Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:34

Daphara: Dat ziet er heel gezellig uit zeg! :D Ik kan me goed voorstellen dat je trots was, en terecht! :j
Ik hoop dat binnen een paar jaar ook te kunnen met Aliaa!

Danuah: Balen zeg! :( Geniet er nog van nu het kan!
Die les ziet er erg gezellig uit! :D

linda2008: Verstandig om er niet op te stappen als het niet oké voelt. Ik volg ook altijd mijn gevoel. :+ Al heeft de mijne meestal niet van dat lollig gedrag. :') Vaak moet ik al pushen om wat meer tempo te krijgen, en dat is dan een volbloedje. _O-

Domenic16: Groot gelijk hoor, het is een hele mooie ervaring die jullie rijker zijn! :) Fijn dat het trailerladen goed ging, is toch altijd spannend. :))
Veel beterschap en herstel met je enkel! :(:)

Granoek: Leuke oplossing, lijkt me echt super gezellig zo! :D
Gelukkig kan je op Dexter rekenen om drammerige Duke op zijn plek te zetten, heerlijk dier hihi. }> Leuk duo heb je. En die kus-foto! <3

Robijntjah: Leuk zeg dat ze het dubbele lijnen zo goed snapt! Ik zou het ook graag willen doen, maar volgens mij ben ik te onhandig daarvoor. :')
EN JAAAAAAAH!!!! *\o/* Dat snoetje ziet er nog wat onzeker uit, maar dat komt zeker goed! :D
Gefeliciteerd met je huis trouwens! :)

Gimme_Joy: Oeh morgen tandarts... -O- Succes ermee! :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:02

linda2008: Je bent er vroeg bij zeg, al een 2021 beleer topic... :P
Verschrikkelijk dat je meteen een verdediging moet schrijven omdat je een dekje op je jaarling gelegd hebt. :') Pure dierenmishandeling zeg, je ziet de angst gewoon zo in haar ogen. _O-
Eten is goed, als ze tijd hebben om te eten, zijn ze in elk geval niet bang! :D

MirandaFuego: Volgens mij is Malik een luiaard in paardenlichaam. :=
Sexy bh idd, zo trainen in zijn ondergoed zeg. }>
Die zonsondergangfoto met Malik is gaaf! <3
Oef, gelukkig is het niet te erg met Malik, ik ben ook altijd zo bang als ze wat langer dan normaal de weide op gaan. := Die beesten vreten zich nog eens dood. :roll:

Isabel_k: Joep is knap met zijn manen zo! :))
Jullie zijn een leuke combinatie. :D En Joep wordt stilletjes aan goed bomproof! +:)+ Goed bezig!

Duplo: Wat leuk zeg, grondwerk is ook heel leuk om te doen! *\o/* Dat moe zijn na zo'n les herken ik ook bij de mijne. :P
Leuke foto! :))

Granoek: Oh jee, wat een eikel zeg. := En stom dat er niemand is komen helpen... Of zelfs nog maar komen vragen is om te helpen. Triest. :n

Gimme_Joy: Joy haar glimlach is niet van de mooiste op dit moment zeg. :')
Leuk zeg een fotoshoot! :D
Mooie zweetdekens! Leuk met haar naam erop. :j

Lily_Fee: Fijn dat het goed gaat! :D Spannend hoe ze het verder gaat doen! :):)

goldenarrow: Dat is niet zo lang meer! *\o/*

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:15

nicky_rilana: Dat klinkt niet saai, maar geweldig hoor. :)) Ik denk niet dat jouw jonkie te klagen heeft. :P

linda2008: Klinkt alsof Raika toch een behoorlijk karaktertje heeft... :') Gelukkig is je instructrice niet onder de indruk.
Mooi beeld die eerste foto! :j

MirandaFuego: Handig dat je hem zo goed kent! Dan herken je de signalen inderdaad sneller!. :j Met mijn vorige merrie had ik het ook snel door gelukkig. Met Aliaa zal het nog wat afwachten worden. :')

mariekeoo: Welkom! :D Wat leuk dat jij hem mag inrijden van de eigenaar! Ik heb helaas geen tips voor je. :P

fransje23: Begrijpelijk hoor. Heel veel beterschap met de situatie en je moeder. :(:)
Dat uitproberen... :') Ze blijven het proberen hé als ze even stil gestaan hebben. :roll:

Duplo: Ah leuk zo met een vriendje! :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:56

linda2008: Lastig inderdaad. Ze zal de zweep toch gewoon moeten worden. :=
Hier eentje die tot nu toe netjes naar mijn stemhulpen luistert wanneer ik vraag om te stappen. Meer doen we nog niet.

Dominique03: Leuk zeg! :D Ik denk ook eerder dat rechts zijn moeilijke kant is en dat hij vooral nog balans moet krijgen.

Paint_Girl: Jaaaaaa! *\o/* Was het de eerste keer op Flynn? :D
Je straalt helemaal op de foto. :))

MirandaFuego: Volgens mij zie ik daar niet 1 luiaard, maar 2? >;)

Vandaag is Aliaa 4 jaar geworden! *\o/* Dit vond ze er zelf van. :')
Afbeelding

Retjethorse

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:49

Ik ben voor het eerst op Aliaa gestapt toen ik een keer of 3 het gevoel had dat ze klaar was om een stapje verder te gaan dan enkel zadeltje op, longeren ermee, springen naast haar, been erover,...
Het is denk ik niet raar dat je je zo voelt hoor. Ik was ook wat onzeker, met toch wat stress, want het is de eerste keer natuurlijk!

Wat ik deed was beloningen geven na het opstappen, ik kan je verzekeren dat paardlief het niet erg vond om een ruiter te hebben die lekkers uitdeelt. :D Dit doe ik nog steeds trouwens. :))
Aliaa is een paard die heel duidelijk aangeeft wanneer ze iets niet leuk vindt. Ik vraag haar om in te parkeren, dus ze weet wat er daarna volgt (al vraag ik soms ook om in te parkeren zonder dat ik opstap). Tot nu toe heb ik nog geen vorm van 'protest' ondervonden omdat zij het niet leuk zou vinden. Integendeel, volgens mij vindt ze het zelfs best leuk om mij te laten meeliften. Normaal beweegt ze uit zichzelf niet zoveel in de bak, met mij erop gaat ze wandelen. _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:44

Aliaa is gelukkig meestal heel netjes met beloningen aannemen. :D Soms probeert ze te schooien, maar een tikje op haar neus is dan vaak voldoende. :P Kriebelen, vooral in de zomer is ook een heerlijke beloning. :P
Maar iedereen heeft zijn manier om met beloningen te werken natuurlijk. Bij Aliaa werkte enkel op stem niet voldoende. Voer zorgt voor extra motivatie. :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:23

Mooi geschreven Isabel! Ik ben het ook met je eens. Al wil ik Aliaa ook kunnen rijden met bit, mocht het ooit nodig zijn om wedstrijden te rijden.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:01

Aliaa gaat 's avonds ook op stal hoor. Met echt slecht weer (voornamelijk in de winter dus) blijft zij ook overdag binnen, waarbij haar ik wel 2 keer wat probeer bezig te houden. Aliaa in de winter in de regen op de weide zetten, daar doe je haar echt geen plezier mee... := En zij is gewoon om 24/7 buiten gestaan te hebben bij de vorige eigenaar.
Sociaal contact vind ik ook belangrijk. Voldoende ruwvoer ook.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:26

Isabel_k: Wat balen van Joep zeg! Jullie gingen zo goed vooruit en dan krijg je dit nieuws te horen... -O-

Remark: Wat fijn zeg dat ze zich zo stoer gedroeg! :D Ik denk niet dat veel paarden het de jouwe zouden nadoen. Zoveel nieuwe dingen in 1 keer... :wow:
De mijne is ook begonnen met schuren sinds de warmte, en niet zo'n beetje ook. := Of ze dekens op heeft of niet, dat maakt allemaal geen verschil uit. :(
Met dit warme weer gaat Aliaa 's nachts buiten en overdag op stal. Maar met de warmste dagen staat ze zelfs op stal te zweten. :(:)

fransje23: Oh nee, wat klote van die eigenaar zeg! Arme Joya... |( Gelukkig bleef ze relatief kalm gezien de situatie. Veel beterschap! :(:)

MirandaFuego: Haha Malik zijn snoetje! <3 Hij heeft echt zo'n puppy hoofdje he. :))
Fijn dat het fietsen zo goed gaat en jullie de tweede versnelling gevonden hebben! :D
Die gevaarlijke situaties herken ik ook wel hoor. Vroeger gebeurde dat ook wel (met mijn vorige paard), maar die was best braaf dus uiteindelijk sta je er minder bij stil. Nu met Aliaa die nog veel moet leren en nog altijd vrij bang is van verkeer, kom je toch wel een hele hoop gevaarlijke situaties tegen omdat mensen er niet bij stil staan dat het paard kan schrikken als ze zo dichtbij passeren. Zowel met auto's, fietsers als mensen te voet... := En inderdaad ook nog vaak op gevaarlijke momenten. Zijn de mensen nu zo dom/lomp geworden of kan het hun gewoon allemaal niet meer schelen?

Lily_Fee: Goed zeg van Lily! +:)+

Ik hoop binnenkort echt aan de slag te gaan om de hulpen onder het zadel aan te leren bij Aliaa. Ik heb de afgelopen maanden stilgelegen (druk met afstuderen), waardoor werken met Aliaa er niet van kwam. Nu met deze warmte gebeurt er ook niet zoveel. Aliaa heeft wondjes op haar huid door ontstoken (tranende) ogen, dus ik probeer zoveel mogelijk een halster/hoofdstel te vermijden. Ze heeft toch zo'n gevoelig huidje. :(:) Ook de regio waar de singel zit, heeft ze allemaal bultjes (stomme muggen _-:( ) en die zijn heel erg gevoelig. Dus voorlopig doen wij niet zoveel. Laatst ben ik even opgestapt, het was alweer weken geleden, maar het is dus gewoon opstappen en 'wegrijden' bij Aliaa. :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:39

Het halster op zich is het probleem niet hoor, tenzij ze het dag en nacht aanheeft, maar dat is niet het geval. :P
Hier gaan sommige auto's rustig voorbij, vroeger meer dan nu. Nu beginnen de rijkere stinkerds naar het dorp te verhuizen (lees: veel BMW's en Audi's) en die kijken nergens naar. :+ Als ze niet vertragen wanneer ik teken doe, ga ik tegenwoordig midden op de baan lopen. Dan moeten ze wel trager rijden. :')

Haha, Malik toch! :D Maar dat jolig beginnen te doen, herken ik ook wel bij Aliaa hoor. }> Dan moet ze even kunnen lopen en is het over. :P

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:01

MirandaFuego: Volbloedjes zeker... :')

Jodym: Welkom! :D Je hebt toevallig geen foto? Ik ben benieuwd naar je knapperd. :D

Lily_Fee: Alle paarden hier zijn zo lastig van de vliegen, zelfs degenen die het gewoon zijn. Het lijkt dit jaar zo extreem... := De vliegenkap gaat er vanaf nu ook gewoon 's nachts op hoor.
Ging het goed in de buitenbak? :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:20

linda2008: Een weekje vakantie kan eens deugd doen! :D Ondertussen hebben ze lekker tijd om alles te verwerken. :j Ik merk dat het bij de mijne ook goed doet wanneer ze iets nieuws geleerd heeft. Dit een weekje laten rusten en dan doet ze het zoveel beter.

Remark: Prijs je gelukkig dat er weinig insecten zitten. :')
Heerlijk zeg, genieten in dat meertje met dit weer! <3 Fijn ook dat ze zo vlot meegaat! :D
Die duikbootfoto... :D

MirandaFuego: Ik herken Aliaa in de beschrijving van Malik! Heel expressief, maar doodeerlijk. Enkel dat wakker krijgen, dat klopt hier niet. :') Aliaa is een tamzak, ik had me een volbloed Akhal Teke best pittiger ingebeeld. _O-
Maar Aliaa blijft inderdaad ook goed hanteerbaar bij panieksituaties. Ze zal nooit gaan trekken aan het touw en blijft netjes bij mij.

Lily_Fee: Super zeg! :D Jullie stralen! *\o/*

Jodym: Leuk zeg! :D Aangezien hij zo overbouwd is, zou het me niet verbazen mocht die nog wat de hoogte in gaan. :j
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar longeren met dubbele lijnen ipv hulpteugels (niet dat ik er handig in ben hoor). Maar ik merk dat mijn jonge merrie het soms nog moeilijk heeft met haar balans, vooral in galop, en hun dan vastzetten vind ik geen prettig idee. :=

Isabel_k: Jij hebt toch twee clowns op stal in plaats van paarden denk ik. :') Leuk stel zo, alleen jammer van die stomme lappenmand... _-:(

fransje23: Hoe gaat het momenteel met de wond? Houden de hechtingen het wat?
Ze zal er wel last van hebben bij het verzorgen. :(:) Wel erg fijn dat ze niet boos blijft! Zo jammer dat je hun niet kan laten begrijpen dat het voor hun eigen goed is. :(

Granoek: Geen probleem hoor, we zien je wel vanzelf terug verschijnen! :D
Succes met de drukte... :=

Bijzonder dat van de koudbloeden, ik heb zelf geen ervaring met die rassen, maar hoorde vaak dat ze bomproof zijn. Maar het lijkt me ook niet bepaald fijn dat wanneer ze wel ontploffen, ze er volledig en met alle kracht voor gaan. :+

Ik denk dat ik vanavond nog eens op Aliaa ga rijden (tenzij de plannen weer veranderen). Ik kijk ernaar uit! *\o/*

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:40

MirandaFuego schreef:
Aliaa heeft het showknopje vast ook wel, je moet het alleen nog vinden! :D
Maar niet vanavond.. :+
Veel plezier!

Er staan bij Malik twee driejarigen die ze aan het beleren zijn met (strakke ) bijzet, één en al spanning en problemen, ik kan er niet naar kijken.. :o

Dat knopje zit dan heel erg goed verstopt. Tot nu toe nog steeds niets gevonden, ook vanavond niet. }>
Ze was zo braaf, het zadel heeft er zo lang niet meer opgelegen, opzadelen en aansingelen zonder problemen, opstappen zonder problemen en dan gewoon op buitenrit gaan met het hele gezin! :D
Wat een toppertje heb ik toch op stal... <3
Afbeelding

Oh god, wat zielig voor die paarden Miranda. :( Wij hebben ook zo'n koppel op stal, als die rijden... |( Een en al spanning en stress. Gelukkig rijden ze niet vaak.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:02

Haha, Joep is kei schattig met zijn hoepel! :D Je hebt toevallig geen bewegend beeld? :o

MirandaFuego: Oooh ook jij hebt toevallig geen filmpje? }> Die brul, ik beeld het me al in... _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:29

Jodym: Troost je, na een jaar zoeken heb ik het gaspedaal nog steeds niet gevonden. :')

MirandaFuego: Oei dat is minder, een paard in het hek... := Hoe gaat het nu met dat paard?
Haha vliegeren! :D Misschien niet onverstandig om geen singel om te doen dan. :')

Ik heb gisteren een kwartiertje gereden met Aliaa en geoefend op stappen, stoppen en sturen! :D Stappen gaat super op stemcommando. Ik ben ook beenhulpen aan het geven en af en toe vraag ik het stappen ook zonder stemhulp. Dat gaat redelijk goed. :D Sturen is nog moeilijk, soms is Aliaa het gewoon niet met mij eens over de richting die we uitgaan. :') Gisteren vond ze het gezellig om ruzie te gaan maken met het paard op de weide naast de bak bijvoorbeeld. :j Maar we hebben toch een aantal cirkels en zelfs een 8 gereden! Stoppen gaat maar blijft moeilijk.
Oh en ik ben voor het eerst zonder krukje opgestapt (moet ze ook kennen uiteindelijk), ging goed. *\o/*

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:45

Ik dacht, ik probeer het eens. :')

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:55

MirandaFuego: Haha ja, Aliaa heeft een heel sterke eigen mening! :D Niet altijd makkelijk, maar ze is zo eerlijk tegelijk... <3 Ik hou er wel van. :))
Fijn dat het goed gaat met het paard dat in het hek zat, dat is toch flink schrikken denk ik... := Ik heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te moeten maken.

Malik toch... :P Ik had niet verwacht dat hij zo op de singel zou reageren. :') Hij kwam op mij echt over als een koele kikker die alles na 1 keer proberen wel prima vond. >;)

ElskaIsland: Is het onzekere en nerveuze gedrag de reden dat je haar naar iemand anders brengt om haar verkeersmak te maken? :)

Duplo: Enig idee waarom je zelf niet goed durft? Want als ik het goed begrijp, kent je paard het zadel al?
En succes zaterdag! Dat gaat vast een leerzame dag worden! :D

fransje23: Maar het is zo fijn om ze samen te zien kroelen! <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:41

MirandaFuego: Die eigen mening is heel erg wennen in het begin, ik was het absoluut niet gewoon. :') Maar nu vind ik het wel leuk! :D Ik zal het in elk geval meteen weten wanneer mijn zadel niet goed ligt bijvoorbeeld, lekker handig toch? ::))
Fijn dat Malik bleef nadenken de tweede keer met de singel! En arme stakker zeg, zo erg schrikken dat hij onderuit gaat... :(:) Hopelijk heeft hij enkel een deukje opgelopen in zijn ego. :=

Duplo: Dan lijkt het me een fijne optie voor jullie beide om haar weg te brengen. :j Het komt wel goed met jullie! :D

linda2008: Oef zo'n veulen lijkt me ook niet fijn zeg. := Ik zou het keer op keer eng vinden als hij/zij zich liet vallen...
Balen dat je les niet doorgegaan is. :\ Maar heel mooi dat je voor je paardje kiest! :D

CubaLibre: Ik ben benieuwd hoe het zal gaan morgen! *\o/*

goldenarrow: Oh god, is dat een typische reactie voor Arabieren? :')
Fijn zeg dat je een andere instructeur gevonden hebt! :D En dat het rijden zo goed gegaan is! *\%/*
Galop zal inderdaad wel spannend geweest zijn! Daar begin ik nog niet aan met Aliaa. :P Te spannend. :')

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:28

MirandaFuego: He, dat is slim gezien zo'n vestje! Misschien moet ik dat ook eens proberen. :))
Heb je tot nu toe al enig effect gemerkt dat mensen effectief rustiger passeren? :)

CubaLibre: Gentle doet zijn naam echt eer aan zeg! :D Wat leuk dat hij het allemaal ze goed opneemt. +:)+

Duplo: Ziet er fijn uit zeg! Leerzame les gehad? :)

Deempjexxx: Rengalopje... :wow: Dat zou ik echt niet aandurven op een eerste buitenrit. _O- Stel je voor dat je rem plots niet meer werkt. :')

nicky_rilana: Saai is goed toch? :D Is je zadel al geleverd? *\o/* Of is het pas volgende week dinsdag? :P

fransje23: Fijn dat jullie stilletjes aan ook de draad weer kunnen oppikken nu de wonde aan het genezen is. :j

linda2008: Oeh Raika heeft toch een aantal bokjes gegeven. }> Succes met je poging morgen! :D

goldenarrow: De draf ziet er al mooi uit vind ik. :) Galop heeft ze het nog lastig mee, dat zie je duidelijk, maar he, ze deed het toch maar! :D Logisch ook als het nog maar de tweede keer galop onder het zadel was. Goed bezig! *\o/*

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:59

Deempjexxx schreef:
Retjethorse: Gelukkig weet ik zeker dat er een rem opzit. Haar afstamming is Floris TN x Feenspross xx dus er zit volbloed in, lekker de beentjes strekken.
Ik zal een kind er zo oplaten, ze is zo’n schat.
Haha, gelukkig weet je dat zeker voordat je een rengalopje gaat doen. :D
Dat soort paarden zijn echt hun gewicht dubbel en dik in goud waard... <3

nicky_rilana schreef:
Retjethorse: volgende week dinsdag (23ste) komt mijn zadel pas, nog even wachten.
Nog een kleine week wachten dus! :) Moeilijk, moeilijk... :D

Ik heb vandaag nog eens op Aliaa gereden en wat ging het goed! *\o/* Voordat ik opgestapt ben, heb ik wat grondwerk gedaan. Dit doe ik altijd om haar stemming te peilen, maar eigenlijk is dat niet echt nodig, want ik heb haar nog maar 1 keer in een niet meewerkende bui gehad geloof ik. En zelfs dan is ze niet stout. :P Maar omdat de rem de afgelopen keer zoek was, wou ik deze nog extra bevestigen vanaf de grond voordat ik erop ging.
Aliaa staat netjes stil tijdens het opstappen, maar eenmaal ik erop zit, blijft ze niet lang stilstaan voordat ze begint rond te wandelen. Ik vind het belangrijk dat ze blijft stilstaan tot ik vraag om te stappen, dus dat is een werkpunt naar de volgende keer toe. :+
Wij stappen voorlopig alleen maar. Dus het is vooral oefenen op stappen, stoppen en sturen. Stappen gaat heel goed, ik begin altijd met stemcommande + beenhulpen, maar ik begin te werken dat Aliaa netjes begint te reageren op enkel beenhulpen! *\o/* Dus ze gaat vooruit wanneer ik enkel benen geef.
Wel heeft ze de neiging om uit zichzelf stil te vallen, daar werken we ook aan, maar he, zo vaak/lang heb ik nog niet gereden met haar, dus dat is niet abnormaal denk ik dan. :') Ze stapt weer netjes wanneer ik haar corrigeer na het stilvallen, dus ze zal het wel leren. :))
Sturen ging ook vrij vlot, Aliaa heeft nog steeds haar momenten dat ze het niet eens is over de richting die we uitgaan, maar over het algemeen lukt dat wel aardig. :D
En stoppen ging perfect vandaag, volgens mij heeft het oefenen op de grond voor het opstappen zijn vruchten afgeworpen. :)
Omdat het allemaal zo vlot ging, heb ik haar gevraagd om te draven met stemcommando en beenhulpen. We hebben tot nu toe maar tweemaal kort gedraafd en toen liep mijn moeder met Aliaa mee. Nu liep er niemand mee en Aliaa hing ook niet aan de longe (wat wij overigens nooit gedaan hebben). Aliaa versnelde haar stap, maar draafde niet meteen aan. Dat had ik ook niet verwacht, want het is nieuw. :') Maar na enkele seconden 'aandringen' draafde ze toch voorzichtig aan! *\o/* Ik heb haar na enkele pasjes gevraagd om te stoppen, wat ze overigens netjes deed, want ik vraag het liever dan dat ze zelf stilvalt. Uitgebreid beloond en toen ben ik eraf gegaan.
Ik ben zo blij met dit paard, het is geweldig om met haar samen te mogen werken... <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:28

Gimme_Joy: Haha, heb je het weer voor elkaar gekregen? :D
Fijn zeg dat Joy na 2 maand geen kik geeft! *\o/*

Jodym: Succes met de zadelellende binnenkort. :')

CubaLibre: Prachtige foto's van Gentle! Hij heeft zo'n mooie snoet. <3 Enkel zijn linkerkant vind ik wat te wit naar mijn smaak, hij mist daar nog een mooie vlek. >;)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:34

Remark: Je straalt helemaal op die 1e foto! :D Ik heb hetzelfde 'probleem' met Aliaa in de bak, de vooruit mis ik heel erg (tijdens het longeren dan wel, onder het zadel ben ik vooral in stap aan het werken). Nu is onze bak vrij klein, en Aliaa vindt het zelf maar saai. De weide zou een mooie oplossing kunnen zijn, hopelijk is hij daar meer vooruit! En inderdaad, een lekkere bosrit zal misschien voor meer enthousiasme zorgen? :D

CubaLibre: Ach, dat ene vlekje zal Gentle vast wel zelf erbij produceren als hij op stal staat. }> Dat vele wit maakt hem er niet minder perfect om, hij heeft zijn geweldige karakter, mooie bouw en die overgangen in zijn kleur zijn inderdaad heel gaaf. :~

Ik ben benieuwd naar het beeldmateriaal. :))

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:35

Oeps het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb blijkbaar... Maar ik blijf bijlezen hoor. :D

Iedereen ondertussen al lekker afgekoeld na de hitte? :D

Jodym: Hmm lastige keuze... Je kan de tweedehands markt altijd in het oog houden, mocht je iets tegenkomen. Wil je snel een zadel, of heb je iets meer tijd om rond te kijken?
Ik zou ook geen 700 euro willen betalen voor iets wat je niet wilt houden/hebben. Uiteindelijk heb je er altijd verlies op.

Remark: Hé, balen zeg dat je daardoor niet kon rijden. Maar wel verstandig om niet chagrijnig op te stappen. +:)+
Heb je ondertussen al een ritje gemaakt? :D

Ik ben gisteren gaan wandelen met Aliaa, samen met mijn moeder die te voet mee was! In de bak heb ik een redelijk stuur ondertussen (we gaan in elk geval de kant op waarheen ik stuur :') ), maar omdat Aliaa zo hard aan mijn moeder plakt, had ik gisteren weinig te zeggen van bovenaf. :+ De eerste minuten moest mijn moeder Aliaa vasthouden, omdat er teveel spannende machines op straat bezig waren (ze waren de straatkanten schoon aan het maken), en Aliaa is van niet veel bang, maar alles van voertuigen dat groter is dan een normale wagen, dat is verschrikkelijk eng. :\ Maar eenmaal de enge dingen weg zijn, kalmeerde ze meteen en kon ik los meestappen.
Zondag heb ik in de bak enkele keren draf gevraagd, en toen had ik me echt aan een rodeopartij verwacht. Ik had een boze Aliaa die haar hoofd tussen haar voorbenen stak, maar gelukkig heeft ze niet doorgezet. Gisteren heb ik ook enkele draf gevraagd op de wandeling en toen draafde ze meteen aan en de oortjes stonden mooi naar voor! Ze draafde zelfs flink weg van mijn moeder. Het lijkt erop dat Aliaa buiten rijden leuker zal vinden dan in de bak. :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:47

ElskaIsland: Wauw, dat lijkt me al meteen een grote stap voor Fleur zeg! :wow:

MirandaFuego: Ik ken er anders genoeg die buiten te bang zijn om echt vooruit te durven gaan, maar goed, dat is dan ook weer het andere uiterste. :')
Ach, Malik heeft nog tijd. :D Hij ziet er nog zo puppy uit... :(:)
Veel plezier op reis! :D

Remark: Je hebt de buitenrit (met het nodige drama :P) overleefd! *\o/* Zo typisch dat de normaal brave paarden op dat moment moeilijk doen. :')

linda2008: Gefeliciteerd! *\o/* Ze is dan ook echt knap, en dat kleurtje... <3

fransje23: Slim om zo'n schema op te stellen. Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen om Aliaa met regelmaat aan het werk te zetten.
Aanspringen in galop met een bokpartij herken ik. :') En struikelen over balkjes: check! :o Die van mij is zo al op haar knieën gegaan. :roll:

Granoek: Ach, dat achterlopen valt toch nog redelijk mee? :D

CubaLibre: Fijn he als je merkt dat ze het ineens snappen? :D

Isabel_k: Het is zo ongelooflijk rot van Joep he... :n Hij is zo mooi opgeknapt sinds hij bij jou staat (en dan bedoel ik niet alleen fysiek), maar vooral mentaal is hij helemaal zijn leuke zelf geworden. Jullie waren zo goed bezig en dan dit...

nicky_rilana: Geweldig zeg als ze ook zo braaf zijn op vreemd terrein! En al helemaal als je erop zit. :))
De filmpjes zien er al goed uit. +:)+ Knapperd! <3

Jodym: Gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb voorlopig nog niets te melden, maar vrijdag heb ik les. Ik ben benieuwd. :):)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:31

Ik kom weer vanonder mijn meeleessteen. :+ Het is druk geweest de afgelopen weken. :P

Lily_Fee schreef:
Hey,

Ik heb heel
Wat filmpjes van lily-fee en mij die ik graag op Bokt zou zetten en met jullie zou willen delen? Maar weet iemand hoe ik dat doe?

Groetjes!
Ik upload al mijn filmpjes via Youtube. Met een google account kan je daar ook inloggen. En anders is Facebook nog een optie.
Ik vind je filmpjes er fijn uitzien hoor, maar ik ben nu ook niet bepaald iemand die zoveel ziet. :+ Hoe lang is ze nu onder het zadel? :)
Ik heb niet echt een schema ivm trainingen, maar wat ik doe zou ik ook niet echt trainen willen noemen. :') Wel probeer ik eenmaal per week maximum 30 minuten op Aliaa te stappen en wat te oefenen op stappen, sturen, stoppen en inbuigen. Af en toe oefenen we een paar pasjes draf. Aliaa is nu 4 jaar.
Naast het rijden doe ik wat grondwerk, wandelen,... afhankelijk van wanneer het uitkomt en ik zin heb.

goldenarrow: Gaaf zeg, je nieuwe projectje! :D En zo braaf. *\o/* Ik moet zeggen dat mijn merrie tot nu toe ook verschrikkelijk braaf is (en ik heb geen ervaring met ruinen) *klopt even af* :')

linda2008: Fijn dat Raika zich makkelijk alleen laat laden! Dat is zo handig!

Granoek: Hahaha die is goed! _/-\o_ Leuke schriktraining zo. :D Duke ziet er echt zo'n grote goedzak uit.

Met mij en Aliaa gaat het nog steeds super goed, het wordt bijna saai om elke keer te herhalen, maar ze doet zo haar best tijdens het rijden. <3 Gisteren ben ik voor het eerst weer opgestapt na mijn eerste les onder het zadel (ondertussen bijna 2 weken geleden). Dat is 1x iets oefenen en de volgende keer voert ze diezelfde oefening uit met 2 hoeven in haar neus bij wijze van spreken. :+ Voorlopig werken wij voornamelijk op de hoefslag mooi volgen, Aliaa gaat nogal graag op wandel met mij. _O- En onze draf is ook een werkpuntje. Aliaa wordt nogal snel boos als ze moet draven, ook aan de hand. :') Maar daar zijn we mee bezig. :))
Ik ben stiekem heel benieuwd hoe ze het alleen op wandeling gaat doen, maar ik ben bang dat mijn stuur en rem nog niet genoeg bevestigd zijn om dit al alleen te durven. :P In de bak gaat alles prima, maar buiten is toch nog wat anders. :=