Paardenleven combineren met ...

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:12

Ik herken het deels, maar bij mij is het meer dat ik periodes heb dat ik zo druk ben dat het trainen er niet van komt. Ik vind het dan niet per se vervelend dat ik dan niet ben gegaan omdat ik hele lieve stalgenootjes heb die ook naar mijn paard omkijken en bovendien staat ze 24/7 met andere paarden. Overdag in de wei en 'snachts op stal. Maar ik baal er bijvoorbeeld van dat ik af en toe zo druk in mijn planning zit, dat trainen er niet van komt. Bijvoorbeeld vanaf afgelopen vrijdag heb ik nog maar 1 keer kunnen rijden omdat ik verder zo druk zat met school, werk, andere afspraken, mijn vriend. Is niet precies hetzelfde als jou situatie want ik moet zeggen dat ik er wel bijna elke dag kom om zelf even te kijken hoe het gaat want dat red ik dan weer wel, op een enkele keer na als ik een dag school heb en daarna naar vriendlief ga of als ik een lange dag heb gewerkt en ik ben echt kapot. Dus dat is natuurlijk anders als met jou situatie. Toch kan ik me daarom rot voelen, misschien ook omdat ik geen recreatieve ruiter ben en ik graag presteer...

Maar mijn tip of eigenlijk ook een vraag: heb je stalgenoten waar je goed mee kan die een keer extra naar je paardje om kunnen kijken? dan krijgt ze toch de aandacht en voel jij je zelf er fijner bij. Tenminste zo werkt dat bij mij. Nu sta ik op een stal met maar 9 paarden en 5 mensen die allemaal goed met elkaar kunnen, dus dan is het al makkelijker om een ander even te vragen extra naar je paard om te kijken als je zelf druk bent.

Elaya ~ dressuur : B+2 - springen B+5

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie