Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:11

Gefeliciteerd Miesje! Ze ziet er leuk uit!! Succes <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:42

Die pony gaat iemand heel blij maken mirjam... wat een gouden dier :+:

Nova was vandaag vooral echt stout. _O-
Er lagen wat plassen in de bak, en ze haat water, dus dat was sowieso al een uitdaging. Maar toen ging d'r pas geschoren weidemaatje keihard rennen en bokken, nou dat was feest :')

Wilde ze telkens omdraaien en d'r achteraan rennen. Moest echt even flink boos worden dat dat toch niet de bedoeling was :')
Moet er leuk uitgezien hebben voor buitenstaanders _O-

Uiteindelijk gaf ze het wel weer op gelukkig hahaha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:13

Dat is zeker jammer! Ik duim ook voor een fijn huisje voor hem!

Hier vanavond verrast door m'n vriend! We vierden sinterklaas met de familie en hij is al week bezig met het knutselen van m'n cadeau...

Dit kwam vandaag uit het pakketje, zelf in elkaar gezet & gebrand in het hout <3
Afbeelding

Die krijgt een mooi plekje op stal :+:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:24

Haha Mirjam die muts _O-
Balen als die kijkers dan een ander beeld bij 3.5jr hebben. Zonde... hij kan al zo veel!!

Wat fijn dat je een bijrijder hebt waarmee het klikt Muronia! Dat is heel veel waard! Je foto's zien er weer fijn uit!

Wat fijn Miesje, lekker weer kilometers maken met je nieuwe topper! Jackie klinkt heel leuk *D

Haha zeker Nouk, topvriend heb ik hoor, hij is stiekem gek op Nova en dit soort leuke, persoonlijke cadeautjes maakt hij me natuurlijk superblij mee :+:

Dat oppompen en dan ontploffen bij verkeerd aanraken herken ik wel Laura, lastig is dat he! Want als je niet meer rijd, dan gaat het ook mis haha. Doseren doseren doseren...

Wij gaan werken aan onze springcarriere...
Afbeelding
*\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:48

Super Melissa, wat een punten weer!!

Jij ook fijne feestdagen Mirjam *D
En wat een stoere pony's worden het zo! Ik zag Kenzo's advertentie langskomen op fb, herkende hem meteen haha!

Hier vandaag megafijn gereden! Begin van de week was ze lekker opstandig, beetje door het weer denk ik _O-
Maar vandaag stond het knopje weer op lekker meewerken.

Ook het wijken, schouderbinnenwaards e.d. weer meegenomen. Als ze eenmaal los is snapt ze dat best goed :P En ben de galop flink aan het uitbouwen, dat ze dat weer wat langer volhoudt.

En met het zonnetje van vandaag was het geen straf dat we mochten rijden *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:35

Haha oeps zit je toch in de verkeerde regio Nouk :P

Hier was echt een lekker zonnetje! Best een lange tijd ook! Donderdag is m'n vrije dag dus kwam goed uit *D

Ze had zelfs gezweet, en dat gebeurd eigenlijk nooit met d'r mini wintervacht :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:38

Wat een toppony's Mirjam!!

Hier vooral flink gegeten met kerst, arme pony _O-

Heerlijke foto's weer van Veronia! Heerlijk paard!

Ik ga als het goed is vrijdag weer een oefenwedstrijdje rijden! *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:17

Wat superleuk Mirjam! Je ziet dat hij het soms wat spannend vind maar hij doet het maar mooi!!

Wij hebben morgen les op een andere locatie. Gaan aan de slag met d'r spanning en hoe we daar mee om kunnen gaan, dus ben benieuwd *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:58

Ik niet Mirjam :+

Goed Nouk! Soort van :P
We hebben vanochtend meteen een 2e les gedaan haha.

Het was grondwerk met attributen, om haar spanning toch weer aan te pakken. Weet niet of jullie bekend zijn met featherlight horsemanship? Mijn instructrice heeft haar paard daar gehad en nu werkt ze zelf veel volgens deze methode.

Maandag vond Nova dat héél moeilijk haha, echt heel veel spanning. Vandaag was het echt al veel beter! Nog wel spanning uiteraard, maar ze bleef ook nadenken in plaats van op zwart gaan :+

Afbeelding
Zo bijvoorbeeld. Ze vind het het lastigste als de zak aan de buitenkant hangt en ze dan naar binnen moet draaien, dat vind ze onwijs eng.

We gaan hier voorlopig nog wel even mee aan de slag, kijken of we zo haar spanningsreacties zo goed als er uit kunnen krijgen. Ze doet zo haar best, ze vind het gewoon zo eng soms :(:) :+:

En de startkaart hangt even af van hoe alles loopt & vervoer haha!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:21

Oh wat leuk, bixie jury! :+:
Ik kreeg op de manege altijd, maar dat is dus gewoon onderling. Die kleintjes zijn zo leuk fanatiek <3

Ja is ook heel leuk om te doen, zeker als je dan ziet dat ze het ook echt oppikt en de dag erna al beter verwerkt.

Nova is er tot nu toe ook oké onder, al die knallen. Vandaag gewoon nog op de fiets naar de les gegaan (kwam ook nog een ambulance langs met gillende sirenes, boeit dr dan ook niet :') )
Verwacht dat ze met al die knallen vannacht wel even stresst hoor, maar ze krijgen 10 voor 12 nog een extra portie hooi, radio aan, komt het vast goed.

Inderdaad fijne jaarwisseling allemaal!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:22

Je moet als ruiter ooit 1x een winstpunt in dressuur gehaald hebben (met welk paard dan ook) om te mogen springen met alle andere paarden daarna!

Plannen om te gaan springen? *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:58

Haha die 1m ik inderdaad meteen best flink voor de B, zeker hoe ze het op sommige plekken bouwen :')

Lekker bezig Melissa! Succes!

Hier vanochtend ook weer les gehad, grondwerk weer. De plastic zakken die ik hierboven plaatste heeft ze weer om gehad, nu 2 (beide kanten 1) en dat ging ook goed!
Bij mn instructrice ziet het er dan zo simpel uit, zelf doen is dan nog best lastig. Maar we gaan gewoon lekker verder oefenen *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:13

Melissa: Gefeliciteerd! Super zeg!! *\o/*

Muronia: lekker bezig! *D

Ik ben gek op springen haha, zaterdag op de manege nog met 13 verschillende paarden even een parcours gesprongen :')
Met sommige ga ik dan ook wel naar de 1M, maar Nova moet daarvoor nog even oefenen hoor :')

Ach Kenzo, cutie! Lekker fanatiek! *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:21

Hoe is 2020 voor jullie begonnen? *D

Wij zijn nog lekker aan het grondwerken met juf haha. Vandaag ging supergoed!
Afbeelding

Vandaag heeft ze zowel links als rechtsom gedraafd met d'r flappen om, en hebben we geoefend met wat sneller wisselen tussen links en rechts, dat vind ze lastig maar ging nu al echt goed! *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:44

Melissa, jij bent vast hard aan het trainen voor het L? *D
Wijken kan ook erg ingewikkeld zijn, alles tegelijk haha.

Mirjam ze zien er zeker goed uit! Mooi opgeknapt hoor!

Wat balen dat ze daar geen rekening mee houden Laura, zo'n lintje... zit jij vervolgens met een gestresst paard.
Wel fijn dat het tweede parcours beter ging!

Hier boeken we ook vooruitgang! We lessen regelmatig voor het grondwerk gedeelte en dat werpt zijn vruchten af.

Vandaag heeft ze voor het eerst gegaloppeerd met de flappen om, iets waarvan ik had verwacht dat ze heel eng zou vinden, maar ze gaf er eigenlijk weinig reactie op :P

Nu weer zelf aan de slag deze week en dan wrs volgende week m'n zadel weer mee om te kijken of het kwartje dan ook nog valt.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:06

Hey Muronia wat stoer! Het ziet er leuk uit!!
Gaaf dat ze zo lief was ook!

Balen Mirjam, hij is zo leuk!
Wel knap dat hij zich dan zo aanpast aan de ruiter :+:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:17

Miesje wat goed! Lekker rustig aan elkaar wennen hoor! *D

Muronia; fijne foto's weer! Ze is mooi aan het uitzwaren uit hoor! Wordt een heel volwassen paard zo.

Welkom terug Nouk! Jack is lekker bezig! *D
Ziet er goed uit hoor! Oogt echt al een stuk rustiger dan toen jullie begonnen in de B!

En nee nog geen startkaart hoor!
We hebben het rijden weer helemaal op 0 gezet. 10 stappen terug, echt weer van grondwerk langzaam toewerken naar het rijden.

Je ziet haar elke week verbeteren en groeien, ze leert snel ondanks dat ze het ook nog spannend genoeg vind.
Afgelopen maandag met de les weer voor het eerst gehangen.

Toen ik rechts hing, en ik links m'n hand op d'r bil deed was het even een druppel, ze vloog als een hertje door de lucht _O- en ik sprong, leniger dan verwacht, er af haha.
Maar poging twee was een stuk beter en goed afgesloten.

Daar zit veel van haar spanning; de ene kant is iets, en dan opeens ook iets voelen aan de andere kant. Wat voor haar dan niet "klopt" dus daar werken we aan!

Ze zit overigens wel kiplekker in dr vel ^^
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:22

Thanks Nouk :+:
Het kost inderdaad soms eindeloos geduld & je gaat tussendoor ook wel aan jezelf twijfelen. Maar heb fijne mensen om me heen om elke keer weer verder te komen *D

Klopt, filmmateriaal is super fijn! Dan zie je echt hoe het veranderd.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:41

Wat een leuk dier is het! Aansprekend koppie en leuke sprongen!

Muronia: meestal is een gewone peesbeschermers voor springen voldoende. Hoge beschermers achter zijn meestal voor het crossen. Kogelbeschermers kunnen, maar zijn niet percee voor het springen, maar vooral als ze zichzelf aantikken.

Springschoenen zijn ervoor als ze zo ruim zijn dat ze met de achterbenen voor aantikken. En daarbij dan bijv. ijzers aftrappen.

Lang verhaal kort; ik heb gewoon peesbeschermers om _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:10

Wat een mooie punten Melissa! Super zeg <3

Mirjam wat doet hij het toch super, ziet er heel leuk uit! Wil je bijrijder hem niet hebben? Ze doen het zo leuk haha :P

Wat ziet Jack er goed uit Nouk! Nog gefeliciteerd!
Mijn cadeautjes zijn ook meestal voor het peerd hahaha

Wij zijn nog druk aan het lessen. De flappen zijn inmiddels geen probleem meer, die vind ze wel leuk en ze wordt lekker enthousiast en brutaal _O-

Dus we zijn weer bezig met de volgende stappen. Hangen & dr overal aanraken, wiebelen, zwaaien, been nabootsen door tegen d'r buik aan te kloppen e.d.
Ik krijg er gewoon spierpijn van _O-

Maar idd, het wordt verschrikkelijk weer komende week, dus ben ook bang dat we iets minder doen _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:05

Herkenbaar Nouk, ik houd Nova soms ook lastig gewicht. Ze krijgt nu Pabo Fibrebeet en dat vind ze niet alleen megalekker, het werkt ook goed voor haar!

Ah Miesje, familie gaat dan altijd even voor...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:17

Wow dat heb je goed opgeknapt! Daar zal wel wat tijd ingezeten hebben!
Maar lekker dat je er nu woont hoor!

Ik rijd momenteel helemaal niet, we pakken in de lessen weer het opstappen langzaam mee. Daar werken we nu rustig naartoe.
Hierbij hangen we zowel links als rechts, en rechts vind ze soms erg ingewikkeld haha. Niet gek ook, heb ik meer dan een jaar niet gedaan (toen ik d'r net had wel namelijk).

Maar vooral het aanraken terwijl ik hang is belangrijk. Als ik er opzit moet ik alles aan kunnen raken, flanken, billen enz. Dat oefenen we nu met het hangen. Als je op de grond staat is het geen probleem maar 2 dingen tegelijk kan ze soms moeilijk verwerken (vooral de combinatie links en rechts)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:33

Nou ik heb er vandaag in de les voor het eerst weer op gezeten *D

Ze begint spannende dingen echt op een andere manier te verwerken. Ze kan de spanning veel sneller loslaten en gaat meer nadenken.

Hangen ging zo goed dat we ook maar gingen zitten, en dat ging eigenlijk ook wel goed! Ze vond het uiteraard weer even spannend, maar dat is niet erg. Linksom, rechtsom gestapt, stilstaan is soms moeilijker voor d'r dan lopen. En daarna was het goed en zijn er gestopt. Weer genoeg om te verwerken *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:43

Nou hier is het ook nat natter natst... het is verschrikkelijk...

Wel woensdag weer er op gezeten! Ze gaat echt beter nadenken en ademhalen.
Morgen weer les dus we gaan kijken of we weer een stapje verder kunnen *D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:16

Muronia je les ziet er goed uit! Lekker bezig zo!!

Ik snap de winterdipjes wel, het weer is verschrikkelijk. Ik probeer toch echt elke keer weer te oefenen, de regelmaat vind ze echt wel fijn.

Gister les gehad & ook weer onze eerste drafpassen gemaakt sinds de her-scholing *D
Was iemand bij die haar in december voor het laatst had gezien en die was echt verbaast dat ze zoveel rustiger was. *D

D'r eerste draf was voorzichtig maar relaxt, dus ik stapte weer met een heel fijn gevoel af <3

We zitten weer, en er is bewijs _O-
Afbeelding

We zijn wel lekker verzopen soms na het werk haha

Afbeelding