Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:33

nouklime schreef:
Oh wow ik loop echt onwijs achter!

Muronia wat fijn dat hij nu bij jullie thuis staat! En er al op gezeten! Komt vast helemaal goed met hem!

Hoe is jou concours gegaan Melissa?

@Paljaspaula Harvey doet het volgens mij echt super? Vind het echt zo knap van hem dat hij op deze leeftijd gewoon zo'n rondje springt!

Jammer dat ze af en toe nog zo in de stress kan schieten Sanne! Dat is niet fijn.

@Miesjex daar ben ik nou echt jaloers op alleen kunnen laden en uitladen met een jong paard! Hoe heb je dit geoefend? En rijden komt wel weer met Kane!

Jammer dat de losrijden zo chaotische was Mirjam! Ook wel een goede oefening voor jullie.

Wauw Melissa weer mooie punten gereden! Welke klasse rijden jullie nu?

Vanaf deze week is het voor ons weer in het donker rijden... Ik keek er heel erg tegenop! Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik een zomermens ben. Ook hebben we ons ingeschreven voor onze eerste L1 proef op 24 November. Nou is dat nog echt niet winstwaardig want wijken linksom is nog een ding en overgang vanuit de galop naar draf op de diagonaal is ook wel een dingetje. Maar nu heb ik tenminste wel een stok achter de deur om te trainen en niet om bij elk zuchtje wind of 1% kans op regen te denken ik ga lekker op de bank zitten ipv paardrijden haha!

Hahaha, Maury is 16 jaar is mijn andere paard :Y)

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Miesjex

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:58

Mooie foto's sanne!! En wat een korte vacht nog zeg. Heb je hem geschoren?

Nouklime, haha klopt dat is mijn tinker, maar is alweer 16 jaar. Ook al zou je het haar niet geven.

Hier afgelopen zaterdag Maury geschoren, pff wat een lang en vies klusje is dat altijd 8)7
Daarna mijn eerste bestelling van Equibedding binnen gekegen. Tot nu toe bevalt het me echt 100000000x beter dan vlas of stro *\o/* Eindelijk drogere stallen en een stuk minder mest.

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:15

Sanne, wat heerlijk dat ze niet zo'n wintervacht aan maakt!

Jaa ben inderdaad wel even bezig geweest met scheren maar heb haar sokken er wel aan gelaten hoor :o

Equibedding moet je inderdaad eerst wat nat maken, Mirjam gebruikt het al langer!

Spannend dat je gaat verhuizen morgen! Ook leuk *\%/* :D

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:39

Sanne wat fijn dat de verhuizing zo goed gegaan is & wat ontzettend leuk zo'n filmpje <3

Mirjam wat leuk een hondenshow, hij heeft het goed gedaan dus.
Oei beetje lage punten gehad -O-
Wat zit je trouwens mooi ingepakt op het paard, volgends mij had je het koud :brr:

Melissa, het prijsverschil vind ik wel echt reuze meevallen. Ik gebruik hier echt stukken minder van dan wanneer ze op vlas stonden :o

Hier laatst een heel moeilijke beslissing gemaakt, lang denken en denken en nog 10000x nadenken heb ik besloten om kane toch te verkopen.
Ik heb zo een ontzettende angst voor hem opgebouwd sinds onze val :n Rij niet meer met plezier en heb er helemaal geen lol meer in. Maar afstand doen is zooo moeilijk |o

Vandaag bij een aantal paarden gekeken voor mezelf waarbij er 1 ontzettend leuke merrie stond. Binnenkort nog eens proefrijden en nog eens om tafel. :):)
Wel heel spannend allemaal!
Erg moeilijk om afstand te moeten doen van kane, maar wel een heeel leuk vooruitzicht met een ander paardje waar ik weer ontspannen mee kan rijden en waarmee ik weer plezier kan hebben.

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:03

Melissa, Ik heb kane te koop staan op het moment, maar inruil is ook een optie.
Wat een mooie punten op je proeven *\o/*

Muronia wat een heerlijke foto van veroon <3
Fijn dat bij jullie de communicatie weer wat beter gaat. Vreselijke tijd die je doormaakt.

Paljaslaura, vind het altijd leuk om het crossen te zien! Maar om het zelf te doen.... haha ben wat dat betreft wel echt een dressuur ruiter _/-\o_

Mirjam, wat doet kenzo het leuk zeg!

Nouklime, nette punten gehaald!!

Hier even een update hoe het hier gaat.
Ik heb kane te koop staan, maar ondertussen wel aan het rondkijken voor een ander leuk paardje.
Ik heb van de week 2 paarden bekeken wat helaas niets voor mij was.
Een liep wat onregelmatig en het andere paardje schoot steeds onder me vandaan, opstappen was al een drama.. Laten we maar zeggen dat we niet bepaald een goede klik hadden :j

Morgen ga ik bij een 5 jarige merrie kijken, L1+16 Kan ook leuk springen en is braaf op buitenrit.
Een Netto x vivaldi.
Als dat wat is, dan kan ik kane ook inruilen. :o Maar durf er nog niet teveel op te hopen := We gaan zien wat ons morgen brengt!

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:15

Melissa, ik heb wel wat reactie's gehad en 1 kijker maar die heeft uiteindelijk voor een ander paardje gekozen.
Ik kan hem wel kwijt aan iemand, maar voor een heel laag bedrag aangezien hun hem willen uitbrengen in de sport en weer willen doorverkopen. Er lopen daar wel heel goede ruiters waar hij het wel heel erg leuk mee gaat doen, maar ik kijk eerst morgen bij de merrie voor evt inruil.

Fijn dat je uiteindelijk weer fijn hebt kunnen rijden. Druk altijd met verbouwingen enzo he..
Daarom ben ik ook wel heel erg blij dat ik voor mijn ander paardje een ontzettend lieve en leuke bijrijder heb!
Van de week kreeg ik een doos Merci van haar met een foto van mij en maury erop <3 Echt zo ontzettend blij met zo leuke goede bijrijder

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:46

ik reageer even kort hoor, maar wilde jullie toch even op de hoogte houden.
De merrie was echt heel erg leuk en lief. Kijkt niet zomaar ergens van op en na even zoeken naar elkaar toe hebben we uiteindelijk heerlijk kunnen rijden!! Dus.... Zoals het nu lijkt ga ik haar wel kopen denk ik! *\o/*

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:26

Jaa ga nog wel een keer heen inderdaad, maar mijn gevoel is hier zo goed bij dat ik vrijwel zeker ben dat het goed gaat komen :o

Plaats nog even geen foto's op bokt hoor aangezien alles nog niet rond is en de foto's niet van mij zijn. Maar mocht er iemand interesse hebben moet je maar even berichtje sturen :D

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:27

Even een ego postje!!

Kane is vandaag naar zijn nieuwe plekje gegaan. En morgenochtend komt mijn nieuwe merrie!! *\o/* <3

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:14

Ze heet jackie Daniel's haha.
Ik zal morgen foto's plaatsen als ze er is!

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:02

Ze is thuis!!
Afbeelding
Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:14

Paljaslaura, wat super dat je het toch maar gedaan hebt!

Muronia, wat fijn dat je een beetje hulp hebt nu.
Wat balen dat je nog steeds zo'n last hebt van je hernia -O-
Ben nu toch wel heel erg benieuwd wat je op de planning hebt staan de 18de :o

Mirjam, Kenzo lijkt me echt een fijne en leuke pony! jammer dat er niet veel kijkers komen.
Hoe was het met de kijkers van van de week?

Sanne, Stoute nova :P Heerlijk het koude weer en regen en waterplassen met de jonge paardjes _/-\o_
Wat een super lief kado heb je gekregen zeg <3

Ik heb gisteravond voor het eerst weer met Jackie gereden sinds ze hier is <3
Was voor mezelf wel even weer spannend, maar toch even mijn angst overwonnen En wat een vertrouwen geeft ze mij weer zeg! Echt zo heerlijk om weer vertrouwd te kunnen rijden! *\o/*

Nu rustig aan met haar weer opbouwen, ze heeft bij de vorige eigenaar een tijdje stilgestaan dus we gaan nu weer aan de slag om haar mooi in de bespiering te krijgen <3

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:34

Hee allemaal,

Hier even een tijdje afwezig geweest.. Drukdruk en niet zoveel tijd gehad om op bokt te kijken/reageren |o
Ga nu weer proberen om bij te lezen :o

Gaat hier heel goed met mn nieuwe topper Jackie, wel even wat opstartproblemen gehad. Ze was de eeste weken echt ontzettend bang en zenuwachtig, gelukkig heeft ze nu haar plekje gevonden en is ze weer heerlijk relax zoals ze was bij het kijken/proefrijden..

Vind het nog wel steeds heel erg wennen dat kane weg is, mis hem ook wel heel erg maar weet ook dat het een goede keuze geweest is.
Helaas is afscheid nemen altijd zo moeilijk |(

Met Jackie nu veel aan het grondwerken en lekker de ontspanning opzoeken aan de longe. Dit gaat steeds beter! *\o/* Over 2 weken komt de fysio haar even helemaal nakijken/los maken als het nodig is, en dan gaan we het rijden weer wat meer oppakken.

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:24

Muronia, Oei dat is even schrikken, gelukkig goed afgelopen.
Longeren is inderdaad wel fijn he?! Ik ben met Jackie daar ook flink mee bezig en merk echt dat ze al veel soepeler is! *\o/*

Nouklime, gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat voor werk ga je doen?
Leuk om je proefje zo te zien!

Sanne, Het komt vast goed met jullie! T is in elk geval wel echt een knap dier <3

Melissa, Ja heb wel het eea van kane gehoord, wat ik van de week hoorde is dat het daar helemaal niet goed gaat en dat ze hem willen verkopen? Maar hoor veel verhalen van verschillende mensen en wat nou waar is weet ik niet. Moet het toch maar een beetje van me afzetten denk ik. Hoe moeilijk het ook is :(

Fijn dat je bijna kan verhuizen, leuk moment om naar uit te kijken!

Hier vandaag Jackie even laten vrijspringen en jeeeetje wat vond ze dat leuk!! Begint bij mezelf ook wel een beetje te kriebelen om te gaan springen. Hoewel ik altijd een echte dressuurruiter geweest ben haha _/-\o_
Zal zo via mijn telefoon wat foto's uploaden van vandaag.

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:30

Hier wat foto's van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:36

Muronia schreef:
Haha nou iedereen hier aan het springen, wat grappig!

Edit: dat zijn ook meteen wel beste sprongen miesje zeg!

Ik heb een vraag..wat is nou goede beenbescherming bij het springen en wat is echt overbodig? Ik heb eigenlijk alleen peesbeschermers voor de voorbenen en ik wou eens kijken naar een nieuwe set beschermers. Maar.. wat heb ik nodig? Voor beschermers. Achter..kogelbeschermers of moeten dat ook hoge beschermers zijn? Springschoenen..heb je die ook nodig?

Haha ja bij de vorige eigenaar heeft ze meer gesprongen. Zijn zelf ook niet gelijk zo hoog gegaan hoor _/-\o_

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:17

Mooie punten Melissa!!

Mirjam, wat leuk zijn eerste wedstrijd, ook goed gedaan zo te zien! <3

Nouklime, mooi hoofdstel!!! Gefeliciteerd nog met je verjaardag.
Hoe groot is Jack eigenlijk? :oo

Jullie ook nog goed bezig sanne!

Hier momenteel niet heel actief met rijden moet ik eerlijk zeggen. Druk met andere dingen. Zieke opa, veel mee naar het ziekenhuis. Daarnaast nog werken en onze kleine meid verdient natuurlijk ook haar aandacht :j
Morgen stond op de planning om even weer lekker te gaan rijden, maar helaas gaat dat toch maar niet door als je de weersvoorspellingen ziet :n

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:25

Melissa, wauw wat is je huisje mooi opgeknapt zeg!

XSanne dat gaat weer een stapje beter, echte volhouder <3

Muronia, leuk die clinic, zag je filmpjes al voorbij komen op facebook!
Met mijn opa gaat het niet heel erg lekker. Van de week werd hij niet lekker is met ambulance naar zkh gebracht. Heeft bij alle ellende die hij al heeft ook nog een hartinfarct gehad -O-
As donderdag zou hij geopereerd worden, maar zijn lichaam kan het niet aan om nog onder narcose te gaan.. Morgen ga ik weer met hem naar UMCG om te kijken wat de optie's zijn...
Operatie is eigenlijk wel echt nodig, doordat ze huidlk... hebben verwijderd heeft hij een mega groot gat in zijn neus, dit is nu een open wond omdat de plastisch chirurg dit moet opereren.. Wond mag alleen niet te lang zo open blijven... Hopelijk hebben ze een andere oplossing! ;(

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:02

Muronia Leuk zhe dat Flo het zo goed doet!!

Mirjam, wat leuk dat je een BB proefje met hem gaat doen! Ben benieuwd .

Het is hier wel echt stil in het topic aan het worden zeg!
Iedereen een winterdipje? nouja het is meer herfst 8)7

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:19

Ja vreselijk he al die regen.. Hier kan ik gelukkig wel naar de manege toe en lekker binnen rijden maar niet heel veel zin in om dat een paar keer per week in de avond te moeten doen.

Wij hebben ondertussen de hele keuken op zijn kop staan. Zaterdag gaat de muur eruit en onze huidige keuken gaat dan ook al weg. Druk met klussen dus :j
Morgenochtend komt eindelijk de fysio voor Jackie ben heel erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

Ps: Muronia, Maury heeft je hooibak goedgekeurd hoor haha scheelt weer veel rommel hier *\%/*

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:21

Melissa, leuk he die pubertjes }>

Paljaslaura, wat fijn dat ie goed reageert op dit bit!

Mirjam, zag de plaatjes al op fb voorbij komen. Super schattig weer al die veulentjes <3
Wat leuk dat het met Iden zo goed gaat. <3

Heerlijk he die blubberbakken op het moment.

Hier is jackie behandeld door de Fysio dus voorlopig nog even niet rijden. Komt binnenkort nog een keertje en dan kunnen we het weer rustig opbouwen.

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:07

Ik kom ook even een keertje weer om het hoekje kijken. Druk druk met vanalles en nog wat hihi.
Keuken zit er eindelijk in, zo blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

Mirjam echt geweldig schattige veulentjes!

Muronia balen dat je merrie niet meer drachtig bleek!
Hopelijk hebben jullie volgend jaar meer geluk. Ook ontzettend vervelend dat jullie nu niet lekker op vakantie kunnen. Hadden jullie inderdaad wel verdient!

Melissa, oei balen dat ze zoo stressig was maar inderdaad wel goed leermoment voor dr. Gelukkig wel goed kunnen afsluiten!

Hier ondertussen weer groen licht om te rijden na fysio behandelingen!
Haar heerlijk weer opgepakt in de bak waarna het toch een beetje begon te kriebelen om eens naar buiten toe te gaan!

Dus vandaag vol spanning een eerste buitenrit gemaakt!
Voor de zekerheid heb ik er een martingaal om gedaan, dit omdat ze nog wel eens haar hoofd omhoog wil gooien en dan totaal stuurloos is.
Ondanks dat ze het in begin erg spannend vond hebben we heerlijk gereden. Zelfs heerlijk stukje kunnen galloperen, zo ontzettend fijn!

Mijn dag kan niet meer stuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hiervoor een vriendin met haar tinker en de rechter mijn tinkie en bijrijder.

Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:27

Haha wat fijn Melissa zonder stress!!

Jaa gaan lekker veel km buiten maken, heerlijk! hou er van.
Of ik wedstrijden ga rijden met jackie dat weet ik nog niet, staat mijn hoofd tot nu toe nog even niet naar. Eerst maar lekker genieten van elkaar, en wel lekker trainen en dan zien we wel waar we uit komen.

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:57

Nouklime dat is wel fijn een bitfitter hoor! Kun je veel proberen.

Hier vandaag nieuwe rijlaarzen gekocht!
En gelijk even uitgeprobeerd
Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:01

paljaslaura schreef:
Oh die wilde ik ook altijd hebben (pas ze niet haha)! Mooi!

paste je ze niet? hoe dan? Zijn zoveel verschillende maten van :#

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping