Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:57

Wat heb je in die paar tussen jaren gedaan?

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:01

Gewoon die master doen en zorgen dat je financieel onafhankelijk word.
Want van vier dagen serveren word je dat niet .

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:07

Chocomelll schreef:
Riel schreef:
Meen je dat nu? Jij hebt de (intellectuele) mogelijkheid om het diploma: master in de Molecular & cellular life sciences te halen??? => je hebt bijna gegarandeerd werk EN bijhorende middelen om een paard te onderhouden. 40 uur werk + paard + nog extra hobby's gaat prima hoor! Je moet je tijd goed indelen maar het lukt vast wel.

Bedankt voor je reactie! Zo is mijn gedachtegang ook af en toe, maar ik heb dan het gevoel dat ik tussen de twee moet kiezen en dan weet ik niet of dat die mogelijkheid me per se gelukkig maakt. Tuurlijk is het super dat ik dit kan doen, dat realiseer ik me wel. Maar het voelt dus alsof ik andere dingen dan moet laten om dit te doen en dat vind ik wel lastig.

Heel eerlijk , je klinkt nogal een beetje verwend . Je wilt alle leuke dingen maar beseft blijkbaar niet dat een uitstekende baan je in de toekomst juist die leuke dingen gaat geven.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:08

Chocomelll schreef:
bigone schreef:
Gewoon die master doen en zorgen dat je financieel onafhankelijk word.
Want van vier dagen serveren word je dat niet .

Hoezo denk je dat? Ik was teamleider in een druk restaurant, dus prima uurloon plus goede fooi levert je een goed salaris op hoor. Dus ik zie niet hoe jij dan denkt dat ik financieel afhankelijk was. Betaalde mijn gedeelte van het paard, m’n huur etc en kwam hier iedere maand prima van rond.

Wanneer je een paard volledig moet betalen komt er nog wel wat bij. Het beroep waar je nu je master voor kunt doen levert je straks in vier dagen twee keer zoveel op.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:20

Chocomelll schreef:
bigone schreef:
Heel eerlijk , je klinkt nogal een beetje verwend . Je wilt alle leuke dingen maar beseft blijkbaar niet dat een uitstekende baan je in de toekomst juist die leuke dingen gaat geven.

Je maakt nogal wat aannames over mij (die overigens niet kloppen, maar ik heb niet de intentie om daarover in discussie te gaan). Ik realiseer me heel goed dat er een leuke en goede baan in het verschiet ligt. Maar ik wil wel heel goed nadenken of dat dat hét is voor mij, dus ook met het oog op de andere dingen die ik dan misschien minder zou kunnen doen.

Ik zeg een beetje en heb je na de master zoiets van dit is het niet dan staat het je vrij om weer serveerster of toch paraveterinair te worden maar met jouw hersens , ik zal dan wel ouderwets zijn maar ik vind het zonde om niet in ieder geval die master te doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie