[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

zorro

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:11

Dat is een goede tip, om even te bellen over het verband. Dan weet je ook of het kwaad kan op deze manier, of dat zij nog idee├źn hebben.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:16

Ik bedenk me nu wel dat toen mijn paard geopereerd was en haar achterbeen in het verband had, van hoef tot ver boven de sprong. Het begon toen ook te zakken, omdat het been dunner werd en ze er zelf zo mee aan het knoeien was met haar andere been.

Ik kon echt merken dat zij juist wat paniekerig werd van het afzakken. Bij beweging voelt dat natuurlijk anders als dat het er netjes en aangesloten om heen zit. Dat 'zwabberende' losse vond zij juist eng. Ik heb het er toen ook eerder afgehaald in overleg met de kliniek, omdat ze niet teveel mocht bewegen en dat toen juist ging doen.

Dus hou het wel in de gaten met afzakken, ik zie een in paniek rennend paard door de wei gaan en dan krijg je hem al helemaal niet meer te pakken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:57

Wauw, wat fijn dat er mensen zijn die aanbieden om te helpen!! Super!

Ik hoop dat ts de hulp aanneemt zodat in ieder geval het verband er af kan. Daarna maar weer verder zien.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:02

Ik ben ook blij dat het er af is! Super gedaan!

Ik snap dat je met meerdere moet zijn, ik kreeg het verband er bij mijn paard ook niet alleen af. Er zit meestal zo'n flexwrap om, en dat kleeft samen tot een geheel. Vind inderdaad maar eens een begin, en als je die al hebt scheurt het.. ik heb toen ook geknipt, gescheurd en getrokken :')

Mijn paard had het om een achterbeen en toen had ik echt even een helper nodig die het paard vasthield, want die draaide steeds om omdat ze wou zien wat ik deed.

Bij een ander paard die het om een voorbeen had heb ik het wel zelf losgekregen zonder helper, maar die was ook schaapmak. En stond in de box, scheelt ook veel natuurlijk.

Maar het is er af, en ik hoop dat er een positief nieuw begin is gemaakt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:07

Oei, dat is sneu.. jullie hebben zo je best gedaan. Ik dacht nog, geen nieuws is goed nieuws, maar helaas. Heel sneu voor jullie, en heel sneu voor de paarden. Het voelt voor mij een beetje alsof jullie die paarden nog een laatste kans gaven. Karuna verwoord het voor mij ook goed: ik ben ook wat van de leg..