Staat jouw paard buiten met halster om?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lusitana

Re: Staat jouw paard buiten met halster om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:14

Bij mijn paarden en muilezel gebruik ik alleen een halster als ik ze vast moet zetten.
Een is niet te pakken, maar ze gaan allemaal naar binnen ´savonds en dan gaat hij wel mee. Als ze overdag naar binnen moeten pak ik het grootste paard en dan hobbelt de rest er ook wel achteraan.
Ze hebben tot een paar dagen geleden trouwens een paar maanden 24/7 buiten gelopen. Ze maken dat zelf namelijk uit....

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:25

Joliieeenn schreef:
Hier ook altijd met halster. Al hoop ik wel dat ik hem snel uit kan doen!

De mijne is de enige die 24/7 in de wei staat met halster omdat hij zich niet laat pakken anders. Ik wil het halster af niet zo zeer omdat ik het eng vind. Hij trekt als het moet halster gewoon kapot maar omdat zn huid het niet leuk vindt. Als hij nu gewoon eens wilde begrijpen dat niemand hem iets doet als we de wei in komen :+

Is een halstertje gemaakt van stof dat makkelijk scheurt dan niks? Borg ofzo is ook nog lekker zacht. Gewoon heel dunne reepjes knippen en aan elkaar knopen. Je kunt hem dan pakken en een gewoon halster om doen om hem te leiden.
Overigens is het vaak wel iets dat vanzelf beter wordt als ze merken dat ze voor leuke dingen uit de wei gehaald worden.

*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:15

AmyJamess schreef:
Mijne loopt 24/7 met halster om op wei. De reden, mocht hij ooit uitbreken dan is hij makkelijker te vangen/mee te nemen.

Ik heb uitgebroken paarden van de weg gehaald met alles wat ik voor handen had, inclusief de bh die ik aanhad. Veel paarden laten zich zelfs aan hun voorlok wel leiden.
Een paard in paniek laat zich ook niet mét halster pakken. Dat vergt een andere aanpak, maar is ook mogelijk zonder halster.

Eventuele uitbraak is in mijn ogen geen reden om een halster om te laten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:56

Aan elkaar naaien is eigenlijk misschien nog beter dan knopen. Voor het huidje en breken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:38

Er zijn genoeg verhalen van mensen die geen verstand van paarden hebben die met weet ik het wat.
Of ze vangen je paard, of niet. Als ze niet bang zijn, verzinnen ze wat, als ze bang zijn, pakken ze ook geen paard aan een halster vast...

Betreffende fotos, geheel off topic, geen idee over welk hek je het hebt, maar als je paard meer dan 20 hectaren en vriendjes heeft om zich te vermaken, en genoeg te eten krijgt, is uitbreken niet iets dat in ze opkomt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie