Staat jouw paard buiten met halster om?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:40

in principe met halster om buiten op de wei. Ik heb altijd die cheapie halsters van 5 euro van Kramer, die klipjes knallen open als er even teveel druk op komt te staan. Of speciale weidehalsters die zowel op de neus als nek klitteband hebben, en ja die gaan echt wel open met druk.
Maar die van mij staan met enige regelmaat ook bij de buurman op de wei, moeten daarvoor een stuk over de straat en mochten ze ontsnappen moeten ze wel te pakken zijn voor jan en alleman. Geen halster om maakt dat een stuk lastiger. En aangezien je dus door bepaalde halsters te gebruiken ophangen en erin blijven hangen makkelijk kan voorkomen wil ik er zeker een halster om. Enigste uitzondering als ze hun vliegenmaskers om hebben. Ik heb de B-Free van harry's horse, en daar past geen halster overheen. Maar dan heeft jan en alleman ook nog iets om vast te pakken mochten ze ontsnappen.
Op stal of op de paddock hebben ze geen halsters om. De paddock staat dusdanig veel stroom op daar denkt niemand eraan om er doorheen te gaan. Wei bij de buurman kan ik alleen met een klok op accu beveiligen, en dat is bij lange na niet zoveel stroom als ik thuis heb.
Het veulen gaat wel met halster om naar en van de wei, maar op de wei zelf heeft die hem af.

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie