De weg naar spanningsvrij op concours is lang...

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:29

Ik ben gestopt met wedstrijden omdat de spanning (het perfectionisme) mij behoorlijk in de weg zat. Ben van dressuur nog even geswitcht naar springen maar op een gegeven moment begon ik ook in de springring krampachtig te rijden.

Ik vind trainen en lessen echt geweldig, en geloof het ook niet, ik haal er genoeg voldoening uit. Ik stel een doel en werk naar het behalen ervan. Ik heb geleerd dat de wedstrijdring geen graadmeter hoeft te zijn. Want voor wie reed ik eigenlijk wedstrijden heb ik mijzelf op een gegeven moment afgevraagd. In ieder geval niet voor mijzelf, en mijn paard mist het geloof ik ook niet.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:06

Misschien ooit... maar nu word ik al moe bij de gedachte alle spullen te moeten pakken, paard te moeten toiletteren en dat alles op locatie dan perfect moet gaan (en dat allemaal onder tijdsdruk).

Ik vind het heerlijk dat ik kan tutten zonder tijdsdruk, dat als het rijden een keertje prut gaat, ik geen noodzaak voel om door te pushen. Nu denk ik gewoon “als ze wel doormarcheert en los laat in het lijf, loopt ze maar even te diep”. Terwijl eerst “alles.aan.het.plaatje.moest.voldoen”.

Mijn eigen paard kan door een blessure inmiddels niet meer bereden worden. Maar heb een leuk bijrijdpaard waarbij ik nog relaxter ben geworden.

Gefeliciteerd met je winstpunt!

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie