Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:56

Ik kan mij ook eindelijk aanmelden. Ik vind buitenritten (en wandelen, fietsen..) heerlijk! Mijn paard gekocht als anderhalf jarige en zo'n beetje voor 99% buiten ingereden en nu aan het doorrijden, uiteraard ook buiten. Vandaag voor de 3e keer alleen gereden met Elano. Onze eerste keer alleen op het strand gereden. Kreeg zelfs een draf (en een gekke bui :')) bij hem eruit. Ik rij hem grotendeels op stem en laat hem met draf en galop ook kiezen, dat is geen moeten. Hij is van de snelheid dus als hij niet gaat, dan blijven we lekker op een lager tempo. Ik ben dus ook erg blij dat hij gewoon in stap bleef toen er twee paarden voor zijn neus rustig in galop gingen.
Hij kan overigens een groot watje zijn als hij voorop moet. Maar ik kan net zo goed een groot watje zijn. Maar samen kunnen we alles en het boeit hem echt niks dat ik een watje ben. Zolang ik maar zeg wat hij moet doen. Langzamerhand groeit ons vertrouwen met rijden, heerlijk om stapje voor stapje verder te komen!
We moeten alleen nog wachten op ons zadel, maar als het meezit duurt dat niet lang meer. Maar we rijden gewoon verder met de BBP. :):)

We wandelen overigens nog wel grotendeels vanwegen zijn leeftijd en mijn heupen. Maar dat is niet erg, ook met zijn spierziekte kan hij dus heel goed warm lopen voor ik erop zit. En er zijn gelukkig genoeg bankjes, picknicktafels of andere objecten waar ik op kan klimmen zodat ik op hem kan zitten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie