Equus veulenopfok

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:04

Noor is inderdaad zo nieuwsgierig! Maar heeft wel respect voor je persoonlijke ruimte, heel fijn.

Qua groei doe je er toch niks aan, het is afwachten. Maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig hoe ze er over 2 jaar bij staan.

Als die van mij de 1,60 haalt ben ik al blij. Is extra afwachten met zo’n ponykruising natuurlijk.

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 07:19

Hij is bijna net zo groot als jij Silly :wow: En je hebt ze eindelijk eens in beweging gezien’ *\o/*

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:50

Ja, was leuk om jullie te ontmoeten Silly1972!

Heb er een paar op de foto staan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk mijn eigen meisje <3
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Die heeft duidelijk haar kop ergens aan gestoten :(:) Maar echt zo braaf, mocht gewoon even haar voorpluk aan de kant doen om te kijken en ze blijft zo staan zonder halster. Het ziet er erger uit dan dat het is.

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:37

Nou, echt he... Van de winter al aan haar knie. Haar moeder was ook al zo'n ongelukszoeker, blijkbaar is dat erfelijk -O-

Evita_3

Re: Equus veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:27

Leuk, een nieuwe lichting! Welkom Marieke en Monica.

Fijn Twinkelbel! Het gaat lekker weer worden dit weekend. Zou je een blik op mijn brokkenpilootje willen werpen?

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:20

Bedankt voor de update Kelan. Auryn trekt een fotogeniek hoofd zeg :') Fijn dat ze weer in een volle wei staan.

Jouw Mikmak was al een 2 jarige toch? Ze ziet er goed uit! Net als Noble en Mighty trouwens.

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:56

Wat een fijn uitzicht zo tijdens een lekker avondritje!

Zo’n gele is toch wel handig hoor, je herkent haar al vanuit de verte :D Hoef ook nooit lang te zoeken als ze naar een andere weide zijn verhuisd.

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:23

Lijkt me heerlijk zo je werkdag te beginnen en eindigen! Bedankt voor deze plaatjes <3

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:14

Oh wat lief weer die ukkies!

Wat een leukerds Chey! Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:43

Wat een lekker halsje heeft Cas toch!

Ik was er vandaag ook tussen de buien door. De merries hadden een feestje, vol gas over het land heen. Een uniek iets, ik heb ze dit seizoen nog geen sprintje zien trekken :') Ik baalde echt dat ik de camera niet mee had, maar telefoon leverde ook een leuk plaatje op! Filmpje houden jullie tegoed, mijn bundel is bijna op en heb nog geen WiFi ivm verhuizing.
Afbeelding

Baby’s stonden lekker buiten, paddock is mooi droog ondanks alle regen. Rest stond binnen te eten
Afbeelding

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:18

Vien heeft je toch maar een prachtige dochter gegeven Twinkelbel <3 Ze leeft een beetje voort in Nijn.

Nogmaals; mooie foto’s! En stiekem ben ik wel een beetje jaloers op die mega voorpluk :D

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:52

Knap veulen Monica, kan fijn lopen! Wat fijn dat alles voorspoedig verlopen is. Veel plezier vandaag!

Hier helaas een auto met kuren waardoor mijn opfokbezoekje even uitgesteld moet worden. :(

Is inderdaad lastig te onthouden wie bij wie hoort! Al denk ik het van de “oudere” nu wel een beetje te weten.

Ik was jullie nog een filmpje schuldig van de jaarlingmerries

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:12

Bedankt voor de update dames! Fijn om mijn blondje zo toch even te zien <3

Zo tussen die spijlen vind ik wel een beetje eng, hopelijk is ze snel te groot om dit te kunnen doen...

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:05

Komt vast wel goed met Mia Mer1980 :(:) Die eerste periode moeten ze gewoon even doorheen. Ze staat in elk geval op een plekje waar echt 24/7 ruwvoer is, ze altijd de ruimte hebben en Arjen houdt ze goed in de gaten. Over een halfjaartje zal het vast een heel ander dier zijn om te zien.

Handig lijstje!

Ik herken m’ nu pas, wat leuk dat jij Casimir gekocht hebt Monica, nog een halve du Bois bij Equus! Ik heb zijn geboortetopic gevolgd, heel leuk dier!

Fijn om dit nieuws uit een betrouwbare bron te horen Nickeltje, gelukkig goed afgelopen!

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:14

Fijn weer al die foto's. Dank jullie wel <3

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:31

Als het mee zit ga ik zaterdag heen. Heb mijn meisje al veel te lang niet gezien.

Dat is normaal hoor Monica, vorig jaar ook. Weerstand is nu even wat minder, weg bij mama, nieuwe omgeving... Straks ook nog eerste enting. Niks om je zorgen om te maken!

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:19

Volgens mij heb ik de meeste op de foto *-:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk om de nieuwe aanwas te zien! Voor je weet zijn ze groot en hebben ze net zo’n groot hoofd als hun moeder! Het gaat best snel inderdaad.
Afbeelding

Ik had wel even spijt van het feit dat Auryn een palomino is... Niks aan dit! :+
Afbeelding

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:15

Wat zwaaien met een plukje hooi wel niet kan doen... Voor een halve seconde had ik even de aandacht haha :')

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:03

Ah dankje voor de leuke foto van Auryn <3

Casimir laat alvast even zien dat ie hengst is en alles vast gehouden moet worden :+

Zoo, 10 centimeter in 2 weken is echt veel! Fijn dat je Mia nu al op ziet knappen Mer!

Cas was afgelopen zaterdag inderdaad ook al aan het hummen naar die bruine merrie.

Die stalkat is echt een moppie he <3

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:15

Ja, Auryn houdt van eten... En het plukje van je vriendinnetje is natuurlijk nóg lekkerder :+ Grappige foto! Nijn en Auryn zoeken elkaar vaak op

Cas is echt huge :wow:

En de veulens zie je gewoon iedere foto iets groeien lijkt wel. Dat had ik vorig jaar zelf helemaal niet zo door.

Evita_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:31

Ik had al gereageerd in het 2018 veulen topic Twinkelbel, maar echt heel mooi! Je knappe meisje <3

Auryn is alvast in kerstsfeer om jullie een fijne december maand vol gezelligheid te wensen {:) <|-

Afbeelding

Het was nog best een uitdaging een foto te maken zo tussen de nieuwsgierige opfokmaatjes :')

Deze foto is overigens van de vorige keer, ik hoop volgende week ergens weer heen te kunnen, en anders zal het pas in het nieuwe jaar worden.