[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Avalanche81

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:57

Dat is :j eerst maar eens behandelen en opbouwen, je hebt een schema gekregen om op te bouwen, niet om in te slapen, volgens mij.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:41

xLes schreef:
Eender wat TS doet, het is toch NOOIT goed voor de meesten hier.

That's life...... niemand kan het goed doen voor iedereen...... deal with it....... TS is daarin niet anders dan een ander.

So what? Doe het dan goed voor jezelf, voor je paard.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:26

Juist goede bespiering doet voor artrose heel veel, en er zijn paarden die KS hebben, die enorm verbeterd zijn door ze consequent goed over de rug te rijden, actief, zodat het paard over all gewoon goed gespierd is, en dan kan het spiercorset de botten ondersteunen.

Laat ik het zo zeggen: als je geen bilspieren zou hebben, zou je binnen een jaar je heupen volledig kapot hebben. Maar het is omdat je die spieren traint, en spieren en banden en pezen de boel bij elkaar houden dat dat niet gebeurt.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:44

Ik ben het wel met oji eens, mits niet te strak afgesteld is een chambon of een gogue een heel fijn hulpmiddel met longeren en eventueel met rijden :)

Ik vind dat een zeer pragmatische en realistische benadering.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:11

weggeven of verkopen (al twijfel ik of dat laatste lukt) is ook nog een optie natuurlijk......

Zo doorgaan is dat imo niet. En voordat iedereen roept: dan komt ie in de handel..... dat kan. Maar er zijn ook best goede mensen in de wereld, die wel het beste met een dier voor hebben. En dat zijn er meer dan de slechte mensen.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:40

Gimme_Joy schreef:
Avalanche81 schreef:
weggeven of verkopen (al twijfel ik of dat laatste lukt) is ook nog een optie natuurlijk......

Zo doorgaan is dat imo niet. En voordat iedereen roept: dan komt ie in de handel..... dat kan. Maar er zijn ook best goede mensen in de wereld, die wel het beste met een dier voor hebben. En dat zijn er meer dan de slechte mensen.

Is het heel dieronvriendelijk als ik zeg dat ik dat niet zou kunnen? Ik kan me namelijk moeilijk een ander baasje voor Joy indenken (dan moet ik diegene sowieso al kennen). Ik heb net gereageerd op een ander topic (wat gebeurd er met je paard na je overlijden) en ik vind dat echt een pittige vraag... -O-

Nee hoor, je hebt daar echt wel een punt. Limo zijn kansen zijn niet bepaald groot ook.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:36

Dan is dat een omgangsprobleem en het kan zijn dat dat prima op te lossen is bij een nieuwe eigenaar. Veel paarden worden stout als ze geen heel geweldige band hebben met de eigenaar, en ze niet afhankelijk van die persoon zijn om naar binnen en buiten komen.

Ik heb dat met mijn eigen merrie ook gehad, heb haar toen 3 dagen niet te pakken gekregen en dat heb ik ook wel weer opgelost, maar dat is een kwestie van de juiste benadering, de ervaring die ze met je hebben veranderen, het kan zijn dat paard een negatieve associatie met de eigenaar heeft en daarom niet komt, en dat ombuigen naar iets positiefs kost tijd, maar er zijn mensen die dat gewoon prima kunnen.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:20

Oh dear me.........

Tja ik kan het niet oneens zijn met de kritische reacties.
Als er iemand bij mij in de buurt woont die wil helpen, ga ik graag mee trouwens.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:27

bigone schreef:
Ts dreigt altijd met ontstippen/wegblijven uit haar topics wanneer haar kunde een beetje in twijfel word getrokken. Maar helaas is het wel de waarheid, natuurlijk zal Limo wel uitkijken na al die behandelingen. Maar wanneer jij de afgelopen dagen de fout hebt gemaakt om hem twee keer bij het halster te pakken en het is hem gelukt om zich meteen los te trekken dan heb je niet met een zielig paard maar met een onkundige baas te maken. Dat je dat niet wil horen is logisch maar accepteer dan de hulp die hier geboden word anders zijn jouw uitgaven straks voor niets geweest want hoe wil je hem revalideren wanneer je hem niet eens in handen krijgt, eerst weer drie maanden aai aai helpt hier niet.

Spijker op de kop.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:35

Ghostattack schreef:
De ploeg is bij elkaar geraapt en vertrekt morgenmiddag naar Belgiƫ :P Gaat vast goed komen!

Ik heb er zin in :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:01

Hahahaha verslag van nu: we hebben een groeps app en daarin zijn we een beetje aan bespreken wat het meest handig is :) en het is een leuk cluppie Bokkers :D

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:07

Nee maar 't is misschien wel een idee voor advies.......... maar eens kijken wat we kunnen doen........

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:31

Nou, ik ben eindelijk thuis.

Foto's en video's komen nog.
Maar verslag kan ik al wel doen :)

Limo liet zich in eerste instantie niet pakken dus hebben we een stroomdraad gepakt (niet aangesloten natuurlijk) en in eerste instantie de wei de helft kleiner gemaakt, zodat Hilary niet zoveel hoefde te lopen. Daarna Limo geleidelijk ingesloten, en hij ging Hilary steeds interessanter vinden, en zij heeft Limo een beetje losgewerkt, tot hij rustig genoeg was, en toen kwam ze steeds dichterbij en liet Limo steeds dichterbij komen.

Dan kon ze hem pakken, en toen heeft Ghostattack de bandages eerst los proberen te maken met de handen, maar ze zaten best vast, dus toen los geknipt. Limo vond het best heel spannend allemaal, het duurde 10 minuten per been voor ze eraan kon komen, maar uiteindelijk is het gelukt, en uiteindelijk was hij best ontspannen. Het hielp ook goed dat iedereen heel rustig bleef, want toen wist Limo niet zo goed meer waar hij nu eigenlijk bang voor was, en toen Ghostattack met het been bezig was ging het ook goed, en bleef hij rustig :)

Hij vond wel dat ze zijn linkerbeen best 2 keer konden doen :') maar ze hebben rechts toch ook maar gedaan. Dat is wel handiger.

Daarna is hij nog een keer geschrokken van iets, en ging nog even racen, maar ja, er was niemand die meedeed, en wij waren helemaal niet in paniek dus het was ook best snel over :)

We hebben ook een goed plan gemaakt voor de komende tijd voor Limo, maar ik heb goede hoop dat dit hele leuke, lieve, gevoelige paardje een hele fijne toekomst heeft nu :) en ik ben super trots op TS en op iedereen die dit heeft gedaan :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:44

Spirit vindt het heel grappig om Limo een beetje op te naaien. Hij is super leuk, maar wel echt een boefje.
Geeft allemaal niks, is ook normaal op die leeftijd, maar hij heeft niet direct een kalmerende invloed :D

Hoe dan ook, uiteraard zijn we ook met de toekomst bezig, want we willen geen drama over nog een aantal weken. Alles kost ook tijd en zeker als je het goed wilt doen.

Maar dit was Art echt niet in haar eentje gelukt, we hadden echt iedereen nodig die er was.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:26

Hey, laten we eerlijk zijn, als er in het verleden geen fouten waren gemaakt was de situatie niet zo die nu is. En van die fouten kun je leren en het dan gewoon beter doen. Limo en Spirit staan nu op een plek die voor hun beiden echt heel goed en fijn is, dus dat is een goede verandering geweest, al was het moment waarop misschien niet heel handig.

Maar gedaan is gedaan. Wat nu het meest wijze is, denk ik, is van het verleden leren, en nu weet je hoe het niet moet, en nu gaan we ook leren hoe het wel moet. En daar doet ze ook weer heel veel ervaring mee op, die ze ook weer kan gebruiken bij Spirit. We hebben nu een werkbaar plan, en dat gaan we uitvoeren. Het is ook wel echt een lange termijn plan, zodat we niet over een paar weken met het volgende probleem zitten.

SinneJ: stuur Art ff een pb met je telefoonnummer, dan kan ze je in onze app groep zetten :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:29

@ Babootje: al die dingen hebben we idd rekening mee gehouden in het plan, want het is zeker reeel wat je zegt, en er wordt aan gewerkt :) Limo en Art moeten in eerste instantie weer op een positieve manier een band opbouwen samen, en dat is stap 1. En hoe makkelijker Limo weer te benaderen is door Art zelf, hoe makkelijker er straks weer mee te werken is, maar die associatie moet eerst weer positief worden :)

@ Laurie: stuur ook pb please aan Art ok?

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:59

OK ik ga nu toch even reageren.
Ten eerste: je bent natuurlijk vrij om wat er gezegd is te interpreteren zoals je wilt. Dat zegt alleen niet zoveel over ons, denk ik :)

Ten tweede gaat TS hier idd niet meer reageren, om redenen die al gegeven zijn. 300 verschillende adviezen heeft niemand iets aan. Er is een lijn uitgezet, en die wordt gevolgd.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:07

Tja zo gaat het soms :+ dat is het leven. Maar ik ben blij dat je blij bent voor TS :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:57

@ Cayenne: Ik had er wel op gehoopt. Toen wij erheen gingen, had ik het idee dat ze goed luisterde en ook echt hulp wilde aanvaarden. Toen kwamen alle excuses, maar vooralsnog leek het met de video's wel goed te gaan. Toen kwamen de adoptiepaarden ter sprake en dat was voor mij een brug te ver.