[VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-19 21:51

Antonius schreef:
Wij zijn de logé’s voor morgen *\o/*
Eerst oefencross in Tilburg, overnachten bij laurie en op zondag nog een crosstraining. Zin in :):)
Stalletjes liggen al opgestrooid te wachten op jullie toppers :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 20:41

savieralover schreef:
Leuk hoor dat het al zo vol staat! Vraagje uit nieuwsgierigheid als dat mag hoe doe je dat met het stro als er voor een dag iemand in gestaan heeft? Haal je hem dan helemaal leeg voor er een ander in gaat dus het in principe schone stro gaat er uit of laat je het schone liggen voor de volgende? En hoe doe je dat met het tegenhouden van eventuele virussen overdragen waarvan je op dat moment nog niet van op de hoogte bent (stille drager etc)?

Elk nieuw paard krijgt een schone stal (nieuw stro), als het echt nog proper stro is (dus van een overnachting oid) meng ik het meestal onder mijn paarden hun stro. 1tje is nogal een viespeuk, dus daar durf ik het wel onder mengen. Uiteraard wel eerst royaal uitmesten. Als het vuiler stro is, dan komt het gewoon op de mesthoop terecht :).
Ziektes, tja, dat is inderdaad een moeilijk gegeven en een dunne lijn. Ik eis wel van alle paarden dat hier komen dat ze correct geënt en ontwormt worden. Op die manier hoop ik al het een en ander tegen te houden. Verder heb ik ook niet meteen een idee wat ik nog kan doen. Als daar nog tips voor zijn, dan hoor ik ze uiteraard heel graag :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 08:03

Alweer een tijdje geleden dat ik nog wat gepost heb, maar we hebben zeker niet stilgezeten :D

- Er is eindelijk een springparcours ter beschikking in plaats van 4 sprongen haha
- De douche is klaar! Nu enkel de boiler nog erin steken voor warm water
- Vooraan is het domein eindelijk afgesloten. Er staat nu een mooie, houten poort op de oprit en de bekaert draad is helemaal afgemaakt!

Ondertussen blijven de klanten gestaag komen. De eerste boeking voor SEPTEMBER ligt reeds vast! :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 10:53

Maflinger_S schreef:
Ziet er verzorgd en gezellig uit. Precies wat ik zou willen als ik op vakantie zou gaan met knolletje.

Altijd welkom hoor! Hier een straat verder is een leuke B&B en hier in de buurt is vast wel wat bos/locaties om te ontdekken :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 14:49

sureido schreef:
Ah heb je foto’s van het hek en het parcours :D

Dit is het hek al:

Afbeelding

Parcours zal ik straks even bekijken, want alles ligt nog omver van de storm en ik weet niet of ik tijd heb om alles recht te zetten lol :+ Maar daar moet je je niet teveel van voorstellen. Eerder dit kaliber haha

Afbeelding

Deze zomer hopelijk alles schuren en herschilderen, maar dat is geen prioriteit haha

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 21:49

Mer1980 schreef:
Lekker bezig zo te horen :D ik ben inderdaad ook benieuwd naar foto's van het parcours, maar met dit weer hou je niets overeind. Gedragen de paarden zich nog een beetje?

Ze zijn absoluut geweldig :) Ik heb echt andere paarden gekregen sinds ze meer buitenstaan, ander voer krijgen ed. Vooral mijn schimmelmerrie. Was écht een pismerrie, en nu is het echt een hele verademing dat je niet meer moet opletten voor een bijtend paard als je voorbij komt...

Ik zal dit weekend even werk maken om het parcours weer recht te zetten lol!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 10:03

Mer1980 schreef:
Ik bedoelde meer met dit vreselijke slechte weer ;) maar wel heerlijk dat je paarden zo fijn zijn opgeknapt mentaal ;)

Oh zo! Ja paarden doen het top. Ik kan niet klagen. Komen ook gewoon buiten maar lopen niet meer dan anders oid :)

Laurievc

Re: [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-19 20:11

Leuk dat je het vraagt! Gaat top! Momenteel staat weer alles vol met vakantiegangers en zadelmak maken :D verder een hoogdrachtige merrie dus heb m'n werk wel haha. Tot en met september is er al door verschillende mensen geboekt dus erg fijn werken op die manier!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 20:29

Zeer fijn! Sinds vandaag hebben we ook een nieuwe telg in de familie:

Afbeelding

En ook een leuke merrie die hier staat voor zadelmak te maken:

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 20:10

Aangezien ik een lief berichtje kreeg van een bokker: hier nog een update voor de mensen die volgen haha!

Met Julie verloopt alles weer prima! Uier is kleiner en het veulen leeft nog! Voorlopig lijkt het erop dat ze het gewoon gaat rekken tot haar due date :D

Vigo (hond) doet het prima met de paarden en kan al los bij de meeste activiteiten. Enkel het rijden en rennende paarden vindt hij nog erg spannend en dan wil hij er graag achteraan. Nog even oefenen dus!

Net 3 vakantiegangers vertrokken, dus voorlopig enkel mijn 3 monsters en Proxima voor het zadelmak maken. Haar tandjes zijn vandaag nagekeken omdat ik het vermoeden had dat ze haakjes had.

Momenteel zijn we ook plannen aan het uittekenen om nog extra stallen bij te zetten omdat de vraag zo groot is... Verder zijn er ook offertes opgevraagd voor het plaatsen van omheining rond de piste én gaan we verder met het omheinen van nieuwe weides. Half juni wordt het land ook nog gehooid. Druk druk druk :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 20:30

Wyb_ster schreef:
Nog een uitbreiding, echt heel gaaf en heel veel respect voor je hoe je het allemaal maar bolwerkt!

Dat vraag ik me soms ook af haha :+ Gelukkig is mijn stage bijna afgelopen. Dan ben ik heel juni al thuis, afstuderen en dan aan het werk. Wellicht kan ik aan de slag op mijn stageplek. 3 dagen in de week. Dus 4 dagen thuis :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 10:32

Ook hier zal ik onze knapperd even showen!
Tulip van 't Achterhof <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 17:27

xoranlover schreef:
Ze is echt mooi!
Ga je mama nog een keer dekken? Of gaaf ze de sport weer in?

Ze gaan 1 vd komende dagen even scannen. Als alles er mooi uitziet dan dekken we haar opnieuw :) denk niet dat ik haar nog terug in de sport ga brengen

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 20:01

xoranlover schreef:
Dus ze gaat echt fokmerrie worden? Leuk! Bij welke hengst gaat ze dit jaar?

Waarschijnlijk Chacoon blue :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 20:34

Ja we houden het veulen zoiezo :) Julie is nu 10 jaar oud.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 19:57

Sinds woensdag is de piste nu ook eindelijk helemaal veilig :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 20:56

tessyke schreef:
ah ik had net je post doorgelezen en ik bleef eigenlijk maar met 1 vraag zitten.
Om paarden te beleren is zo'n open piste toch niet heel veilig maar ik zie nu in je laatste post dat je er een prachtig hek hebt rondgezet. :D

Leuk dat je dit wil doen en fijn dat je ouders je hierin willen en kunnen steunen!
Ik blijf je topic zeker volgen :j

Klopt helemaal hoor! Nu reed ik in de paddock tot ik een rem en stuur had :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 11:39

Heleennn schreef:
Yes wat goed! Dan moet ik snel maar eens komen oefenen bij jou met mijn paard, ben toch iets geruster bij de eerste keer op verplaatsing sinds jaren als er een hekje rond staat :+
Ja doen *\o/* Piste ligt echt geweldig nu! Al zeg ik het zelf :+

Laurievc

Re: [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 20:44

Toch wel heul trots :D
Afbeelding

Dit is zelfs al met de extra stal vanaf midden juli bijgeteld...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 06:57

Hier word ik toch wel heel trots van <3
Afbeelding

Vanaf morgen kan de immense drukte van de zomer beginnen. Excited :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 13:44

Siggislief schreef:
Wat word dat naast de stal (links)?

Stukje voor de hond, stukje moestuin en stukje voor de kippen :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 07:35

Ondertussen zijn we weeral een stukje verder: 2 nieuwe weien, kippenhok staat in elkaar, serre staat in elkaar, palen voor nog 4 weides zijn geleverd. :D

Ook deze knapperd is zadelmak. Tot een dag geleden voor alles vluchten van de angst, maar opeens heeft ze de klik gemaakt. Heel trots!

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 16:12

We wachten helaas nog steeds op onze geboorde waterput. Normaal moest deze begin juni al geplaatst zijn. Momenteel ligt het vast op 9/8... Duimen dus! De piste ligt bij gevolg diep. Gelukkig niet heel zwaar!

Verder gaat de stal echt als een trein :D 9 stallen vol. Nieuwe klanten, maar ook terugkerende klanten :D
Cookie gaat wellicht volgende week naar huis. Het opstappen gaat vlot nu, maar het zal altijd wel een heeeeel rillig paard blijven denk ik.

Tulip groeit als kool en is gelukkig haar streken wel wat kwijt! Het slaan is eruit, maar het blijft wel een draakje. Het liefst loopt ze zover mogelijk van mama weg :+ Maar wel super aanhankelijk. Kan er uren bij in de wei zitten knuffelen!

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 16:24

DemDeempel schreef:
Super leuk om te horen dat alles nog steeds goed gaat.

Het gaat de komende tijd behoorlijk warm worden natuurlijk, wordt dit je eerste hittegolf met de nieuwe stallen? Of weet je al een beetje of het binnen een beetje koel blijft.

In juni (denk ik?) is er ook een hele warme periode geweest. Toen ook duidelijk gevoeld dat het binnen in de stal vrij oké bleef qua temperatuur. Hier is ook altijd wat luchtverplaatsing en door de buitenluiken allemaal open te zetten creëer ik wel wat luchtverplaatsing in de stal zelf. Gelukkig valt het mee! Staat er geen enkele te zweten en het is hier 36° op de moment. Dus dat is al ok :D

Verder werk ik nu ook volgens tropenrooster. Tussen 8 - 12 staat alles buiten terwijl ik uitmest. Rijden doe ik liefst vanaf 6u. Vanaf 19u - 22u zet ik ze dan weer buiten en in het slechtste geval moet ik er dan nog 1 of 2 rijden. Maar dat laatste probeer ik te vermijden haha. :)