Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:38

MISTRAL94 schreef:
Chipje en los botfragment. Maar er zijn mensen wezen kijken dus ik schat in dat ze wel verkocht zal zijn.

als het operabel is en de prijs is ernaar zou ik het niet zo'n punt vinden

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:51

MISTRAL94 schreef:
Ze is al verkocht :+

Never mind, volgende keer beter :D

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!

Babootje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:02

Wat een schatje, gefeliciteerd CalipsoLover. Echt een puppiekoppie.
Misschien heb ik het gemist, maar hoe groot is ze nu?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:06

SandravdB schreef:
wow op boktmarkt nu een paard dat niet gereden kan worden, slechts 6500 euro

Gini schreef:
Dat is afhankelijk van de reden dat het dier niet gereden kan worden. Wanneer de reden medisch is, is dit een gek bedrag. In alle andere gevallen (jong paard, eigenaar met te weinig tijd,...) hoeft dit nog niet meteen absurd te zijn.

CalipsoLover, leuk diertje! Gefeliciteerd. :)

Leest als een projectpaard. Niet klikkende combi o.i.d. Voor een paard van 10 dit jaar 11 is dat heul veul geld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:54

Babootje schreef:
Wat een schatje, gefeliciteerd CalipsoLover. Echt een puppiekoppie.
Misschien heb ik het gemist, maar hoe groot is ze nu?

CalipsoLover schreef:
Ze meet nu ongeveer 1m57-58, maar ze zal de 1m60-62 nog wel halen volgens de dierenarts. Zal haar binnenkort nog een keer meten. Moederlijn is Bretton Woods btw, maar ja Toto staat er wel om gekend dat die spreid in maat.

O ja dat kan zeker. Ons ruintje kosten we met 2,5 toen mat hij 155 en hij is nog 163 geworden.
Mijne had ook die schouders zo rond. Was nog niet makkelijk om er een zadel op te vinden.
Klein maar fijn zullen we maar zeggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:54

Cookie2222 schreef:
Ik wil mij ook melden hier!
Na wat lichte rij technische probleempjes mijn paard in december op de foto laten zetten. Hier kwam helaas uit dat hij erge nekartrose en kissingspines heeft en dus vervroegd met pensioen moet...

Dus nu langzaam opzoek naar iets nieuws!
Mijn wensen:
- tussen 4-8 jaar
- liefst een sgw goed gelopen (of jong dier met mogelijkheid tot proberen op crossterrein)
- niet kijkerig/spooky

Ondertussen al 6 paarden wezen kijken. Een 4,5 jarige, was perfect, jaar ervoor gekeurd en voor zekerheid (ivm vorige paard) wou ik nog hals en rug foto’s.... milde kissing spines. Dus helaas laten staan. Nog 1 gehad, stond bij rx goedgekeurd. Zat dus een chipje RA, stond ook gewoon op het rapport...
Gister bij een leuke net 5jarige wezen kijken, dressuurgefokt, maar voldoet verder wel aan mijn lijstje. Al wat mee gesprongen en even de crossbaan opgeweest. Dus gaan waarschijnlijk binnenkort nog eens kijken. Ben benieuwd!

Mocht iemand verder nog een leuk paard weten of een stal met spring/eventingpaarden, hoor ik het graag!

Ik weet niet of ze nu wat te koop heeft, maar je kunt altijd even informeren
https://www.facebook.com/cssporthorsesNL/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:22

Cookie2222 schreef:
gefeliciteerd met jullie paardjes! Zien er knap uit! :D

Mijn 2e bezichtiging beviel goed! Gaan nu rustig verder. Ze is al klinisch en rx goedgekeurd, incl hals en rug, eind 2018, dus toen ze ongeveer 3,5 was. Maar nu twijfel ik een beetje of we de rx over moeten doen. Aan de ene kant is het best veel geld (600-800,-) maar aan de andere kant moet ze wel een tijd meegaan. Klinisch gaan we sws over doen. Wat zouden jullie doen?

Ik zou alles over doen. In een jaar tijd kan zoveel veranderen en zeker is dat zo onder belasting. Heb ook een keer een paard laten keuren die een jaar eerder schoon op de foto was en een jaar later een groot spatrisico had. En die was nog niet eens belast geweest.
Voor de verzekering zijn foto's maar 3 maanden geldig. Dat zegt natuurlijk ook wel wat over het risico op gebreken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:46

Leuke merrie Miezelke! Ze lijkt me best fors. Wat is haar stokmaat eigenlijk?
Knappe vosmerrie ook Seven. Chique type. Wat is haar afstamming?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:22

Seven schreef:
Ze is een Rousseau babootje

Ziet eruit als een fijn dier. Er staan hier bij ons op stal ook een paar fijne Rousseau's.
Ik vind vossen leuk. Heb er nu zelf ook een (drachtig van Ferguson) dus vos gegarandeerd haha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:05

Seven schreef:
Is ze ook echt, ben aan het bedenken waar mee ik d'r wil dekken.
Ze is elite ibop prok en komt uit een goede lijn

Wat zit er nog meer in dan rousseau?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:09

MISTRAL94 schreef:
Wat voor paard heb je?
Zou vooral je vraagprijs in de advertentie zetten. Scheelt voor alle parijen een hoop tijd en misschien wel ergenis. Ik vind advertentie's zonder vraagprijs echt een ergenis. Normale prijsklasse ed vind ik enorm onduidelijk. Ik reageerde vanmorgen op een paard. Stond bij normale prijsklasse. Denk nou dat klinkt positief. Vraagprijs 15.000 euro %) Tja ik vind dat toch echt in de hogere prijsklasse vallen. Was een leuk paard om te zien maar de 15.000 zag ik er echt niet in..

15.000 is imo echt een normale prijsklasse voor een paard met wat ervaring :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:18

Ja ik meen dit serieus. Voor een gezond en goed beleerd paard zit je al snel aan dit soort bedragen, Dan heb ik het echt niet over de toppers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:58

Gefeliciteerd! Mooie hals erop Leentje. Ben benieuwd naar je filmpje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie