en het feit dat ze toch minder bewegen (in de wei is minder te scharrelen, ze staan net iets minder lang buiten,...) De vroege lente vind ik ideaal. Wanneer het al wat warmer en droger is, maar de insecten er nog niet zijn.

Als je op een pensionstal staat dan is het wel handiger dan op een wei. Hij heeft (of is) enkele dagen op stal gestaan zonder buiten te komen, omdat hij niet bij andere kan staan..dan lijkt het mij handiger om zo snel mogelijk te ruinen, zodat hij wel de beweging kan krijgen die hij nodig heeft. Uiteraard is het aan TS de keuze wat ze doet, maar ik vind het vreemd dat er altijd wel iets is waardoor iets niet tot de mogelijkheden behoort..kijk eens ruimer dan enkel het eerste wat in je opkomt. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:38

Ik zie in het filmpje ook helemaal geen paard die stress ervaart. Volgens mij begin je overal een reden achter te zoeken. Niets mis mee, maar als je het echt wilt weten dan moet je hem gewoon binnenste buiten laten keren..maar dan echt volledig en geen onafgemaakt onderzoek.

Ik vind het maar vreemd dat er volgens jou geen volledig onderzoek kan gedaan worden, omdat hij onhandelbaar zou zijn op zulke momenten. Laat er maar iemand mee naar de kliniek gaan en blijf desnoods thuis of 'achter de schermen', dat hij zelf geen stress overneemt van jou en de artsen gewoon hun werk kunnen doen. Je wilt niet weten hoeveel paarden ze over de vloer krijgen, die nog minder kennen dan Limo, en waarbij ze gewoon alle nodige onderzoeken kunnen doen. En ja het kost geld, maar dat kost nu eenmaal een paard. Nu nogmaals de dierenarts laten komen op lacatie is gewoon weggegooid geld, je gebruikt dat geld veel liever voor hem binnenste buiten te laten keren door de kliniek.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:45

Art_Ificious schreef:
De symptomen van stress bij limo zijn een gespannen kin en lippen. Als die rustig wordt begint hij te kauwen en likken en staan de lippen zachter ipv opeen geklemd.

Ben aant nadenken omdat als er niks uit bloedonderzoek komt dat wel 150 euro weggegooid geld is wat voor de scintigrafie gebruikt kon worden. Het is lastig keuzes maken omdat de ene roept À en de ander roept B en nog een ander roept C
Het is allemaal verwarrend.

Het is niet verwarrend, je moet gewoon je keuzes maken op basis van de artsen zelf aanraden. Schuif bokt, of eerder gezegd dit topic en beslis dan zelf wat je wilt doen. Wij moeten niet zeggen wat je moet onderzoeken, want iedereen zou een andere volgorde doen. Maar het is een feit dat dit dier eigenlijk volledig op foto zou moeten, zeker met z'n bouw..dat je gelijk alles kunt uitsluiten. En ja dat kost veel geld, maar dan weet je gelijk hoe en wat. :)

Jolynne

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:59

Maar wat is het nut om dit topic weer omhoog te halen door te zetten dat ze Spirit te koop heeft gezet? Of ze nu nog bij wijze van spreken 10 paarden koopt of er eentje verkoopt, dat maakt toch helemaal niets uit..het is haar eigen goed recht en ze mag gewoon doen wat ze wilt, zonder dat ze zich dat ze zich zou moeten verantwoorden tegenover een ander. :)

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten