Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Piekosjj

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:40

Nog een bosruiter die zich meld :D
Op mijn vorige pony reed ik bijna alleen maar door het bos, echt genieten. Nu ben ik verhuist (zonder pony) en rijd ik bij een endurance ruiter wat ook ontzettend gaaf is. Het rijden is heel anders, soms mis ik de 'we zien wel waar we uitkomen' ritjes gewoon lekker zelf met m'n eigen pony wel, maar ik heb een ongewoon mooie kans gekregen om met deze ruiter mee te mogen trainen en groomen op wedstrijd! Ik woon in Zweden en het buitenrijden is hier ook buitengewoon mooi met de meest eindeloze bossen en prachtige omgevingen <3
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:40

Getup schreef:
Ook hier een fanatieke boscrosser. Heb het geluk,vlak bij het bos te wonen in n rustig dorpje . Oneindig vele mogelijkheden. Van 30 minutenrondje tot dagenlang.

Leuk topic en leuk, wat van jullie omgeving te zien.

[ [url=m/kK5rRW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tpBZHj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YXZqSF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qsqchJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik woon in de ardennen :-)

Ik dacht al: dat ziet er on-nederlands uit. Wat een mooie vergezichten!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:59

justkid schreef:
Ik heb 10 jaar eigenlijk de nadruk op bakwerk gehad, om mijn paard maar soepel en gespierd te houden en ik denk dat ik daar nu nog steeds profijt van heb.
Maar ik had ook veel ruzie met mijn paard, ik reed reining met haar op een laag niveau maar het mooie van reining is dat je alles kunt checken door de oefeningen, spinnen, rollbacks en slidings. Aangalopperen vanuit stap of stilstand, vliegende wissels en dat alles uiteindelijk aan een losse teugel. Het is echt een fantastische tak van sport.
Maar mijn paard vindt het moeilijk en is alleen op laag niveau geschikt. Uiteindelijk liep ik met haar vast en ben ik op een meerdaagse trektocht gegaan om uit te vinden of ik haar niet beter kon verkopen en daar kwam ik erachter dat mijn paard blij wordt van buitenrijden. (verhaal staat ook in mijn profiel)
Toen ben ik het veel meer gaan afwisselen door haar op de trailer te zetten en op pad te gaan.
Uiteindelijk zijn we verhuisd naar de Veluwe. Ik rij nu alleen nog maar buiten. Paard is inmiddels 19 maar is nog prima te rijden. Ik denk dat ik haar best nog beter kan krijgen door veel te trainen, maar ik heb er nu de bak niet meer voor en ik heb geen zin om naar een goede reiningbak te rijden terwijl die hier wel vlakbij is.
Wat ze inmiddels wel kan is voluit hard galopperen en een lol dat ze daarin heeft. Gewoon gas erop ipv verzameld aan een losse teugel. Het doet ook veel voor haar mindset. Wat is nu belangrijker. Voor haar had ik veel eerder en veel meer moeten afwisselen maar zo is het nu eenmaal niet gelopen.
Ja ik rij alleen nog maar buiten maar wel veel langer en met veel meer uitdagingen dan toen ik vooral aan het trainen was.
Het een is niet beter of slechter dan het ander het is wel belangrijk om ook naar het belang van je paard te kijken. competitie en wedstrijden doe je alleen voor jezelf, daar is helemaal niks mis mee als je daarnaast ook kijkt naar wat je paard nodig heeft. Dat is wat ik geleerd heb.

[ [url=m/wzqmUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie post. Ik zag hetzelfde met mijn ruin, alleen was hij een dikke 5 jaar ouder dan jouw paard. :j Hij werd zo ontzettend fit van het buitenrijden en herleefde echt zijn tweede jeugd met zijn 24 jaar. Uiteindelijk reden we met gemak zijn jongere vriendjes eruit en een 35 km rit ging met twee vingers in z'n neus. Ik heb hem zo doorgereden tot hij 27/28 jaar was, en had nog vele jaren fanatiek door buiten gereden als hij niet verhuist moest worden. Heerlijk om te zien hoe ontzettend fijn hij zich voelde! :D

Piekosjj

Re: Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:22

Ik rijd bij een endurance ruiter en we rijden regelmatig ritten van +/- 3 uur. Dat is meestal wel zo’n beetje de max maar dan draaf je ook eigenlijk wel alles met wat gallopstukken :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:29

Ja ik vind het zo’n prachtige sport! De ruiter waar ik rijd is een semi-professionele ruiter en heeft dus ook allemaal verschillende soorten & niveaus paarden staan, zo leerzaam! En het gaafste is natuurlijk om overal mee te gaan op wedstrijd.

Dat is echt wel lang! Met m’n eigen pony zat ik ook gerust 4-5 uur in het zadel maar dan stapten we vnl gewoon lekker rond, het tempo en de intensiteit ligt hier wel wat hoger haha :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:05

Ik ben ook NL uitgevlucht hoor, niks om je voor te verontschuldigen :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie