[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:37

Komt hij ook niet als je met Spirit een stukje door de wei loopt?
Zijn er veel steekvliegen bij jullie wei? Misschien heeft hij daar angst voor? Dat zou de bult ook verklaren.

Cayenne
Vlinderlicht

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:32

Een verdovingspijl is voor één keer leuk, maar op de lange termijn schiet je er weinig mee op.
Tenzij je hem daarna in een kleinere goed afgesloten stuk kwijt kunt.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:31

Duhelo schreef:
En als ze er dan op trappen en de boel aansnoeren, kan je wel eens grotere problemen krijgen.
Ik zo met prikpaaltjes zijn stukje weide telkens kleiner maken (huidig stuk in twee, dan het nieuwe stuk in twee, en zo insluiten tot een kleiner stuk (of tot hij geen keus meer heeft dan de schuilstal in te gaan, en deze afzetten.) Even tot rust laten komen, dierenarts erbij die even een verdoving in de bil kan prikken en dan kan je de nodige verzorging doen.

Hier sluit ik me bij aan, denk dat dit de meest rustige aanpak is voor Limo.
De afzakkende windsels kunnen ervoor zorgen dat de bloedcirculatie problemen krijgt wanneer hij er op gaat staan en het zich aantrekt. Dat lijkt me erg heftig.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:51

TS komt echt wel weer terug in dit topic. Ze is al zo vaak 'ontstipt' en toch weer terug gekomen.
En de adviezen zijn hier allemaal gegeven door mensen die echt het beste met TS en Limo (en Spirit voor hebben). Ik zie niemand hier TS afzeiken, maar TS reageert wel heel heel giftig en aangebrand om de mensen die het niet zo bedoelen. Ergens is dat begrijpelijk, maar je moet het er wel mee eens zijn dat dit een onhoudbare situatie is die niet zo had hoeven gebeuren als er eerder adequaat was ingegrepen in de opleiding en africhting van Limo.
Maar goed, dat is achteraf praten. Ik hoop dat de bokkers die contact hebben met TS ook iets kunnen uitrichten en dat er snel positieve vorderingen zijn! :j Misschien is er ook een Belgisch paardenforum met ervaren mensen die in de buurt wonen en willen helpen? Er was toch ook een Belgisch Bokt?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:47

Heel veel succes morgen! Hopelijk hebben jullie snel goed resultaat en Limo er een positieve ervaring bij!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 05:27

Ik ken er eentje die ze apporteert. Dan moet je hem gooien en gaat hij ze halen.
Ook best inventief bedacht trouwens :')

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:15

Heel veel succes vandaag! Art mag jullie wel heel dankbaar zijn dat jullie dit doen! Top!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:04

Waar is de weide eigenaresse eigenlijk die TS in het begin ook geholpen heeft?
Ik dacht dat ze daar best goede steun aan had, maar daar lees ik nu niets meer over?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 05:13

Zo te horen viel zijn gedrag dus erg mee! Fijn dat het gelukt is :)
Hopelijk vindt Art in de toekomst goede begeleiding om door te pakken zodat dit soort dingen stukken makkelijker gaan :j

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:45

Babootje schreef:
Heleennn schreef:
Het viel dus inderdaad allemaal best wel mee met zijn gedrag zo te horen. Goed gedaan van jullie!

Dat vind ik ook wel. Het heeft meer te maken met de situatie van Art zelf en het feit dat zij blijkbaar waar zij nu met de pony's staat redelijk verstoken is van hulp.
De pony lijkt me zo uit het verhaal op te maken wat sensibel maar niet overdreven. Hij is vooral slim genoeg om te hebben uitgevonden hoe hij iets niet hoeft te doen wat hij niet wil.
Dat wat de meiden hebben gedaan is natuurlijk top, maar het is van de zotte dat het voor Art blijkbaar onmogelijk was om zelf deze hulp wat dichterbij te regelen. En is, waardoor je je moet afvragen of de plek waar ze staat zo geschikt is voor haarzelf.

Dat denk ik ook.
De pony is dus op zich helemaal geen probleempony, maar heeft gewoon nog te weinig mee gemaakt en ik denk niet dat Art dit zonder hulp verder moet gaan oppakken of überhaupt de juiste persoon is voor Limo.
Ik vind het echt super wat jullie hebben gedaan, maar wat nou als er straks weer iets aan de hand is wat TS niet alleen kan oplossen?
Er moeten toch wel mensen in de buurt zijn die haar goed kunnen begeleiden?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:56

Ik weet niet hoe het karakter van Spirit is, maar misschien heeft hij straks ook een rustige invloed op Limo waardoor alles makkelijker gaat?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 02:51

Pipodipo schreef:
Dit dus. Zo zie je maar weer dat het voor bokt nog niet zo makkelijk is om mensen in hun waarde te laten. Het is dan ook een enorme opluchting om te zien dat de groep zich over TS en haar pony ontfermde, Ze deden dit uit medemenselijkheid en compassie voor de pony, daarmee zijn ze een voorbeeld voor anderen.

Je generaliseert anders wel flink en laat mensen dus zelf ook niet in waarde.
'Bokt' bestaat nog altijd uit heel veel verschillende mensen met verschillende meningen. Er is geen één 'Bokt'.
Daarnaast zie ik helemaal geen mensen die hier op TS inhakken, maar juist mensen die met haar en Limo en Spirit begaan zijn.

Verder lijkt het me prima als TS dit topic links laat liggen. Dat is haar goed recht.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:49

Oei, ik was er al bang voor.
Dit is een gebed zonder eind en ik denk dat TS eerst heel flink haar neus moet stoten voor het muntje gaat vallen.
Jammer, maar jullie hebben je best gedaan! Ik zou ook mijn handen er vanaf trekken.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:53

Maar had iemand dan echt een andere afloop verwacht?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:13

Wat wilde ze dan met een adoptiepaard doen?
Wilde ze die ipv Limo? Dat stukje volg ik niet helemaal.