Paardenleven combineren met ...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:38

Ik herken het van toen ik zelf nog een paard had.
Vorig jaar was mijn merrie overleden en daarna ben ik nog een tijdje verder gegaan met andere paarden.
Maar het plezier was er toch een beetje af, mijn merrie had ik 10 jaar gehad, dus ik ben ik januari helemaal met de paarden gestopt, het laatste jonge paard verkocht en al mijn paarden spullen verkocht.

Wat ik altijd had, ik miste altijd tijd.
Paard stond meestal op nr 1 ook omdat het niet anders kon en zij nu eenmaal heel belangrijk voor me was.
Maar daardoor had ik geen/te weinig tijd voor bv andere dingen.
Of het lukte wel, maar dan moest alles snel snel, zodat ik alle ballen hoog kon houden en niemand tekort deed.

Sinds ik geen paard meer heb, is er ook een hele rust over alles gekomen.
Nu merk ik pas wat voor een zorg, eeuwig durende verantwoording en tijd het is geweest.
Met alle liefde gedaan, want mijn merrie was geweldig en ik had er alles voor over.

Maar nu zijn de dagen veel ontspannender geworden, heb veel meer tijd voor mijn hond en er komt zelfs een puppy bij.
Het alle dagen plannen, schuldig voelen omdat je voor je gevoel iets of iemand tekort deed, dat heb ik allemaal niet meer. :)
Ik zou daarom nooit meer een eigen paard willen hebben, misschien af en toe bij iemand anders rijden, gewoon omdat het dan leuk is maar geen verdere verplichting.

Mijn antwoord is niet helemaal on topic denk ik, je hebt er niet veel aan.
Maar ik ben er nog wel eens mee bezig, de paardentijd, dus bij zo'n vraag als de jouwe komt dat weer naar boven. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie