Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:30

Leuk zeg! Ik ben nu nieuwsgierig, mogen we al wat zien?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:08

Shanna7836 schreef:
SandravdB schreef:
wow op boktmarkt nu een paard dat niet gereden kan worden, slechts 6500 euro

Ik heb m ook gezien. Als het nou nog een merrie of hengst was kon er nog mee gefokt worden. Maar aangezien hij echt alleen geschikt is voor grondwerk. Kun je net zo goed een Shetlander kopen. Stuk goedkoper in aanschaf en onderhoud. Dan vind ik dit wel een dure grote Shetlander :+

Die prijs kan toch niet serieus zijn voor een paard wat niet bereden kan worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:10

CalipsoLover schreef:
Ze staat op stal :D helemaal goedgekeurd, ook op RX.
Dus maak kennis met mijn nieuwe merrie, Maria De Montserrat (we gaan haar Marie noemen)!
[ [url=m/DZFJaw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xJQSmO.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6wszuB.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WtR0WN.png]Afbeelding[/url] ]

Proficiat met je nieuwe aanwinst! We gaan vast en zeker nog nieuwtjes van jullie krijgen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:02

miezelke schreef:
Ja Adelante Stables hun laatste 3 paarden vorige maand zaten tussen de 9500 en de 23.000 euro.
PRE's zijn inderdaad leuk, maar duur. Er staan er een hoop te koop rond de 3 à 4.000 euro maar daar moet je je toch bij achter de oren krabben.

De merrie die ik onlangs op het oog had terwijl ik een ruin zocht :P heb ik afgelopen week een bod op gedaan, en we zijn ondertussen een prijs overeengekomen :) Dezenamiddag werd ze gekeurd; ik kon er helaas niet bij zijn maar krijg straks het verslag van de veearts. Ben benieuwd! :):)

Hoe is dit afgelopen? Hopenlijk goedgekeurd?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:08

miezelke schreef:
Nou ik ben dus sinds vandaag eigenaar van een merrie :)
Keuring was ok op een kleine onschuldige bemerking na. Misschien dat ik haar volgende week haal en anders de week erna. Benieuwd hoe de kudde gaat reageren op een merrie erbij :P

Proficiat! Ik hoop binnenkort foto's of nieuwtjes van je merrie te zien!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:09

ikke schreef:
miezelke schreef:
Nou ik ben dus sinds vandaag eigenaar van een merrie :)
Keuring was ok op een kleine onschuldige bemerking na. Misschien dat ik haar volgende week haal en anders de week erna. Benieuwd hoe de kudde gaat reageren op een merrie erbij :P

Oh jee.....
Heb je ook al een therapeut geregeld om je tzt van je verslaving af te helpen?
Anders ben je voor de rest van je leven verpest......

}:) }:)

Bedoel je verslaving aan paarden? Ja dat is heel ernstig en ik heb het al lang, maar ik wil er niet vanaf!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:48

ikke schreef:
N0a schreef:
Nou ik ben dus totaal gefrustreerd omdat er voor die van mij weinig animo is :'). Zijn wel wat mensen wezen kijken, maar helaas nog geen match. Verder echt wel 500 + berichten gehad van allemaal mensen die een budget hebben van €2000-3000. Daar gaat die van mij echt niet voor weg. Ik zit nu in dubio om haar via een stal te laten verkopen, omdat ik zelf er niet echt meer op durf. Ze is top braaf, zolang je zelf geen onzekerheid of angst hebt. Maar ik ben helaas te angstig door een vorig paard, dus vriendin rijdt haar nu 3x per week. Maar is ook niet ideaal, want die moet ook elke keer opdraven voor het voorrijden etc. En ondertussen loopt de stalling gewoon door.

Wil ze wel verkocht worden?

Klinkt misschien wat raar maar ik had mijn paard ook via een stal te koop staan. Heeft daar 1,5 jaar gestaan, best de nodige interesse maar geen verkoop.
Hoor ik terug van een van de verzorgers dat ze nul interesse toonde in potentiële kopers. Ging gewoon de andere kant op staan kijken. Ging men toch rijden, liep ze de kantjes er vanaf.

Maar als ik kwam, had ze ook in mij geen interesse. Totdat er een moment kwam dat ze daar echt weg moest en ik aangaf dat ze dan wel terug mocht komen. Ik zou een weekend over komen en dan zouden we het eens bekijken. Ik kom, ze komt naar me toe en liet zich maar met moeite overtuigen om haar eigen ding te gaan doen.
Je raad het al, ze is maar mee terug gegaan :D

Ik heb bij mijn zoektochten naar een paard ook wel eens paarden ontmoet die gewoon over me heen keken,geen enkele interesse in me toonden.Die werden het dan niet want ik wil ook een persoonlijke klik die van 2 kanten komt.Zoiets zou natuurlijk kunnen groeien maar als je gaat bezichtigen wordt het toch een eerste indruk van wel of niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:38

Seven schreef:
Hier heel blij met m'n merrie
Ze doet het super, heb zelf ook al even gereden en is ook nog eens super knap <3
[ [url=m/wPQURh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TuxZ4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie chique merrie! Hoe heet ze?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:44

Je moet toch wel een idee hebben of het paard binnen je budget zou vallen. Anders wordt het tijdverknoeien om te gaan kijken toch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:26

miezelke schreef:
Hier is ze dan, mijn merrie :) . Kruising Connemara x Irisch Draught, 7 jaar. Vanmorgen gebracht:
[ [url=m/mp0Kys.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ypha4y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze heeft nog een jasje aan want ze is geschoren. Hopelijk groeit haar vacht snel aan en kan ik het deken binnenkort uitlaten.
Ze is wel helemaal happy nu met die wind, en op 'n nieuwe plaats en met vreemde paarden in de buurt :):) Hopelijk keert straks de rust terug en ga ik een zorgeloze nacht tegemoet........

Mooi hoor! Veel geluk ermee.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:37

Cookie2222 schreef:
gefeliciteerd met jullie paardjes! Zien er knap uit! :D

Mijn 2e bezichtiging beviel goed! Gaan nu rustig verder. Ze is al klinisch en rx goedgekeurd, incl hals en rug, eind 2018, dus toen ze ongeveer 3,5 was. Maar nu twijfel ik een beetje of we de rx over moeten doen. Aan de ene kant is het best veel geld (600-800,-) maar aan de andere kant moet ze wel een tijd meegaan. Klinisch gaan we sws over doen. Wat zouden jullie doen?

Ik weet niet hoe dat zou zitten met een verzekering. Als een verzekering nieuwe foto's zou eisen dan zou ik het doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:07

Persevero schreef:
Hoi allemaal, wil me ook even melden hier.. Op zoek naar een paard erbij waarschijnlijk.

Zeg waarschijnlijk omdat ik het ook allemaal nog niet zeker weet. We gaan binnenkort starten met de bouw van onze nieuwbouwwoning en mijn hengst komt dan aan huis te staan. Hem alleen zetten vind ik zielig dus op zoek naar een maatje.

Maarja ik zit zelf beetje in dubio wat ik wil. Het zou een ouder/afgekeurd/kleiner dier kunnen zijn, ik hoef eigenlijk geen 2 paarden om op te kunnen rijden.
Maar ik ben ook mama geworden en twijfel nu een beetje of ik mijn huidige paard aan wil houden. Ik merk dat ik toch wat minder ambities heb en gewoon beetje 'hobbelen' mis ook wel prima vind. Nu ben ik al geen wedstrijdruiter, maar trainde hem altijd wel serieus. Vond dat eerder eigenlijk al zonde aangezien hij nooit kijkerig oid is en het daarom wellicht ook goed in de ring zou doen. Maargoed die ambitie had ik niet en nu voor me gevoel nog minder.
Maarja mis is dat een fase en wordt ik zometeen wel weer fanatieker?!? Moeilijk allemaal. Kwa karakter ed wil ik hem eigenlijk niet missen, Mja is het eerlijk naar hem toe?

Heb ook al aan een veulen zitten denken, daar hoef ik niets mee en kan ik over 3 jaar kijken wat ik doe..

Zijn hier ook mensen die een paard verkocht hebben in een soortgelijke situatie en dan op zoek gingen naar wat anders? Ben wel benieuwd hoe jullie dit beredeneerd hebben dan.

Je hebt net een baby gekregen en gaat net beginnen met de bouw van een woning.Ik zou geen onomkeerbare veranderingen als de verkoop van je paard plannen in zo'n hectische periode.Hij staat nu zeker in pension? Ik zou dat maar even zo laten totdat je in een rustigere periode bent gekomen.Dan kun je alsnog beslissen wat het beste is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:59

jesss_amigo schreef:
Ik meld me hier ook maar eens! Na lang wikken en wegen ben ik er toch wel over uit dat ik opzoek ga naar een nieuw paard ( En mijn huidige paard dus te koop komt staan) Ik heb mijn paard inmiddels ruim 2,5 jaar. Onbeleerd gekocht, zelf zadelmak en doorgereden. Maar ik merk dat ik gewoon nog steeds geen echte klik met hem heb. Ik ben van mening dat je niet in een halfjaar of zelfs in een jaar kan zeggen of je echt bij elkaar past, maar na 2,5 jaar had ik toch wel meer gevoelens voor hem moeten hebben. Doordat we vaak niet op 1 lijn liggen gaat het rijden daardoor ook niet altijd fantastisch.

Ik ben benieuwd waar jullie op internet zoeken naar paarden? 2,5 jaar geleden stond FB nog vol met pagina's om je paard te verkopen, echter is dat nu verboden (?)
Ik kijk nu eigenlijk alleen op sporthorses, soms op ehorses maar daar vind ik weinig in mijn eisenpakket, en is vaak buiten nederland.

Ik kijk op Marktplaats, en ook Boktmarkt natuurlijk.Marktplaats is wel handig omdat er een keuzefilter opzit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 17:39

Ik zie nu pas dat Boktmarkt ook een keuzefilter heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:08

@Jessamigo: Momenteel ben ik juist dankzij Marktplaats voorzien, inderdaad in de categorie oud en recreatie. En koudbloed ook nog, maar ras maakte me niet uit. Er staan ook wel heel veel jonge groene paarden op .Met die zoekfilter is het toch heel gemakkelijk even te kijken of degene die je zoekt erbij zit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:06

@Seven, als ik zou moeten verkopen dan zou ik ze niet gaan vasthouden voor mensen die niet kunnen beslissen.Dat is dan hun risico dat iemand anders ze voor zou kunnen zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:32

Dat denk ik ook,dat de boel tijdelijk stillicht. hoe lang dat gaat duren en hoe het zich ontwikkelt weet niemand. Maar paarden lijken zelf qua gezondheid niet getroffen, dat is tenminste iets.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:40

Maar dit virus wordt gelukkig niet door paarden verspreid.Misschien wel door mensen eromheen, maar eigenlijk denk ik dat paardenstallen momenteel gezondere verblijfplaatsen zijn dan steden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:30

Als je gaat aanbetalen terwijl je nog geruime tijd het paard niet kunt ophalen dan zou ik wel een contractje maken dat het paard op het moment dat het wel geleverd kan worden nog in dezelfde goede staat is als nu.Vervelend allemaal deze toestanden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:21

Pernilla schreef:
Hoi, mag ik mij hier ook melden? Ben sinds een paar weken zachtjes aan op zoek naar een leuk paard.

Ik zal even kopiëren wat ik geplaatst had in een fb groep:

- 1.60-1.70m ivm mijn lengte. Kleiner mag, maar dan moet het echt een stevig dier zijn
- Leeftijd tot max. 10 jaar
- Allrounder: braaf op buitenrit (misschien wel de belangrijkste eis), leuk in de bak maar geen absolute dressuur- of springtopper gezocht
- Ras maakt niet uit, maar geen tuigers/tinkers. Heb een voorliefde voor haflingers dus een grote stevige haflinger zou ook mogelijk zijn
- Sociaal naar andere paarden
- Geen voorkeur voor geslacht!

Wat kan ik bieden?

- een 5-sterrenhuisje met veel liefde en geduld
- Geen ambities om de écht hogere sport in te gaan: plezier en afwisseling staat absoluut voorop
- Veel buitengang: ‘s zomers 24/7 op het land, ‘s winters de hele dag op de paddock
- Goede uitrijmogelijkheden dus heerlijke buitenritten
- Een huisje voor uiteraard de lange termijn

Mijn budget is op het moment 3000-4000 euro, maar hoe langer ik op zoek ben hoe meer dat budget gaat stijgen uiteraard :$. Ik ben me ervan bewust dat dat best aan de krappe kant is. M’n eisen zijn echter richtlijnen en op bijvoorbeeld de leeftijd zit nog best wat speling.

Ben er nu twee wezen bezichtigen. Tweede was geweldig, zou ik laten keuren en meenemen. Dag voor de keuring het bericht dat het paard ineens verkocht was. Mega jammer! Maar dan had het niet zo moeten zijn... Dus ik zoek rustig verder.

Maar als je zoekt naar een paard met stokmaat 1.60-1.70 dan zal het moeilijk tot onmogelijk zijn om bij Haflingers iets te vinden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:31

manolito10 schreef:
Hoe onderhandelen jullie over de prijs van een paard? En hoeveel procent onder de vraagprijs is dan je openingsbod?

Ik heb dit wel altijd geprobeerd uiteraard,maar is me nog nooit gelukt. Ik ben al blij als ze er een fatsoenlijk halster bij doen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:43

@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:06

MISTRAL94 schreef:
anjali schreef:
@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?

Nee ze is in eerste instantie afgekeurd op de buigproef. 2 week later wel goed gekeurd ( op zijn kosten) Ik heb geen keuringsrapport ontvangen. Wel heb ik de dierenarts een paar uur later gesproken. Ze kon voor een eventuele verzekering wel gegevens invullen mocht het nodig zijn dus ik heb het op dat moment daarbij gelaten.

Zoals ook Zonnebloem zegt,dit paard was dus bij de oorspronkelijke keuring afgekeurd. Wees blij dat de koop niet is doorgegaan,want dan had je een dikke kans gehad dat ze toch blijvend kreupel zou zijn.En daar komen heel veel kosten en veel verdriet van.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:12

Ik zie dat zelfs voor paarden die niet meer gereden kunnen worden, zog. weidemaatjes, hoge prijzen gevraagd worden nu.Maar ik den k dat als deze crisis voortgaat dat de prijzen aanzienlijk zullen dalen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:02

Autumnn schreef:
Ik ben ook weer een beetje actief :D
Heb een hele leuke ruin gezien. Alleen ik wilde geen vos, en het is een vos en ik wilde een merrie en het is een ruin :Y)
Heb al contact gehad met de eigenaresse, filmpjes ontvangen en ga morgen even met mijn vriend bespreken hoe hij er instaat. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest _O-

Kleur is niet belangrijk tenzij je hem in een matchend span wilt gebruiken.Maar tussen merrie en ruin zit wel veel verschil uiteraard.