Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:48

miccamaaike schreef:
Wauw serieus? Een opleiding lijkt me toch wel iets belangrijker dan je paard een jaar iets minder zien. Mensen met een fulltime baan kunnen ook gewoon een paard hebben dus ik zou niet weten waarom t niet te combineren zou zijn. Je hebt ook nog een prachtige backup om voor je paard te zorgen. Ik zou dit zelf echt geen vraagstuk vinden.

Precies dit. En dan nog als toevoeging, Die opleiding als paraveterinair die hebben al zoveel gedaan en nooit werk in gevonden. Als een dierenarts een vacature uitschrijft wordt die doodgegooid met sollicitatiebrieven. Dat is een opleiding waar je heel slecht werk in gaat vinden.
En wat Safina schrijft, een leuke baan die goed verdiend kan je later met gemak je paard van onderhouden. Ik heb zelf jarenlang minstens 50 uur per week gewerkt, had daarnaast een paard en kwam elke dag op stal. Reed in het weekeinde wedstrijden, enz enz. Het is echt wel te doen, het vraagt alleen planning. Ook met andere hobby's erbij. Ik hoefde ook niet elke dag heen, dat was omdat ik dat wilde.

Ik werk tegenwoordig overigens als paraveterinair zonder papieren bij een DA (ja echt) en het is echt geen vetpot. En als ik zie hoe hard de meiden daar werken en voor welk loon.......... Laat ik het zo zeggen, ik ga die opleiding ook zeker niet volgen.

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:17

Chocomelll schreef:
Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan, ik had nog geen idee van de baankansen. Dat maakt dat plan inderdaad een stuk lastiger. Ik zou aan het werk kunnen met mijn bachelordiploma overigens. Maar het is fijn om advies te krijgen van iedereen!

Laat me je dan een echt welgemeend advies geven. (Oma Rina is overigens al oud, en heeft in dr leven echt al zoveel gedaan, het is dus geen advies omdat ik het je niet gun ;) :+ (geintje hoor) ) Leer verder meiske. Alle papieren die je gehaald hebt neemt niemand je ooit meer af. Al doe je er later nooit meer iets mee, je hebt ze. en wie weet komen ze ooit nog een keer van pas.

Ik heb zelf de fout gemaakt toen ik met de LBO klaar was niet verder te leren. Had het makkelijk gekund hoor, maar ik wilde toen ook maar 1 ding en dat waren paarden. Ik ben gaan werken. Heb mezelf fijn een burnout ingewerkt, jarenlang last van gehad. En toen in de problemen om uberhaupt weer werk te vinden. Te oud, te weinig opleiding, alles kwam voorbij. Ben een MBO opleiding gestart, en gehaald, maar nog steeds heel moeilijk om werk te vinden. Heb toen zelfs mijn paard verkocht omdat het niet meer te betalen was. En alleen omdat ik mijn wederhelft tegen het lijf liep, was het mogelijk weer een paard (of 2 of 3 of nog meer :+ ) te hebben en houden.

En nu ben ik door meer dan toeval bij mijn huidige baas terecht gekomen. Hij is en was altijd al mijn DA voor de paarden, en toen zij een vacature hadden heb ik ondanks geen echte werkervaring in dat gebied toch gesolliciteerd. En mede omdat hij mij zo goed kende hebben ze mij aangenomen. Echt mazzel van de bovenste plank dus. Ik geniet echt wel van mijn werk, heb ongelofelijk veel geleerd de afgelopen 2 jaar, maar realiseer me ook echt heel goed dat dit voor mij geen 40 uur per week job zou zijn (mijn baas werkt nog maar een paar dagen per week) en dat dit ook zeker geen job is waarmee ik een eigen paard zou kunnen onderhouden financieel gezien. En ik heb ook zeker, de leeftijd van het terugkijken op :D wel spijt dat ik toen ik jong was niet doorgeleerd heb.
Dus doe je opleiding, haal je papieren en wat je daarna doet is aan jou. Maar op dat moment heb je elk optie die je wilt. Zonder papieren of met een minder papier zijn die opties echt een stuk lastiger.

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:59

Chocomelll schreef:
Dankjewel voor je goede advies! Dit (en ook de andere reacties) zorgen er toch wel voor dat ik inderdaad misschien beter kan doorgaan met de master. Ik zou zelfs nog een stage kunnen doen waarbij ik diergeneeskundig onderzoek doe, dus dat zou dan een mooie combi zijn. Heel erg bedankt!

Kijk zie je, zelfs in jou opleiding heb je dus nog mogelijkheden. En dan in een richting dier wat je zo aanspreekt. Top ga ervoor meis +:)+ Over een paar jaar horen we dan dat je meegewerkt hebt aan medicijn x wat zoveel dieren helpt :P :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie