Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:37

Denk ook aan de lange termijn: als het gaat om het uitoefenen van je passie gedurende de rest van je werkzame leven, welke keuze pakt dan het meest positief uit?
Ik heb een leuke baan, met genoeg salaris om deeltijd te werken, een paard te betalen en tijd aan mn hobby te besteden. Dat is een jaartje afzien met een fulltime stage dubbel en dwars waard.
Laatst bijgewerkt door safina op 20-10-19 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

safina

Re: Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:53

Kijk, TS, ik zit nu ook op de bank wakker te worden, met niet zoveel zin om naar mn werk te gaan. Als ik keuze had, bleef ik thuis en ging ik vandaag lekker met de paarden in de weer. Maar dat kan niet, want er moet brood op de plank en hooi in de ruif. Omdat ik een universitaire master heb en goddank geen paraveterinair ben geworden (hoe mooi en dankbaar dat beroep ook is) , heb ik wel een wat bredere scope als het gaat om kiezen hoe ik mn geld verdien, veel baanmogelijkheden én een goed belegde boterham. En werk ik maar 32 uur en kan ik ook kiezen hoe ik die uren verdeel over de week.

Als je echt niet blij wordt van de perspectieven van je master, dan moet je die misschien nog eens overwegen? Er zijn wellicht ook andere masters?

Dat paard lijkt me het probleem niet. Dat loopt niet weg.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:53

Chocomelll schreef:
Bedankt iedereen voor wat nieuwe inzichten! Helpt me echt heel goed!! Ik kan niet zo makkelijk op iedereen reageren dus ik doe het even zo.

Het gaat me niet per se om de 40 uur hoor. Ik denk altijd heel zwart-wit en voor mijn gevoel is het óf de studie en minder tijd voor andere dingen óf meer tijd voor andere dingen en geen master. En als ik dan voor de studie ga vind ik het wel heel belangrijk dat ik voor iets kies waar ik achter sta. Daar moet ik natuurlijk zelf achter zien te komen. De onderwerpen waar onderzoek naar gedaan kunnen worden zijn wel heel divers, dus ik kan altijd nog de diergeneeskunde in, wat me echt super lijkt!
En door vele reacties van jullie ben ik er nu ook achter dat het minder zwart-wit is dan ik denk en dat een fulltime studie/baan wel te combineren is met een eigen paard.

Heel erg bedankt!

Leuk om te lezen dat het je geholpen heeft e.e.a. in perspectief te zetten voor jezelf.

Wel tof dat je met die master ook de diergeneeskunde in kunt. Dat lijkt me heel interessant!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:50

Binoche schreef:
Sorry maar ik vind dit een vrij kinderachtige vraag. Voor mij is 40u werken eerder standaard, en zeker niet veel? Hoe verwacht jij genoeg geld te verdienen om paarden te kunnen houden zonder deftige opleiding en job?

Ik vind het niet zo aardig om iemands vraag kinderachtig te noemen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie