Paardenleven combineren met ...

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bobje26

Re: Paardenleven combineren met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:21

Een verzorger/bijrijder nemen. :D
Ik heb ook lange (zware) dagen en ben soms rond 9 klaar op kantoor. Vaak is dit dan haar vrije dag en mijn bijrijdster doet een vaste dag.

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:28

Jenara schreef:
...

Ze staat nu wel heerlijk in het groen in een kudde van 4 de hele dag buiten, dus daar moet ik me echt geen zorgen om maken :) Ik denk dat het niet zozeer haar welzijn is dat in mijn hoofd zit (want ze heeft het prima), maar meer dat ik vind dat ik te weinig tijd vind om naar haar toe te gaan en samen iets te doen voor de "investering" die ze is geweest. Ik mis haar ook echt als ik er niet ben of niet kan gaan, dus voel me misschien nog meer schuldig tov mezelf dan tov van haar, als dat ergens logisch klinkt?

bobje26 schreef:
Een verzorger/bijrijder nemen. :D
Ik heb ook lange (zware) dagen en ben soms rond 9 klaar op kantoor. Vaak is dit dan haar vrije dag en mijn bijrijdster doet een vaste dag.

Ahh, ja was ik vergeten vermelden in de openingspost ... ze is 4 en moet alles nog leren ... Ze is echt net zadelmak en alle knopjes ed. moeten er nog op gezet worden (heb hier zelf ervaring mee, heb meerdere jonge paarden zadelmak gemaakt en doorgereden voor andere mensen voor ik zelf een jonkie kocht)
Maar daar ga ik niet zomaar een bijrijder of verzorger voor zoeken, wil haar liever eerst naar mijn had zetten en dan later (als er nog kinderen bij mijn leven gaan bijkomen) een goede bijrijder zoeken :)

Ik snap wat je zegt, herken het ook wel maar het is ook belangrijk dat een paard met verschillende ruiters om leert gaan. Althans, vind ik heel erg belangrijk! Ik heb mijn merrie als veulentje gekocht, zadelmak gemaakt en stukje doorgereden en een bijrijdster voor 1 dag gevonden. Weliswaar een stalgenootje maar als je zelf dat stukje aandacht niet kan bieden, is de keuze snel gemaakt... Ik heb ook heel veel ervaring met jonge paarden en denk echt niet dat 1 uur per week een bijrijdster of verzorger de boel 'stuk maakt'. En ja, een verzorger geeft toch lekker aandacht? Die hoeft er niet persee op. Daarnaast, zijn er een hoop mensen die echt fijn kunnen rijden waarmee je je handen dicht kunt knijpen als je die als bijrijder kunt hebben! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie