[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:55

Hier krijgen ze hun krachtvoer nadat ze van de weide komen. Ze weten dat en ze lopen zelf hun stal in (is natuurlijk niet overal mogelijk) maar routine ontwikkelt zich na een tijd echt wel. Hou ook in je achterhoofd dat Limo steeds ouder en stabieler wordt. Je moet hem af en toe opnieuw een kans geven voor dingen die in het verleden niet lukten. Ik zeg; test het een aantal keer en wie weet verrast hij je en verras jij jezelf.

Hij is inderdaad echt wel wat schraal en meer gras zou mooi zijn. Daarmee kan je hem misschien nog meer helpen (hij moet nog uitzwaren) dan met die paar trainingen die je in het begin zou missen vanwege het niet kunnen vangen. Ik probeer het maar even op een andere manier te bekijken.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:19

Art_Ificious schreef:
SinneJ: probleem hier is echter het volgende:
Wei = 24/7 dus ook snachts en krijgen dan geen krachtvoer bijgevoerd. Komen dus ook niet terug naar stal 's avonds, dit laatste was echter wel handig geweest om te trainen op vervoerd worden met de trailer.
Smorgens wordt er gecheckt of ze nog water hebben en 's avonds idem. Meer wordt er niet gedaan dan.

Aha dat verandert de zaak.

Train je met voedsel beloningen? Dat lijkt misschien wat vergezocht, maar hoe positiever je de training kan maken, hoe vaker paarden er naar uitkijken.

Naast positiviteit is ook consequentie en vooral voorspelbaarheid iets wat maakt dat paarden training als aangenaam ervaren, zeker zo'n stresskippen als Limo. Daarmee wil ik niet zeggen dat je dat niet doet, maar je mag daar gerust een tijd in overdrijven; dezelfde oefening op dezelfde plaats vragen. Elke keer corrigeren voor hetzelfde ongewenste gedrag en elke keer op exact dezelfde manier..

Ik zou de eerste week dat je hem op de grote weide zet ook proberen zoveel mogelijk tussendoor even naar hem te gaan en enkel een wortel te geven en een aai en weer weg.

Hij zal heus wel leren dat hij iedere keer terug mag naar de weide, maar het is even een zure appel om door te bijten. Ik geloof echter wel oprecht dat meer gras voor jou een enorm trainingsvoordeel zou geven want dan pas kan hij gaan uitzetten. Zelfs als je nu een paar weken minder traint, zal het profeit in de weken erna van de snellere spieropbouw en waarschijnlijk rust in het Koppie zorgen dat je sneller vooruit gaat dan nu.

Ik begrijp alleen niet waarom je staleigenaar er een probleem mee zou hebben als enkel jij hem zou moeten vangen, of lees ik dat verkeerd?

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:38

Ik denk dat stap 1 het inwinnen van de nodige informatie is, want nu spreken we nog in te veel 'alsen'. Je kan nog steeds besluiten het niet te doen, ook al weet je er alles over.

Verder 1 vraag, helemaal niet slecht of opdringerig bedoeld; Geloof je ons wanneer we zeggen dat dat gras meer aan spieren gaat doen dan deze training áls je binnen een aanzienbare tijd het 'vangprobleem' onder controle krijgt?

Wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat Limo jong is, zelfs voor zijn leeftijd is hij redelijk jong, zowel in bouw als mentaliteit. Dat is geen verwijt, kan jij niets aan doen en wil niet zeggen dat het geen fijn paard wordt, maar dat wilt wel zeggen dat je nog enorm veel verbetering kan en vooral MOET verwachten. Hij mag zich echt wel wat gaan schikken naar jouw schema, anders heeft hij pech en geef je hem die dag geen krachtvoer als je dat zou gaan geven. Je kan hem bijvoorbeeld, als hij op die wei komt te staan, voeren in de wasplaats net voor je aan het werk gaat (niet ideaal met volle maag trainen, maar als je toch niet heel veel geeft geen ramp gezien de huidige belasting).

Daarnaast ben jij ook al giga sprongen vooruit gegaan sinds die 24/7 weidegang van Limo vorig jaar, niet?

SinneJ

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:56

Een haflinger heeft veel meer aanleg voor overgewicht dan jouw kleine pony. Hij kan een beetje een grasbuik krijgen, maar daar zou ik me niet meteen zorgen over maken. Anders bel je dierenarts en overleg het? Ik vraag de mijne ook om voeradvies, daar zijn ze voor ;)

Ik denk dat proberen (en dan enkele maanden proberen) geen kwaad kan! Vertrouwen zou je er niet mee verliezen, dat zou enkel onthullen dat het vertrouwen van nu een illusie is en dat lijkt me niet. Het gaat trouwens niet zozeer om vertrouwen als om routine voor mij. Routine is datgene dat vertrouwen geeft, niet een persoon zelf. Als een paard jou vertrouwt is dat omdat die jouw reacties kan voorspellen. Dat is in essentie wat vertrouwen is.

Zelfs als hij niet speelt met de andere paarden zou hij er waarschijnlijk wel van genieten in hun gezelschap te zijn en heel veel paardengedrag af te kijken. Ze leren nog veel hoor, die pups. Veel dieren hebben dat, ze kijken niet naar elkaar om, maar zouden toch minder happy zijn alleen.

Ik denk dat je wat meer zelfvertrouwen mag hebben. De meeste mensen hier geloven dat je het kan en natuurlijk kennen die limo niet zo, maar ze volgen jou al een tijd en als je je eenmaal ergens op toelegt, gaat het vaak snel beter.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:45

Art_Ificious schreef:
hagelslag schreef:
Ik snap dat je hem opzich niet op de weide wilt zetten.

Vooral ALS je hem dan niet 4 keer per week na de bak kunt halen om wat te doen.
Ik snap ook dat de eigenaar van de stal ZOU zeggen liever wil ik dat als de paarden op de weide staan dat ze niet steeds heen en weer worden gehaald ivm eventueel uitbreken en gevaarlijke situaties.

Toch zou ik je willen aanraden om op verschillende momenten gewoon iets lekkers te geven.
Dus niet elke keer 5 snoepjes maar de ene keer krijgen hij een snoepje en de andere keer niet.
maar dat gebeurt nu al.
Hij krijgt zo nu en dan wat lekkers. Maar niet elke keer. En niet als beloning om het goede gedrag extra te ondersteunen. Heb dat tevens wel gedaan héél in begin met leren voetjes geven. Maar dan begon hij het dus puur voor het lekkers te doen. Hief hij zijn voet op en reikte ongeduldig naar mijn hand of jaszak. Dus heb dat lekkers geleidelijk achterwege gelaten en puur op stem blijven belonen.

Maar het maakt echt niet uit waarom hij het doet...
Mijn paard bijt niet in mijn jas omdat hij anders een lel krijgt. Dat is een prima reden voor mij. Hij wilt het soms wel hoor, maar hij doet het niet.

Je paard wijkt voor druk omdat de druk vervelend is, niet omdat hij jou wil plezieren. Zo werkt het helaas met alles.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:46

Even heel cru TS, maar stop even met geld uitgeven aan andere dingen dan training. De foto's waren een super uitgave, want nu zijn de ergste dingen uitgesloten.

Nu zou ik eerst kijken wat er gebeurt als hij professioneel opgeleerd wordt. Als er dan, na enige tijd, nog voortdurend problemen zijn, kan je gaan verder zoeken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:06

Art_Ificious schreef:
SinneJ schreef:
Even heel cru TS, maar stop even met geld uitgeven aan andere dingen dan training. De foto's waren een super uitgave, want nu zijn de ergste dingen uitgesloten.

Nu zou ik eerst kijken wat er gebeurt als hij professioneel opgeleerd wordt. Als er dan, na enige tijd, nog voortdurend problemen zijn, kan je gaan verder zoeken.

Dinsdag komt er iemand. In juni zal deze persoon hem inrijden/doorrijden.
Als het vluchtgedrag blijft behouden dan zal er idd verder onderzoek nodig zijn. En misschien moet ik nadenken of limo dan wel als sportpaard/rijdier gebruikt kan worden. Maar zo ver is het nog niet. Eerst afwachten of hij bij een héél ervaren persoon ook vluchtgedrag neemt.

Dat vind ik een hele goede instelling ;) nu daar bij blijven!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:10

Art_Ificious schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Maar wie zegt dat je op een andere stal het niet ook naar je zin zal hebben? Dat moet niet een reden zijn van stal te wisselen. Niet de eerste of belangrijkste reden in ieder geval.

Ik heb geen ervaring met paarden die achteruit gaan in gedrag als ze niet in hand komen doordat ze op de wei staan. Ik vind het juist heel fijn voor mijn paard. Het is echt een uitlaatklep. Ze rennen, spelen, eten en slapen met soortgenootjes. Joy staat ook 24/7 en af en toe (ala het hevig regent) denk ik ook oei, gaat dit wel goed, maar Joy is het gelukkigst op het land (zal dan wel voor ieder paard anders zijn).

Ik heb helaas wél ervaring met paarden die achteruit gaan door minder in handen te zijn.
Ex stalgenoot haar paard was zo ene.
Wegens nieuwe relatie en tijdgebrek kon die eigenaar niet veel meer komen, 1x per week voor snel de stal te mesten. Maar het paard ging zienderogen achteruit. Werd angstiger en begon naar voorbijgangers te bijten als je voorbij de stal kwam.
Dot paard was in het begin ook zoals limo. Vluchtgedrag en moeilijk in de hand.

Ja en ik en waarschijnlijk de helft van bokt heeft ervaring met paarden die invallen door te weinig ruwvoer en daardoor geen spieren maken... alsook ervaring met mensen die zichzelf erg ervaren vinden en zich afsluiten voor commentaar en daardoor het paard niet kunnen geven wat het nodig heeft.

We hebben allemaal wel 1 of 2 ervaringen met iets, maar dat maakt het nog de regel niet. Dan moet je ook niet in je auto stappen want je kan een ongeval hebben...

Laat je toch niet zo tegenhouden door je onzekerheid TS! Dat bedoel ik echt als een hart onder te riem, want ik was/ben ook een enorme excuustruus. Ik begrijp dat de drempels enorm hoog kunnen zijn, maar je voelt je beter iedere keer als je er 1 genomen hebt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:15

Art_Ificious schreef:
Tja maar als ik diezelfde mensen in andere topics dan weer negatieve reacties zie geven stel ik me er vragen bij waarom de één wel iets mag en de andere niet.

Helaas is advies ook heel erg afhankelijk van het humeur de persoon die het geeft...

Ik begrijp dat dat frustrerend kan zijn hoor, maar ik denk dat je vooral jezelf ongelukkig maakt door je ertegen te verzetten. Geluk zit hem in het aanvaarden van de dingen die je niet kan veranderen....

Dat gezegd zijnde: ik heb ook een hoop frustraties die ik niet onder controle krijg hoor ;)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:46

Art_Ificious schreef:
Omdat jullie het voorstelden en ik niet mocht moeilijk doen erover.

Nu zien jullie wat er gebeurd als er een ander op wil, ookal is die ander ervaren. Limo accepteert het niet. Instructrice had ernstig gewond kunnen raken vandaag.

Maw niet al jullie adviezen zijn altijd goed.

Zolang je de fout altijd bij een ander legt, kom je nergens. De definitie van advies is dat er geen dwang is.

En wat ervaren is, is ook nog te bediscussiëren.

Daarnaast moet je niet altijd alles opgeven als het 1 keer misgaat. Ik weet niet genoeg over wat er nu gebeurd is om dat specifiek te zeggen, maar in het algemeen moet je echt wel even doorzetten, zeker met nerveuze paarden, voor het beter wordt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:45

Misschien leg je ook wel veel verantwoordelijkheid over jouw zelfvertrouwen en mentale ingesteldheid bij de mensen om je heen. Iedereen loopt op zijn tenen, inclusief Limo. Je had positiviteit nodig in het begin, dus heeft ze je dat gegeven. Zodra je zelf sterker in je schoenen staat, zullen er meer mensen je de waarheid geven.

Daarnaast blijf ik erbij dat ervaring relatief is. Ervaring met jonge paarden, met onzekere mensen, niet te duur en in je buurt.. iemand moet al heel wat vakjes aanvinken, dus het is normaal dat je niet op 123 de juiste persoon gevonden hebt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:52

Het lijkt me sowieso nuttig (in samenspraak met de eigenaar van de weide natuurlijk) toch in de toekomst een plek te voorzien waar je ze vast kan zetten. Als je wil poetsen, opzadelen... op de weide of als er een keer 1 verdoofd wordt en een uurtje niet mag eten is dat toch handig. Desnoods ergens tegen de kant een extra paal met een ring in de grond ofzo?

Ik zou dat niet willen missen in ieder geval.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:42

Let wel op met zelf kruiden geven; de hoeveelheden zijn erg moeilijk in te schatten en vooral de concentraties van de planten zijn niet altijd hetzelfde (ze werken niet altijd even sterk). Als het iets ondersteunend is in lage hoeveelheden, zie ik geen probleem. Ik zou het enkel zelf niet regelen als het echt iets belangrijk voor de gezondheid is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:58

Ik wilde het net zeggen, je kan eens in westernwinkels kijken voor een langer touw! Je hebt ook specifieke webshops. Ik heb er ook 1 liggen en kan ik kan er mijn paard op een kleine longeercirkel mee zetten. Is erg handig om ontspannen te gaan wandelen als je niet exact hetzelfde wandelritme hebt ofzo.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:42

Ik zie geen kreupel paard, enkel een ongetraind paard dat zijn lichaam helemaal nog niet weet te gebruiken. Ik heb uiteraard geen röntgen ogen, maar ik zou het kwalijk vinden als je nu eerst weer een hoop geld in onderzoek steekt dat je in kwalitatief betere lessen zou kunnen steken. En dan bedoel ik iemand met echt ervaring die ervoor zorgt dat je er niet gewoon boven op zit, maar echt mee aan het werk gaat. Dat heb je tot nu toe nog niet gehad of je was er zelf nog niet klaar voor.

Maar ook ik wil je nog even een compliment geven, want je zet enorm veel stappen en je bent een stuk moedigder en ondernemender. Maar jaag jezelf nu niet onnodig op extra kosten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:29

Of een steek van een daas of een gekke voorbijganger of een vliegtuig in de verte... er kan zoveel gebeuren waardoor een paard even idioot doet. Blikken op foto's vergelijken is al helemaal onzin.

Je bent echt dingen aan het verzinnen nu. Hou het even bij wat bewezen kan worden door een dierenarts. (of nog beter; door een aantal dierenartsen samen in een kliniek).

Al ben ik nog steeds bij die groep die gelooft dat Limo op een goede manier aan het werk moet (door iemand met veel niveau en ervaring, dat heb je nog niet gehad en ben je ook nog niet in de buurt geweest) en dat dat de enige nuttige manier is om je geld te besteden voorlopig. Als er dan aanhoudend problemen zijn pas onderzoek doen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 06:35

Ineke2 schreef:
LadyMadonna schreef:
Die worden al járen gegeven, maar een keer houdt het op natuurlijk....

Nou dan reageer je toch gewoon niet meer? ( geld voor meerdere mensen)

Inderdaad, en dan zeurt ze dat ze te weinig reactie krijgt op haar dagelijkse video. Dat zet kwaad bloed bij die mensen die al jaren proberen meedenken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:40

Je kan ook een grote riem (eventueel iets met rek op) door de bovenste mazen weven en dan rond de boom vastmaken. Je hebt bv van die riemen om iets op een aanhangwagen de binden met zo'n ijzeren systeem om het strak te trekken zonder te veel kracht. Zou dat niet kunnen werken? Dan kan je het zo hoog hangen als jij het krijgt en gaat je rug er niet aan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:59

Sintara schreef:
Maar Oji, kan je dan ´zomaar´ met een chambon aan de gang als je er nog nooit mee hebt gewerkt? Zeker bij deze combi waarbij het aanraken van de achterbenen nog wel eens spannend is en lostrekken ook nog wel eens gebeurd?

Volgens mij is dat vragen om ongelukken..

Net daarom is een chambon de beste optie, omdat het maar een minimale druk achter de oren geeft, het beperkt de beweging nauwelijks en als het paard panikeert is de chambon ook niet zo extreem gevaarlijk omdat het niet voorwaarts begrenst en dus niet snel wondes aan de mond getrokken worden.

Dit alles uiteraard pas nadat de dierenarts ok heeft gegeven voor dit werk.

Ikzelf gebruik een gogue, maar denk ook dat een chambon beter is in deze en wat me wel nog een waardevolle tip lijkt (als het niet gezegd is eerder) is een kaptoon neusriem gebruiken. Ik heb die van kramer zonder ketting in (dus zacht) en heb deze als neusriem aan mijn hoofdstel gehangen. Ik doe dan de gogue (in dit geval dan chambon) aan de trens en de longe aan de middelste ring van de kaptoom. Op die manier je een paard rustig alles laten uitzoeken zonder dat je zelf in de mond zit. Ik zou ook iedere keer als hij op de druk naar beneden gaat even uitgebeid belonen met je stem zodat hij daar naar gaat zoeken. Vanaf dat hij zijn hals wat lager wil doen, is het belangrijk dat je hem gaat activeren zodat hij niet sloft.

Ik zou hem in ieder geval niet te lang meer laten lopen zoals hij nu loopt, want dat geeft ook veel schade. Alles in samenspraak met de dierenarts!
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 13-05-19 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:10

Art_Ificious schreef:
Klein vraagje, hebben ze chambong niey in maat pony?
Wat gebruiken mensen bv om een C pony over de rug te laten lopen?

Het belangrijkste is het stukje dat je aan de oren moet vastmaken (kijk maar eens op afbeeldingen) je kan daar zelf een korter touw doorsteken en het is opgelost :) dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Als het zover is, los je dat heel snel op.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:13

Ik heb nu bijna examens, daarom heb ik me niet opgegeven voor gisteren, maar ik ben ook van België en als er in de zomer nog een keer hulp nodig is, sta ik ook klaar! :) ik vermoed dat het vanuit Antwerpen niet zo vreselijk lang rijden is.

Nu niet zo nuttig, maar dan kan ze het in dr achterhoofd houden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:30

Is gebeurd!

Ik denk dat ik je zelfs ken Laurievc haha, als we in de WhatsApp terecht komen zal je dat waarschijnlijk wel zien ;)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:45

Helaas is het moment aangebroken dat een update op zijn plaats is. Veel mensen hadden dit zien aankomen, maar we wilden haar een kans geven omdat ze vooral onzeker is.

Ik breng jullie op de hoogte van het verloop over de laatste weken.
- Enkele dames zijn gaan helpen, zoals hier nog verteld is in het topic. We hebben erna iedereen in een WhatsApp groep verzameld en enkele mensen, waaronder mezelf, uit België toegevoegd.
- We zijn begonnen met een hoop advies en vele vele aanbiedingen van hulp, coaching, goede hoefsmeden, .. noem maar op. Veel ervan gratis. Zo wilde Tieneke van bokt haar coachen op lichaamshouding, zowel in paardenomgang als het dagelijkse leven. Is ze niet op ingegaan. Hilary wilde gratis een les geven, is ze niet op ingegaan. We hebben geduldig gewacht en elke dag op de video’s en excuses gereageerd.
- Ze heeft dan nog een keer zitten twijfelen over Spirit verkopen, zelfs Limo moest op een gegeven moment weg. Ze wilde gewoon weer plezier hebben en buiten rijden, een bomproof paard. De bedragen die ze verwachtte voor Limo en Spirit waren alles behalve realistisch. Ze wilde dan Spirit ruilen voor een nieuw paard en sprak toen ook over adoptiepaarden. Hier zijn we natuurlijk kwaad over geworden, want daarvoor hebben we niet alle hulp aangeboden. Nog een extra paard verpesten zouden wij NIET aanvaarden. Het is ook zo dat Marijke geen enkel paard de baas kan op dit moment en wij vinden het niet verantwoordelijk dat ze buiten op stap wil, zelfs met een bomproof paard. Ze is gewoon niet realistisch.
- Toen we haar weer overtuigd hadden van het feit dat het OF met deze paarden moest lukken OF zonder onze hulp, heeft Daphne aangeboden om Limo een maand te trainen zodat hij hanteerbaar zou zijn. Daarna zou ik hem inrijden voor haar. Alles tegen kost of erg lage bedragen. Ze ging meteen akkoord en zou offertes aanvragen voor een paardentaxi. Daphne begon uiteraard voorbereidingen te treffen voor de komst van Limo.
- Toen kwam ze plots met een vage andere trainer, zonder Daphne af te zeggen. Wij weer kwaad natuurlijk. De reden was dat ze hem dicht in de buurt wilde en plots was er meer dan voldoende geld voor een paar weken training. Uiteindelijk hebben we haar kunnen laten inzien dat de optie er echt niet zo professioneel uitzag en ze beter af was met Daphne (en gratis!). Limo zou weer naar Daphne gaan en ze had er spijt van.
- De dagen erna kregen we enkel nog filmpjes, maar werden alle vragen over de komst van Limo genegeerd. We hebben ons nog een keer kwaad gemaakt en plots werd duidelijk wat het probleem was (of dat beweerde ze toch); ze vond Limo weer stijf lopen en was bang dat hij niet belast kon worden. Ze sprak weer over inslapen en over andere topics op bokt. We hebben duidelijk gemaakt dat als ze nog 1 keer zonder overleg van gedachten veranderde achter de schermen alle aangeboden hulp komt te vervallen.
- Ik heb dan mijn eigen trainer geregeld aan erg voordelige prijs en die heeft haar een omgangsles met Spirit gegeven en gekeken naar de stijfheid van Limo. Zijn conclusie was dat beide normaal te trainen waren zowel qua gedrag als fysiek en raadde haar aan Limo toch naar Daphne te brengen. Marijke was erg enthousiast over de les in de whatsapp achteraf en mijn trainer heeft haar via bericht de week erna nog wat ondersteund.
- Vervolgens heeft Daphne nog een hele week over de chat zitten vragen of en wanneer Limo nu zou komen. Er bleven filmpjes komen en verslagen, maar geen antwoord op de vraag. Ik werd ondertussen ook genegeerd in de privé chat waarin ik zei dat mijn trainer een week langer in België bleef en les dus mogelijk was.
- En dan, een week na de fantastische les, verlaat Marijke plots alle whatsapp groepen en neemt ze niet de telefoon niet op.

Daphne had al investeringen gemaakt voor het verblijf van Limo, echt een paddock gebouwd en extra drinkwatersysteem geïnstalleerd. Ik heb er zelf tijd en moeite in gestoken om les te regelen en mijn trainer ook, hij heeft de eerste les aan erg lage prijs gegeven en de vervolglessen zouden ook onder het normale bedrag zitten, het kijken naar Limo naast de les was gratis. De dames die zooo ver gereden zijn om haar die ene dag te helpen zijn zonder meer aan de kant gezet. Het is intens teleurstellend en vreselijk onbeschoft.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:15

Nynkster schreef:
En wat is precies de reden dat dit nu nog een keer geopperd wordt? Om TS nog even verder de grond in te drukken?
Ik weet zeker dat ze dit zelf ook leest dus zou toch maar even een beetje dimmen. Zo zie je maar dat je mensen blijkbaar niet kunt vertrouwen, ookal bieden ze je hulp aan

Excuseer? Ik heb helemaal niets onbeschoft gezegd... wij hebben geen verklaring gekregen en voor niets een hoop tijd en moeite gedaan en er zijn zelfs kosten gemaakt. In mijn ogen is Daphne opgelicht.

Wij mogen echt even ons ei kwijt.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten