Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:58

Meen je dat nu? Jij hebt de (intellectuele) mogelijkheid om het diploma: master in de Molecular & cellular life sciences te halen??? => je hebt bijna gegarandeerd werk EN bijhorende middelen om een paard te onderhouden. 40 uur werk + paard + nog extra hobby's gaat prima hoor! Je moet je tijd goed indelen maar het lukt vast wel.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:10

Offers breng je hoe dan ook, inderdaad. Toch denk ik dat je het allemaal op de lange termijn moet bekijken. Op de lange termijn zal je moeder de kosten niet meer dragen en heb je echt een vast inkomen nodig. Paarden houden = duur + andere hobby's ook. Waarom een 'goed' betaalde job mislopen? Nu kijk je alleen naar het volgende: hoe kan ik NU gelukkig zijn. Hoe kan ik NU mijn behoefte bevredigen. Deeltijds werken kan altijd. Ook met dat master diploma.
Laatst bijgewerkt door Riel op 20-10-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:27

@ Chocomelll: succes met je keuze! Weet dat de master je ontzettend veel mogelijkheden kan bieden (ook buiten het vakgebied worden masters (in de exacte wetenschappen) ontzettend gewaardeerd). Een masterdenkniveau opent ontzettend veel deuren op de arbeidsmarkt.

Veel succes! Hopelijk ben je binnen 20 jaar nog steeds blij met de keuze die je nu zult maken.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:58

moonsparkle schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat je met je studie straks makkelijker dingen kunt bekostigen, maar als je nu al op ziet tegen 40 uur werken is het dan wel wat voor jou? Heb je nog alternatieven? Een studie die je ligt waarbij je straks niet verplicht 40 uur aan de slag moet?
Met deze studie kan ze ook aan de slag op andere plekken. Het feit dat ze een master denkniveau heeft na deze master gaat haar ontzettend helpen in haar verdere loopbaan (welke kant ze ook uit wil).

TS: goed dat je deze vraag hebt gesteld! Het komt vast goed! Na je master kan je alle kanten uit! Heel veel succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie