Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Domi_94

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:52

Ik meld me, ik zit deels in hetzelfde schuitje. Ik wil ook wachten tot 2020, ivm studie en hopende dat de prijzen weer wat gaan zakken. Als ik sommige vraagprijzen zie, vraag ik me af of het paard in kwestie goud uitpoept ipv stront :=
Tips heb ik niet helaas.

Waldy
"People who are brutally honest generally enjoy the brutality more than the honesty." - Richard Needham

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:06

Mijn budget is 4,500. Ik ben op zoek naar een paard/pony waar je vooral lekker mee door de bossen en weides kunt crossen en eventueel licht dressuurwerk. Ras/rasloos maakt me niet zoveel uit. Ik ben dan ook niet op zoek naar een paard met een zeer goede afstamming, als het maar een relaxed karakter heeft en gezond is.
Tot nu toe heb ik nog niet echt iets gezien waarvan ik dacht: dit is hem/haar. Ze moeten ook weer niet te iel/klein zijn, anders pas ik er niet (mooi) op.

Waldy
"People who are brutally honest generally enjoy the brutality more than the honesty." - Richard Needham

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:44

StonedRomy schreef:
Ook ik ben opzoek. Dacht een heel leuk geschikt paardje gevonden te hebben, morgen zou hij gekeurd worden. Helaas ziet de verkoper van de verkoop af en kan ik weer opnieuw beginnen.

jeniej schreef:
Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.

Wat jammer zeg, hopelijk komt er snel weer wat leuks op jullie pad.
Ik snap dat het een en ander kan worden aangevochten, maar ik weet niet of je dat moet willen wanneer het gaat om een dier waarbij dingen als een band en emoties een grote rol spelen.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:03

Retjethorse schreef:
Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening.
Ik ben van plan om voornamelijk een paard met recreatieve doeleinden te kopen, voornamelijk om buitenritten te maken. Maar een wedstrijd rijden wordt niet uitgesloten.
Klinische keuring wordt sowieso gedaan, maar wat zouden jullie rx laten keuren? Benen, rug, nek?

Ik heb dit nog nooit gedaan om eerlijk te zijn. Had ik achteraf beter wel kunnen doen bij mijn eerste pony. Maar goed, voor een nieuwe wil ik sowieso een klinische keuring en mocht er iets uitkomen neem ik het misschien in overweging. Bij sommige paarden is ook een recent röntgenologisch keuringsrapport aanwezig, ik weet alleen niet in hoeverre je daar op kunt steunen.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:54

Retjethorse schreef:
Ik baal, had een leuke Criollo zien staan in Duitsland, maar helaas kon ik vanwege de afstand niet eerder langsgaan dan 30 december. Ondertussen is ie natuurlijk al verkocht. -O-
Frustrerend. :')

Wat jammer zeg! Maar, waar een deur dicht gaat, zal een ander weer open gaan.
Ik ben al die keren wel bewust op zoek geweest, maar soms wel met iets anders thuis gekomen dan wat ik in gedachten had.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:06

CalipsoLover schreef:
Denk dat ik mijn plannen voorlopig ook even in de ijskast kan zetten, buiten dat ik bijna niks aantrekkelijks binnen mijn budget vind, hebben we net een financiële tegenslag dus het wordt weer wat maandjes sparen. Pfff... Ik baal wel even heel erg.

Ah nee, wat vervelend :(:)
Vooral omdat je het vaak niet onder controle hebt.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:43

SandravdB schreef:
Fijne bezichtiging gehad vandaag, heerlijk rustig paardje, zelfs al buitenritje gemaakt, voelde fijn en vertrouwd aan. Volgende week nog een keer daar kijken, morgen ook nog ergens kijken maar heb gevoel dat die van vandaag de juiste gaat zijn voor me.

Dat klinkt super +:)+

Ik heb afgelopen zaterdag ook een bezichtiging gehad. De pony was lief en super relaxed tijdens een rondje wandelen. Het smaakt naar meer

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:44

Kiki1995 schreef:
Morgen ga ik kijken, ik ben zo ontzettend zenuwachtig :')
Dit had ik de vorige keer met het kijken naar paarden totaal niet, ik snap er niks van.

Ahhh, spannend. Heel veel plezier. Retjehorse, ook veel plezier morgen.

ittheclown schreef:
Yay nu zo een 17 paarden bezocht te hebben uiteindelijk voor een heel ander paardje gevallen dan ik zocht.. maar ja dat hoor je wel vaker haha. Gisteren hebben we haar verhuisd, ze moet nog enorm wennen maar ik heb absoluut geen haast en geef haar alle tijd die ze nodig heeft voor we wat meer dingetjes gaan ondernemen.

[ [url=m/jTEQV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik blijf hier volgen ik ben benieuwd of er nog iemand met een pony/paard thuiskomt met een flink afwijkend zoekplaatje haha.
Zo begon ik met zoeken naar een pony tussen de 6 en de 11. Al snel merkte ik dat een jonger dier wat meer voegden bij mijn idee van rijden ik liep tegen veel dingen aan die niet fijn voelde, dus ook naar jongere diertjes gaan kijken dus zo doende opzoek naar een pony tussen de 3 en de .. en tja.. dan word je verliefd op een 1,5 jarige hahah eerst een paar keer bezocht maar ik durfde de stap niet goed te zetten. Merkte dat ik niet meer de drive had om nog bij andere paarden te kijken leek wel of ik steeds redene verzon.. al met al dus mijn hart verloren en zodoende na zeker weten dat ik genoeg hulp in mijn omgeving had toch de stap gezet. En wat ben ik al gek op haar ik durf te zeggen dat ik nog nooit zo een verliefd gevoel gehad heb bij een paard, ook al is ze nu door de verhuizing even niet haar knuffelige zelf maar komt uiteindelijk vast weer goed als ze meer op haar gemak is. Grappig hoe het soms loopt het had gewoon zo moeten zijn, ze stond namelijk nergens echt te koop ik kwam via via bij haar eigenaar en ze liet haar paarden zien.. en tja vanaf dat moment was het een gedane zaak haha

Wat ziet ze er schattig uit!

Iemand vroeg nog naar mogelijke websites voor paarden. De bokt markt is ook nog een optie.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:14

Wat een plaatje <3
Leuk om te zien dat er al een paar bokkers zijn die best vroeg in 2020 hun droompaard gevonden.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:25

anjali schreef:
SusanH schreef:
Toch zou ik dan zelf niet snel voor een 5 jarige gaan (puur op gevoel!) het is wel een enorm leuk dier om te zien.

Op Boktmarkt staat een18-jarige ervaren nrps-pony die ik dan liever zou hebben. Wel een e-maat maar die nrps-ers zijn heel smal.

Gezien het meisje elf is, ga ik er vanuit dat ze de komende jaren nog wel wat gaat groeien. Dan is een smalle e-maat ook nog niet eens zo verkeerd.
Qua budget denk ik dat het ook wel mogelijk moet zijn om een leuke pony te vinden die al het een en ander van de wereld heeft gezien.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:35

Citaat:
(boktnaam) zoekt. - stokmaat - geslacht - leeftijd - doel - budget - bijzonderheden
1. Elin_ - E pony of klein paard - merrie of ruin - 4 tot 9 jaar - recreatief crossen - €7000 - geen rillerig paard

2. Appaloosa9 - Fries - 162 t/m 168 - merrie - 3 tot 7 haar - dressuur wedstrijden/ recreatief - €8000 - volpapier en stamboekpapier, al zadelmak en liefst verkeersmak

3. Esje01 - springpaard/eventer 5 tot 12 jaar oud - Budget 15000
Er zit nog wel wat ruimte in budget.
- Moet fijn in de mond zijn ivm amazone met reuma

4. Luf-midnight - tinker 7 tot 12 jaar braaf gereden alleen weg kunnen trailer/verkeer. Merrie bont 1,45 minimaal.

5. StonedRomy/ allrounder/recreatie/dressuur- 14+ - 5000 budget- braaf buiten

6. CalipsoLover - Dressuurpaard (WB, Lusitano of PRE) - Vanaf E pony tot 1m70 - Liefst merrie - 2,5 tot 6 jaar - Dressuurwedstrijden/recreatief - 5000-7000 euro

7. Robinxfellow - dressuur/recreatiepaard - tussen 1,58 en 1,68 - tussen 9 en 14 jaar - een ruin - 5000 tot 8000 euro - verkeersmak + al enige ervaring.

8. Veertje2 - recreatie/trail/plessure/endurance - tussen 1,58 en 1,68 - tussen 4 en 6 jaar - liefst ruin ivm andere ruin maar mag ook merrie - cool in het hoofd - aanhankelijk - 5000 tot 9000 euro.

9. Delaja - recreatiepaard (voorkeur kruising draver of draver die niet gekoerst heeft) - 1,55 tot 1,65 - 5 tot 10 jaar - voorkeur merrie, maar ruin kan ook - mag groen (zadelmak), maar wel bomproof en relaxt, moet 24/7 buiten kunnen staan - €2000 tot €4000

10. Seltje - paard met mooie bewegingen voor dressuur, maar hoeft geen standaard KWPN te zijn - 1,55 tot 1,70 - merrie of ruin - 2,5 tot 6 jaar - niet hoog opgooien (zwakke rug), al is dat moeilijk te zien als ze nog niet beleerd zijn - € 5000 tot 8000, na april gaat mijn budget omhoog

11. Miezelke - recreatie/dressuur/allrounder - 1m45 à 1m60 - 4 tot 14 jaar - ruin - cool, dapper, speels, dominant - BE - alles behalve Haflinger/Fjord/Arabier/Tinker/Fries

12.Domi_94 - een braaf, relaxed dier - grote e, klein paard - merrie/ruin - vanaf 3 jaar - dressuur en recreatie - 5,000 - voor mij zijn karakter en beleerd zijn een must, ras maakt me niet zoveel uit

Hierbij mijn lijstje. Betreffende de maximumprijs, hier wil ik wel wat van afwijken, mocht het perfecte dier iets duurder zijn.
Momenteel ben ik enthousiast over een super brave, jonge ruin. Wordt vervolgd

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:27

Kiki1995 schreef:
Ik heb net bericht gehad dat de verkoopster bij mij het beste gevoel had *\o/*
Dus ik ben vanaf nu voorzien van een paard! We moeten alleen nog kijken hoe of wat met betalen, ophalen en al die dingetjes

Gefeliciteerd! Dat is fijn nieuws *\o/*

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:34

Wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken Chubby!
Leuk SandravdB! Plaats je nog een foto als het paard er is? Ik ben benieuwd :)
Dollyspikkel, laat je weten hoe het testen is gegaan?

Ik kan niet wachten tot mijn tentamens voorbij zijn. Ik heb dan eindelijk meer tijd en ruimte voor een tweede bezichtiging.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:23

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten, het zijn stuk voor stuk knappe paarden <3

Heel veel sterkte Salina, hopelijk komt er snel een perfect paardje op je pad.

Hier gister geen goed nieuws te horen gekregen, heb nu veel minder zin in mijn zoektocht/ het bezoeken van de pony

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:45

dollyspikkel schreef:
Hij staat op stal <3
[ [url=m/mQGNoN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is hij cute! Ik ga morgen weer kijken

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:25

StonedRomy schreef:
Ik had voor morgen een heel aantal afspraken op de planning, allemaal kunnen afzeggen. Voel me daar zo schuldig om, maar kan gewoon niet op een vreemd paard stappen met maar een werkende hand. [ [url=m/lfvHkQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gebeten door een hond.

Oh jeetje, dat ziet er heftig uit! Sterkte :(:)

@Marlies1 wat een leuk dier!
Ben momenteel al twee keer wezen kijken bij een andere pony die mij nog steeds aanspreekt :o

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:25

Kiki1995 schreef:
Hier is hij! Ik ga binnenkort een leuk stal bordje voor hem laten maken. (Zodat mijn moeder stopt met hem Sven te noemen :') )
[ [url=m/v8iZUu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VKIMoi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd *\o/*
Hij ziet er heel lief uit. Sven is stiekem ook wel een leuke naam

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:00

Ah dat is inderdaad spannend zeg! Ik ga voor je duimen

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:55

Seven schreef:
Wij zijn thuis met onze nieuwe merrie
Ze staat al lekker buiten en heeft zich top gedragen <3

Gefeliciteerd!
Na het verlies van je veulentje hoop ik dat je extra kan genieten van je nieuwe aanwinst.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:34

welmoed__ schreef:
SandravdB schreef:
wow op boktmarkt nu een paard dat niet gereden kan worden, slechts 6500 euro

Haha, het is maar net wat de gek er voor vraagt, ipv geeft. Die gaat ze aan de straatstenen niet kwijt raken voor deze prijs..

Oh jeetje, voor 6500 euro verwacht ik wel meer paard (qua wat je er mee kan doen/ wat hij/zij al kent).
Alvast succes StonedRomy!
Wat een plaatje CalipsoLover <3 van harte gefeliciteerd, het is echt een schoonheid

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:09

StonedRomy schreef:
Ik zal voor je duimen!

Die van mij staat ook op stal. Doet alsof hij er altijd heeft gestaan. Kwam vrolijk naar me toe draven toen ik hem riep. Draaft los naast me in de bak en geniet van alle aandacht. [ [url=m/lDcbGm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Wat een beauty

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:04

Wat een dropje <3
Seven, jouw merrie is ook een plaatje!

Hier uiteindelijk geen paard gekocht. Ga later weer verder met mijn zoektocht.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:34

Kiki1995 schreef:
Ontzettende pech met mijn paardje op het moment..

Dierenarts komt dinsdag voor hem, de hoefsmid heeft een plek gezien die leek op straalkanker.. |(

Ach nee, dit is het laatste wat je verwacht. Hopelijk valt het toch mee. Sterkte in ieder geval :(:)

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:42

Wat jammer Elin_ ik zou daar ook op afknappen om eerlijk te zijn.
ingaa, ze is een plaatje <3

MISTRAL94 schreef:
Elin_ schreef:
Ja bijzonder hè. Jaren vond ik pre's fantastisch tot ik dmv rijden erachter kwam dat het niet helemaal pastte. Dat waren toen DE luxe paarden vanaf 8000.
En nu pre's in overvloed en sportpaarden vanaf 8000.

Die Pre's staan nu ook rond de 10.000. Ik blijf het allemaal bizar veel geld vinden. Paardrijden is straks echt weer een elite sport.

Dat denk ik niet om eerlijk te zijn. Ik denk dat waneer we binnen nu en een paar jaar weer een economische dip tegemoet gaan, dan zullen de prijzen vanzelf weer zakken. Gewoon vraag en aanbod, helaas zitten we nu alleen in een periode waarin van alles redelijk duur (en misschien ook wel schaars) is, zoals huizen en paarden.

Hier blijft mijn zoektocht momenteel beperkt tot de algemene sites (marktplaats, sporthorses en marktplaats) en ook wat websites met rassen die me aanspreken, maar dan vind ik het aanbod weer te klein: pony's van +/- 1.40 ga ik niet oppassen helaas.

Waldy

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:29

MISTRAL94 schreef:
Ik heb het idee dat het wel iets rustiger is. Paarden die in prijs verlaagd worden. Of nog steeds te koop staan.

Jij zegt, wat ik denk.
Of we zijn over het toppunt heen (omdat mensen al zijn voorzien of zich terug trekken), of het is een stilte voor de storm.

Waldy