Wanneer weet je dat het genoeg is voor je paard?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:43

Het is heel lastig, ik zeg achteraf, de keren dat ik dieren in heb laten slapen is het altijd te laat geweest, hoe enorm ik er ook bovenop zit.
Wel zou ik in jou geval ook even kijken of het met bv glucosamine en duivelsklauw beter gaat.

In alle gevallen, kijk eens goed, is het klaar of niet.
Doe in je hoofd een gesprekje met haar.

En ben niet te hard voor jezelf, je doet enorm je best.
Dat je zoveel om je paard geeft dat je haar wil laten gaan, liever wat te vroeg, als te laat, siert je enorm.

Wat je je misschien nog af kunt vragen is, welke raad zou je aan iemand anders geven, in dit geval.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:41

Elisa2 schreef:
Homiafortuna schreef:
Ik heb mijn merrie op 32-jarige leeftijd in moeten laten slapen, omdat ze met geen mogelijkheid meer in de benen kon komen in haar stal. We hebben toen echt vanalles geprobeerd. Buiten lukte het haar nog wel, maar ook moeizaam. Ze mankeerde verder niets, maar er was helaas geen andere optie. Merkte bij het inslapen ook dat zij daar geestelijk eigenlijk nog niet klaar voor was. Ze verzette zich er echt tegen. Was een hartverscheurend moment en vaak denk ik nog steeds of we echt wel alles hebben geprobeerd toen.

Wat een verdrietig verhaal.. |(

Het is inderdaad wel belangrijk dat ze er geestelijk klaar voor zijn, dat de plezier en levenslust gedoofd is. Dat hoort imo ook bij het stervingsproces, alleen heb je niet altijd die keuzes.

Het spijt me, maar daar ben ik het niet mee eens, dat ze er klaar voor moeten zijn.
Mensen zijn ook niet altijd klaar om te gaan, terwijl ze toch gaan.

Helaas moeten we vaak het besluit nemen, en als een paard in de stal niet meer kan gaan staan, wat moet je dan?
Haar laten liggen tot ze moegestreden is en de strijd opgeeft?

Dus, hoewel het ideaal is, als ze er klaar voor zijn, het leven is niet altijd ideaal.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie