Wanneer weet je dat het genoeg is voor je paard?

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:38

Snap jouw dilemma maar al te goed. Als alleen het opstaan een probleem is en voor de rest lijkt ze happy wat doe je dan. Je wilt niet in de situatie komen dat ze in een stal ligt en niet meer op kan staan.. Denk dat niemand een echt advies kan geven want jij kent jouw paard het beste. Ik denk dat je in ieder geval nooit overhaast moet beslissen met zoiets. Blijf het goed monitoren. Is het probleem echt structureel of is het misschien zo dat ze juist omdat ze misschien op stal heeft vastgelegen nu minder goed op staat. Wat ik wel zou bekijken is wat de mogelijkheden zijn om een situatie te creƫeren waarbij ze- als ze toch op stal moet- makkelijk te helpen is als ze een keer niet zelf zou kunnen opstaan. Ik weet niet welke mogelijkheden je hebt op de stal waar ze staat (extra grote stal bv. waar je meer ruimte hebt haar te helpen bij het opstaan. Ik heb op een stal gestaan waar de staleigenaar met zijn hulp een oud paard iedere dag gewoon weer in de benen zette en dan ging het beestje als een speer de wei op. Daar was ook alleen het opstaan het probleem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie