Wanneer weet je dat het genoeg is voor je paard?

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:33

Ik had een merrie met artrose die al n paar keer niet meer overeind kon in de box. De DA overhaalde me echter telkens om haar weer overeind te helpen. Argument van mijn pa: hoe krijg je haar uit de box als ze daar doodligt? Hij wou haar laten inslapen buiten. Maar zodra ze overeind was, was ze weer behoorlijk ok, na de vechtlust die ze toonde, kon ik haar niet laten inslapen - en DA wou het ook liever niet.

We hebben toen zelfs speciaal voor haar een buitenbox gekocht, zodat we haar ook dood buiten konden krijgen, en daar is ze uiteindelijk - inmiddels door n andere DA - ingeslapen. Ze had die nacht ook haar hooi niet opgegeten, dus zij gaf duidelijk aan dat het klaar was - al zal het volgens velen al jaren te laat geweest zijn.

Toen haar dochter ook al vroeg met artrose kampte, nam ik me voor niet zo lang aan te modderen. Begon op haar 14de, en heeft uiteindelijk tot haar 23ste geleefd. Was erg kreupel, zelfs op Previcox, maar verder zo gezond en n heldere blik, al werd ze meer en meer t slachtoffer in de kudde. Uiteindelijk kreeg ze koliekachtige klachten. DA vermoedde maagzweren door de jarenlange medicatie, en toen heb ik beslist dat het genoeg was. Paard zelf heeft hier nog heel hard tegen gevochten. Dus ik was weer te laat, maar voor haar kwam het nog te vroeg.

Ik heb mijn paarden aan huis, dus het financiele plaatje speelt voor mij natuurlijk minder mee dan voor paarden op pension.

hwn

Re: Wanneer weet je dat het genoeg is voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:39

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie