Staat jouw paard buiten met halster om?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Re: Staat jou paard buiten met halster om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:16

Hier staan ze met halsters waarvan ik weet dat de ringen snel stuk gaan. Als er druk op komt breken ze. Stro-touwtje dat ik hier geopperd zie worden breekt echt veel minder snel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:15

Ik vroeg me ook al af of daar andere stro touwtjes zijn dan wij hier hebben. De clips van mijn halsters breken echt sneller dan een stro touwtje.

Shanna schreef:
Ik vind stro-touwtjes toch nog behoorlijk sterk hoor, dat krijg je echt niet zomaar kapot! En zoals het paard van de foto, als het halster zo strak gedraaid zit krijg je het ook nooit zomaar los..

Wij hebben altijd alles zonder halster, op stal niet maar ook buiten niet, ik wil het risico niet lopen.. En ja, ook ik heb wel meermaals 3 uur in de wei gestaan om een paard te vangen, werd ik niet vrolijk van, maar was wel reden genoeg om te gaan trainen op het pakken want halsters om laten vind ik echt geen optie.

Echter kan ik mij ook goed voorstellen dat er mensen zijn die de halsters wel om laten, en wat dat betreft is het dus maar goed dat er zoveel veiligheidsopties zijn om de risico’s te beperken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie