Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:55

Leuke foto's Mirjam, en ook mooi dat je er één besteld hebt. Zo'n fotograaf staat daar wel de hele dag, dan is het leuk dat ze ook iets verkopen kunnen.

Pattypaard het staat nog niet zwart op wit maar het zou gewoon moeten kunnen en gaan gebeuren hoor. Wordt aan gewerkt.

Gosj, spierpijn, dat is sneu. Dan verklaart het haar gedrag ook goed. Gaaf dat jullie op de kalender komen!

Oh Sanne wat balen dat je even weer een stap terug moet doen. Wel geluk dat het in je les gebeurde maar leuk is het niet. Goed dat je toch weer vlot bezig bent en het ziet er ook goed uit hoor!

Mirjam hop, Idenn in galop!

Hier gisteren even weer wat anders voor de afwisseling, blijft ook leuk :)

Afbeelding
Afbeelding

En vandaag heb ik mn eigen rug een beetje gesloopt, stapels stenen weg gesleept die precies daar lagen waar de nieuwe stal moet gaan komen voor Flo. Maar het is gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:47

Hoi allemaal, ik verwaarloos jullie ernstig, waarvoor mijn excuses. Heeft er ook mee te maken dat ik amper aan rijden toe kom de laatste tijd. Ik hoop dat daar snel weer verandering in komt.

Vandaag is mn vriendje Florentino bij mij komen wonen. Spannend hoe het allemaal zou gaan, maar zowel de reis als de kennismaking gingen gelukkig prima. Ik hoop dat hij een beetje wennen kan aan zijn nieuwe huisje hier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo x Onno S) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller) - Aik (v. Highline x Jetset D) - Wainonia (v. Oliver x Wolfgang)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:20

thnx allemaal! Ik heb het hem nog niet zien doen k_m.

Wat een gaaf jasje zeg Sanne! En een rijbroek gewonnen, wat leuk.

Ahh mirjam, wat doet hij dat braaf! Echt een hele leuke veelzijdige pony, daar moet toch wel iemand heel erg gelukkig mee gaan worden.

Ik ben nog helemaal blij met mijn kudde knapperds zo samen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rijden gaat nog wel even duren denk ik. Het is een zwembad hier buiten, dus ik heb eigenlijk al weinig zin om met Veronia bezig te gaan. Flo heeft echt tijd nodig om te wennen, hij doet het super, maar het is wel een nerveus typje en ik wil dat hij zich eerst lekker thuis gaat voelen en vertrouwt dat ik zn vriendinnetjes niet ontvoer en ze niet meer terug breng :)

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:26

Mirjam, gelukkig dat hij niet in de weg staat, het juiste baasje meldt zich vanzelf denk ik.

Lottekuh leg jezelf in ieder geval niet teveel druk op. Het hoeft niet allemaal in 1 keer, beter rustig en goed dan te veel willen en het gaat mis.

Mooi zo Sanne, de outfit bijna klaar en het paard loopt fijn. Wanneer wil je gaan beginnen?

Melissa lief dat je vraagt. Op zich gaat het wel al een stukje beter. Er lijkt toch eindelijk wat beweging in het verhaal te zitten, al weet ik nog niet hoe het allemaal gaat lopen. Duurt lang hoor allemaal!

Paraplu-oefening is een hele goeie! Ik heb een paard gehad die panisch was en bleef voor paraplu's. Buitenwedstrijden in de regen waren daardoor gedoemd te mislukken. En dan had ik ook altijd van die handige mensen langs de ring te kijken die niet snapten dat het peerd 180 graden de andere kant op racete door hun paraplu en ze bleven dan ook gewoon stug staan. Doei proef! Moraal van het verhaal, heel slim om te zorgen dat het paard daar niet bang voor is :)

Ey Mirjam, wat gaaf dat je dat hebt gedaan! Ondanks alles, je bent er weer geweest met haar en jullie hebben het uitgereden. Dat is al wat toch! Nu rustig verder.

Ik heb na 3 weken eindelijk eens weer tijd en energie gevonden om op Veroon te stappen. Heerlijk! Echt eens weer een lekkere zondagmiddag met de paarden. Flo vond het wel interessant, dus toen ik klaar was met Veroon hem gepoetst en ook maar even gelongeerd. Hij deed het super braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:12

Melissa ja, ze had er wel weer zin in. Ik vind het zo'n heerlijk dier, echt een trouwe vriendin. Vanmiddag weer gereden, even weer wat dingetjes opfrissen waar we mee bezig waren voor de "vakantie".

Daarna ook Flo even weer aan de longeerlijn gedaan en hij was zo relaxed met het zadel dat ik er even op gestapt ben. We hebben maar 2 rondjes gestapt want ik vond het zelf wel reuze spannend _O-
Afbeelding
Afbeelding

Het voelt een beetje als weer opnieuw beginnen qua vertrouwen, maar ik vond mezelf best stoer dat ik er toch alweer op gestapt ben!

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:53

Hoi allemaal, ik laat ook even weer van me horen. Ik lees steeds wel alles mee hoor!

Melissa wat een supermooie prestatie voor jullie! Waar is de selectie voor als ik vragen mag?

Mirjam nog geen kopers voor de pony's gehad?

Sanne wat zagen jullie er prachtig uit in tenue en wat goed gedaan! Balen dat het dan de keer erna weer even minder gaat, maar dat is weer een leerschool geweest. Het is toch wel heel anders in het donker, met lampen en schaduwen enz.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik heb mijn draai best goed gevonden alleen inmiddels en de scheidingszaken lopen eindelijk een beetje. Contact met ex verloopt wat soepeler en dat is ook wel prettig voor de afwikkeling. Alleen heb ik nu lichamelijk weer allerlei klachten waardoor ik 0,0 energie heb en dat gaat dan weer ten koste van het rijden. Ik heb afgelopen week een heel uitgebreid bloedonderzoek gehad en hoop daar volgende week de uitslag van te krijgen. De huisarts denkt aan ME/CVS of polyneuropathie, in combinatie met de fibromyalgie die ik al had. Beide niet om vrolijk van te worden, maar als ik weet wat er is dan kan ik hopelijk iets doen waardoor ik minder pijn en meer energie krijg.

Veronia heeft haar kont een beetje in de krib met rijden op dit moment. Ze is snel aangebrand en het er niet mee eens, maar dat komt misschien ook omdat ik te weinig met haar doe. Florentino doet eigenlijk niks verkeerd maar ik heb nog steeds trilbenen sinds ik hier thuis er wat mee doe, dat moet ook echt weer groeien. Wainonia staat met een dikke bijna-200-dagen-drachtig-buik en vermaakt zich verder wel.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:48

Heel mooi Sanne!! <3

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:01

Dat was een mooi compliment van de osteopaat, dan ben je wel goed bezig Sanne.

Mirjam, leuk, balkjes!

Melissa aha, dan snap ik het. Ik geloof dat ze hier tegernwoordig ook selectiewedstrijden hebben voor de kampioenschappen. In mijn tijd was dat nog niet zo haha.

Veroon was er deze week wat beter bij gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:01

Mirjamalvaro wat gaan ze ontzettend leuk samen! En Kenzo die kan echt netjes springen zeg!

Nouklime dank je wel. Ik heb ook echt niks met winter. Mooie tijd om de zooi af te sluiten en straks in het voorjaar een nieuwe toekomst tegemoet te gaan :)

Paljaslaura klinkt eng, die bokkesprongen.. Maar gelukkig doet ie wel wat ie moet doen uiteindelijk :) . Ziet er heel netjes uit in ieder geval!

Melissa ik heb nog geen plannen om weer te gaan starten. Misschien dat het zo een keer in me opkomt, maar ik zie wel wanneer ik er zin in heb zeg maar.

Wat hebben jullie het onwijs goed gedaan zeg! Dat is de tweede selectie in de pocket. Zegt toch wel een heleboel lijkt mij, jullie zijn heel goed bezig.

Ik ben vanmiddag ook even weer met mijn vriendje en vriendinnetje bezig geweest. Flo deed het heel goed! Voor het eerst samen met mijn dochter (en dus een ander paard in de bak) gereden en daar trok hij zich niet veel van aan. Ik begon wel met heel veel spanning maar gaanderweg werd het beter en ik ben met een heel goed gevoel afgestapt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met Veronia wou ik lekker op onstpanning en buiging rijden. Ik begreep er niks van dat ze steeds onder me uit probeerde te rennen op de kleinere voltes linksom....totdat ik door kreeg dat ik haar daar per ongeluk raakte met mijn zweep steeds _O- . Zweep aan de kant geslingerd en hop daar was de ontspanning en de buiging.. Sufferd die ik ben!
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:52

Miesje en, hoe was de merrie??

Sanne ja saai wel, maar straks weer met een mooi soepel beestje aan het werk.

Jeutje nouklime, knappe punten. Gefeliciteerd!!

Melissa, herkenbaar dat je soms gewoon niet aan 2 paarden toekomt. Wel fijn dat je zusje ermee aan het werk is.

Wij hebben vandaag lekker gespeeld samen :)

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:43

Miesje gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Heel veel plezier, geluk en gezondheid gewenst samen en natuurlijk een boel veilige kilometers!

Nouklime oei, baan kwijt, dat is niet zo mooi.. Hopelijk heb je snel iets anders gevonden.

Sanne wauw wat een gave foto's van jullie, echt supermooi!

Mirjam wat dapper, ik weet dat je verteld hebt van je springangst. Zegt genoeg over Kenzo, dat hij je zoveel vertrouwen geeft dat je dit hebt gedurfd. Zo'n pony gun ik mijn dochter straks ook als ze een beetje serieuzer zou willen gaan rijden.

Melissa ook dapper, gewoon lessen in dat prutweer. Ik vind er echt helemaal niks aan dit.

Ik heb weinig nieuws te vertellen behalve dat ik er hier iemand bij heb op stal die me wil helpen met het trainen van mijn 2 paarden (Veronia en Flo) en dat is zeer welkom aangezien ik zo weinig tijd en energie heb om ze beide goed in conditie te houden. Ik ben inmiddels in het ziekenhuis geweest en heb mijn bloeduitslagen. Afgezien van een te laag vitamine D, te hoog vitamine B6, flink te hoog ijzergehalte en iets afwijkende nierwaarde kwam er niet veel uit het bloedonderzoek. Bij de neuroloog werd de conclusie getrokken dat ik toch echt flinke restklachten heb aan mijn linkerkant van de hernia waar ik aan ben geopereerd 2 jaar geleden en dat ik gewoon vol artrose zit, waar ook niks aan is te doen. Daarnaast krijg ik een onderzoek voor het carpaal tunnelsyndroom aan het einde van de maand.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:02

Wat een leuk cadeautje Sanne!

haha mirjam, hij kijkt ook echt zo droopie ermee _O-

Met een beetje geluk heb ik vanmiddag weer eens een uurtje tijd om wat met Veroon te gaan doen. Ik vind er niks aan met deze korte dagen. Alles moet in de middag gepropt worden en om 16 uur is het alweer donker. Mijn nieuwe bijrijdster heeft gisteren voor het eerst op Flo gereden, deed ze heel dapper! Fijn om er iemand mee bezig te zien die geen spoken ziet, zoals ik ze zie met hem.

Voorlopig heb ik ook even geen wedstrijden in de planning. Even deze rotperiode door zien te komen qua energie en tijd en alles. Het enige dat ik in de planning heb is op 18 januari. Maar wat dat is, zien jullie tegen die tijd wel :D

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:31

Haha nou het wordt lachen of janken, niks daar tussen in :+

Ik trek straks de zwemvliezen ook weer aan en we gaan gezellig samen snorkelen _O-

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:26

Miesje wat ontzettend fijn voor je!

Dat was leuk zeg vanmiddag. Voor het eerst Flo en Veronia samen in de baan aan het werk. Ik vond het heerlijk om weer eens te genieten van mn Veroontje en mn bijrijdster doet het heel goed met Flo. Fijn voor hem en ook voor mij zo.

Ik zet haar niet herkenbaar in beeld verder, maar mooi om ze zo samen bezig te zien
Afbeelding

En ik ben weer helemaal blij dat ik rij. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:56

Hoe ging je selectie Melissa?

Lekker bezig met springen!

Wij zijn vandaag met balkjes bezig geweest, Veroon liep keurig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:23

Super goed van je selecties melissa! En ik zag dat onze doelen voor 2020 weer overeenkomen net als afgelopen jaar, wat leuk!

Wat een geweldige brave poowny's heb je toch mirjam. Zo leuk!

Miesje hoe gaat het met je nieuwe aanwinst?

Nouklime, vandaag was er wel een lekker zonnetje om in te rijden :)

Zijn jullie de kerstdagen goed doorgekomen?

Ik ben vanmiddag weer eens op Flo geklommen. Ik denk ons laatste ritje van 2019 want ze beginnen al aardig te knallen met vuurwerk in de buurt. Morgen nog een keer op Veroon en dat was het voor dit jaar. Flo was heel relaxed en braaf vandaag, heel blij met zo'n afsluiter
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:51

En vandaag dan echt mn laatste ritje van 2019 gemaakt, met mijn lieve Veroontje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:07

Hoii, nog de beste wensen voor 2020 allemaal! Mag nog net denk ik?

Mirjam je hebt al antwoord op je vraag. Zou leuk zijn toch, pony in de wedstrijden!

Melissa succes met de kringwedstrijd!

Paljaslaura, boefje maar toch goed gedaan. Volgens mij wil hij liever wat hoger :+

Sanne je maakt er een fijn bomproof paard van zo.

Wij zouden vanmiddag ons eerste ritje van 2020 gaan maken, maar aangezien die kraan daar boven maar aan bleef, heb ik het naar morgen uitgesteld. Zal wel lekker pootjebaden worden helaas maar ja.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:53

Wauw Melissa, wat goed. Gefeliciteerd!! Nou zet hem op met die kampioenschappen he?

1 meter is mij ook te hoog hoor, brr! Ik snap ook niet dat ze dat Beginnersklasse noemen haha.

Wij zijn weer los. Heerlijk beide dagen kunnen rijden van het weekend. Veroon dort het op zich hrlemaal niet verkeerd, maar zo langzamerhand zou ze wat stabieler in de aanleuning mogen worden. Er zijn nog vaak momentjes dat ze er even uit komt en dat mag en kan, maar dit mogen wel steeds minder momentjes worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:23

Ik leef ook nog hoor :D

Tja rode lintjes ..ik vraag me soms af of mensen nog wel snappen wat het betekent. Met mn oude merrie had ik ook altijd zo'n lint in de staart maar zo weinig ruiters (en ook mensen op de grond) die dat respecteerden. En dat heeft wel eens vervelende situaties opgeleverd helaas.

Ik heb afgelopen weekend weer les gehad. Hij was weer leerzaam en we hebben weer huiswerk. Schijnovergangen, een iets lager basistempo en meer op mn zit rijden.

Verder ben ik wat regelmatiger aan het longeren nu om wat aan haar balans te werken.

En gisteren even een rondje proefgedraaid met een iets ander harnachement dan normaal
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:10

Hoe is het afgelopen met de kijkers vandaag? Ja je gaat je toch wel hechten aan zo'n paardje.

Klopt, martingaal (en ook een ander, vzh zadel) wantttt.. we hadden vanavond onze eerste springles *D

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:19

Nou afwachten dus. Wel mooi dat je er wel een goed gevoel bij hebt. Zou fijn zijn als dit lukt, dat was immers je bedoeling ook met hem.

Ja dat was echt heel erg leuk, boven verwachting hoor! We hadden al een jaar niet in deze bak gereden en de laatste keer dat we er waren vond ze het daar behoorlijk spannend. Nu dus niet, waarschijnlijk omdat er zoveel te zien was in de bak. In het begin met balkjes lopen was het nog wel wat spannend, andere kleuren dan we thuis hebben. Maar eenmaal kennis gemaakt met al die kleurtjes ging het prima.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:03

Oh wat balen mirjam, vooral omdat je er zo'n goed gevoel bij had zelf. Ik ben benieuwd hoe die zn eerste wedstrijdje gaat lopen.

haha bedankt, wie had dat gedacht. Ik ooit springles :D . De volgende staat voor 7 februari gepland, maar ik word volgende week woensdag geopereerd aan het carpaal tunnel syndroom en ik weet niet hoe snel ik weer mobiel genoeg ben om te kunnen rijden. Ik hoop dat het lukt dan, want het is wel erg leuk zo. Instructeur was ook tevreden. Ze maakt best nog foutjes maar volgens hem leert ze wel van haar foutjes en verbetert ze tijdens de les erin. Dat is leuk om te horen.

Melissa handig, zo'n zusje haha. Ik moet het zelf doen }> . Veel succes alvast volgend weekend!

Miesje, het is ook niet niks. Het is een dier waar je om geeft, geen ding die je even inruilt voor iets anders. Ik ben wel heel benieuwd hoe het rijden straks gaat met je nieuwe ster!

Verder nog mensen iets beleefd? Het wordt een beetje rustig in dit topic inmiddels :oo

Veroon en ik zijn vandaag weer dressuurmatig aan het trainen geweest. Ik kan gewoon merken dat het longeren dat ik nu meer doe zijn vruchten afwerpt. Ze wordt er echt soepeler van. Wel even een akkefietje met het stroomdraad gehad vandaag. Veronia reageert soms fel tegen mijn been en haalt dan even uit van achteren. Dat deed ze nu ook 1 keer, maar precies met haar voet in het lint van de omheining. Vervolgens trok ze het hele lint mee en we gingen dus in paniek door de bak. Gelukkig schoot het los en was ze verder oke (en zat ik er nog bovenop) dus we hebben de training gewoon afgemaakt en daarna heb ik een x aantal isolatoren van mijn omheining vervangen _O- . Maar ze liep echt lekker moet ik zeggen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:33

Haha nou iedereen hier aan het springen, wat grappig!

Edit: dat zijn ook meteen wel beste sprongen miesje zeg!

Ik heb een vraag..wat is nou goede beenbescherming bij het springen en wat is echt overbodig? Ik heb eigenlijk alleen peesbeschermers voor de voorbenen en ik wou eens kijken naar een nieuwe set beschermers. Maar.. wat heb ik nodig? Voor beschermers. Achter..kogelbeschermers of moeten dat ook hoge beschermers zijn? Springschoenen..heb je die ook nodig?

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:04

Melissa wauw knap bezig in je huis! Mooi hoor!

Sanne wat goed dat je er weer op hebt gezeten. Ik gun jullie mooie vooruitgang nu verder!

Nouklime leuk dat je er weer bij bent hier :)

Waar is Pattypaard gebleven eigenlijk?

Miesje hoe gaat het nu met opa?

Ik heb na mn operatie 3 weekjes aan de kant gezeten maar gisteren voor het eerst weer zelf kunnen rijden. We hadden een clinic van Jan Willem Vooren in de manege. Wat leerzaam zeg! Ik ben heel blij met de tips, geeft toch even weer een andere inkijk als je eens bij iemand anders lest. We hebben nog 3 lessen van hem te gaan, ik ben heel benieuwd wat hij ons nog meer bij brengt. Gisteren lag de nadruk erop dat haar interesse bij mij moest liggen en niet bij de omgeving, mijn handhouding (binnenhand wat liften, open houding zodat je mee kunt zijn en niet op slot gaat en het aanspringen in de galop (en daarna blijven rijden/werken en niet gewoon meeliften). Ik vond het heel fijn. Voor wie zin heeft, hier een lang filmpje ervan:

[o]