Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:07

Ik hou van buitenrijden, doe ik met mijn bijrijdpony! Ik doe ook wel soms wat in de bak puur om rechtergalop te oefenen en hem soepel te houden. Maar buiten vinden we beide het leukste, hij wil het liefste alles in galop. Maar we kunnen ook heerlijk in stap door het bos sjokken.

Nu maken we nog niet erg grote rondjes, er is een weg die enorm druk is waar ze erg hard rijden waar ik dan moet oversteken. Maar dat wil ik het liefste eerst een keer samen met iemand anders doen, die ook goed de weg weet aan de andere kant van de weg. Want ik heb het richtingsgevoel van een baksteen :')
Afbeelding

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:08

Ik hoop maandag weer buiten te gaan rijden. Paard had enorm gevoelige hoeven na het bekappen dus die heeft eventjes stilgestaan. Kon het wel merken met naar de wei brengen vandaag, wat een bommetje. Hopelijk kan hij zich in het bos wel gedragen :=

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:03

Vanavond heeerlijk een kort ritje gereden. Hij had een paar dagen gevoelige hoeven na de hoefsmid dus opgekropte energie. Net een kannonetje met galop, maar toch lief luisteren als ik hem weer terug vraag naar draf .
Op de terugweg begon het te regenen, dus lekker naar huis gedraafd waar ik normaal stap. Ponybeest vond dat echt geweldig, want die houdt van hard gaan 8-)

Zijn jullie buitenritjes meer ontspannen rondstappen of ook rondcrossen door het bos?

ninaphilo

Re: Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:05

Leuk om te lezen! Bij mij ligt het er meestal aan waar paard zin in heeft. Als hij echt veel energie heeft weet ik dat hij dat gewoon ├ęcht kwijt moet, anders wordt hij gek. Maar ook kunnen we heerlijk door het bos rondsjokken en een beetje oefenen met heuveltjes stappen.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:53

Ik kwam vandaag een vosje tegen in het bos, liep in de bosjes dezelfde kant op dat ik reed <3
Het bos waar ik rijd is zo vol met natuur, echt heerlijk. Er is ook een stukje in het bos wat ik 'het vlinderpad' noem, zit altijd vol vlinders die dan om je heen gaan fladderen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie