Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:29

Miesje inderdaad lastig van Kane, zeker als je zulke wisselende verhalen hoort..
Inderdaad maar proberen los te laten en te genieten van je nieuwe topper!
Ik ben ook een dressuuruiter die het af en toe best heel leuk vind om een beetje te springen :P
Ziet er leuk uit!

Muronia ik heb normaal met dressuur alleen voor beschermers om (in de zomer als ze 4 kant op ijzers staat wel rondom) en als me zusje met haar gaat springen doen we achter wel beschermers om. Springschoenen gebruik ik nooit.
Gewoon dit soort:
https://www.divoza.com/nl/pagony-pro-ve ... vlEALw_wcB

Ziet er netjes uit Mirjam!

Wij gaan straks oefendressuur rijden. Ze hebben vanavond oefendressuur op de locatie waar ik morgen regio heb. Mooi een oefenrondje :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:27

Zo trots op Kennie <3 Tijdens de oefendressuur vond ze de hele entourage om de ring heen nog best heel spannend maar na een paar rondjes was dat goed. Fijn kunnen rijden en daarmee 214 punten gereden :) (denk wel iets royaal gepunt).

Gisteren de regio gehad, ze had iets de turbo aanstaan maar liet zich echt heel fijn rijden. Heb echt genoten, de groep was echt sterk dus geen idee wat we konden verwachten qua punten/plaatsing.
Ontzetten gaaf als je dan je naam op het scherm ziet staan dat je gereed moet houden voor de prijsuitreiking.
Bij de C jury kregen we 204 punten en stonden we 7e geplaatst en bij de H jury 207,5 en stonden we 3e geplaatst. Totaal goed voor de 6e prijs :D

Misschien dat we binnenkort nog 1x B starten en anders gaan we denk ik outdoor over naar de L1 :)

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

melissa_93

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:45

Nee er mochten er 3 door naar het NK. Wel heel leuk om mee te rijden met de selecties.

Leuk dat jullie ook weer gaan starten! 4 april ga ik oefendressuur L1 doen en dan 8 april voor het eerst officieel. En half maart nog een keer B.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:39

Mirjam wat een mooi debuut voor Kenzo!

Wat een mooi hoofdstel Noulime! En heel herkenbaar dat je dingen vraagt voor het paard haha
Jack ziet er goed uit!

Sanne wat super nat Nova het zo goed oppakt! Doe je op moment ook gewoon rijden erbij naast of eerst hier volledig het vertrouwen in vinden?

Ja bah zeg wat een weer.. En vrijdag en zaterdag was het zo lekker buiten

Miesje sterkte met je opa!
Ik kan me voorstellen dat je vandaag niet bent gaan rijden..

Nouklime Jack lijkt onder jouw wel groter dan 1.60!
Ken hebben we ook wel wat moeite mee om haar op geweicht te houden, ze is zeker niet te mager maar zou best iets meer mogen. Meer hooi dan ze krijgt wil ze niet eten. Heb haar nu sinds een week of 2 deels op merriebrok staan en daar doet ze het goed op
Straks van het voorjaar als ze weer meer gras hebben wordt het wel weer iets makkelijker

Ken deed het fijn afgelopen week :D Wijken gaat ze steeds beter begrijpen en middengalop vind ze alleen maar heel leuk, nu het terugrijden nog :+

Sinds gisteren ben ik oververhuisd, heerlijk mn eigen stekkie. Beetje onwennig nog, en het idee dat het echt van mij is haha.
Maar ontzettend blij met hoe het is geworden na 7 maand klussen met heel veel lieven mensen om mij heen. Had zeker niet verwacht dat het zo mooi zou worden.
Nu alleen nog wat meer aankleden en de gordijnen moeten nog geleverd worden.
Komen 2 foto's van Ken aan de muur straks <3
Even voor de beeldvorming, zo kocht ik het 7 maand terug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu bijna klaar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:01

Sanne super dat je er weer op hebt gezeten!

Muronia fijn dat je weer lekker kan rijden, heerlijk!
Klinkt heel leerzaam de clinic!

Wij hebben afgelopen weekend fijn kunnen trainen, wijken gaat ze steeds beter snappen :)
Gisteren het nieuwe zadel opgehaald, had vandaag graag willen rijden maar niet verstandig met die storm.
Over 2 weken komen ze het zadel nog napassen dus wil wel een aantal keer gereden hebben.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:42

Inderdaad gelukkig geen bevroren bodems. Deze temperaturen bevallen me eigenlijk wel prima haha.

Altijd wel handig om dan beeldmateriaal te hebben, kun je de volgende keer mooi weer mee verder

Ken heeft vandaag geoefend voor zeepaard :+

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:52

Ja bah wat een vies weer zeg. De wei is een zwembad, de bak een zwembad. laat het maar gauw voorjaar worden.
Ken vind het nog wel leuk, die heb ik van de week weer uit de wei gevist vol met drek en water :+ Ik was stallen aan het doen en liep richting de wei en daar lag ze weer midden in de water/drek plas te rollen. Haar rug zat zelfs onder de deken nog onder de drek :+

Sanne wat fijn dat je er weer op hebt gezeten en het steeds beter gaat!

Veel plezier morgen Muronia!

Miesje druk met verbouwen, succes! Ben blij dat het hier allemaal klaar is haha
Succes morgen bij de fysio met Jack

Hier gaat het fijn op moment. We hebben nu een week of 2 het nieuwe zadel, wat een verschil!
Morgen komen ze nog even napassen.
En zondag gaan we voor het eerst BB springen, onderlinge wedstrijd met 3 verenigingen en dan mag je zelf weten hoe hoog. We gaan een rondje 50cm doen.
Afgelopen dinsdag hebben we in de clubles een parcoursje gesprongen, en dat ging best goed.
15 maart hebben we weer dressuurwedstrijd gepland staan :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:27

Muronia ziet er netjes uit! Heb je al weer plannen om te starten?

Ik ben ook echt klaar met dit weer, wat een verschrkking.

Sanne wat fijn dat je weer een stuk draf hebt meegepakt. Hopen dat jullie zo de stijgende lijn kunnen vasthouden!

Ik probeer ook wel gewoon het ritme erin te houden. Heb 2x per week binnen les (club en prive) en voor de rest is het een beetje slingeren tussen de plassen door :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:35

Wat een rust hier. Hoe is het bij iedereen? Wij hebben afgelopen zondag voor het eerst BB 50 gesprongen. Ik denk dat ik zenuwachtiger was dan Ken. Eerste rondje koste het wel even moeite om haar de baan door te krijgen maar toen ze eenmaal mocht springen was het goed. 2 stuurmans fouten van mij. 2e rondje ging Heel stuk simpeler, 2 balken doordat de afstand wat te dicht zat en tempo vrij hoog. Maar al met al heel tevreden en samen veel geleerd.

Daarintegen had ik dinsdag een stout puberpaard }:) sinds lange tijd weer samen met me zusje naar de les geweest en ze wilde of vol gas daar naar toe zonder enige controle van mij of in de ankers en niet meer vooruit. Uiteindelijk wel erdoor gekregen. Gister in de les bij mn instructrice probeerde ze t nog 2x op een ander paard maar daarna wel fijn kunnen rijden.

Vandaag thuis even tussen de plassen doorgeslingerd en toen liep ze eigenlijk wel heel fijn

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:26

Laura ik denk dat ik je slootverhaal gemist hebt, maar fijn dat jullie weer aan de gang zijn!
Wat voor bit is het precies? Ik heb er nog nooit van gehoord

Mirjam gefeliciteerd! Wat voor een is het?

Sanne super dat je weer los hebt gedraafd, dan is het toch wel heel fijn dat je iemand langs de kant hebt staan die je erdoor helpt!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:03

Mirjam dat ziet er al netjes uit!

Sanne de modder getrotseerd. Wat een water de afgelopen dagen he

Miesje even een korte vakantie dus.

Muronia jaa zo fijn dat het voorjaar lijkt te worden :D
Ja jammer he dat alle wedtrijden gecanceld zijn. Ik snap het wel maar had ook wel weer zin om te starten.
Wij zouden eigenlijk vandaag op pad. Nu gaan we maar inplaats een buitenrit maken vanmiddag :p
Filmpje ziet er netjes uit!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:30

Sanne Nova heeft dus goed gebruik gemaakt van de situatie zonder deken haha

Laura ik vind het ook maar bizar. Onwerkelijk dat er van alles gewoon gesloten is, je bijna nergens naar toe kan/mag. Maar inderdaad gezondheid voor alles.
ben beniieuwd hoe snel dit onder controle is, ik denk dat het nog wel even gaat duren

Vandaag ook maar bezig geweest om de vakantie te annuleren. We zouden eind april naar Duitsland, Zwitserland en Italie, dat gaat m dus gewoon echt niet worden. Eens kijken of we nog iets vergoed krijgen maar ik ben er bang voor ;(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:36

Sanne ja vliegticket kunnen we inderdaad omzetten naar een later moment in het jaar tot oktober.
Het vervelende is dat we niet via een reisorganisatie geboekt hebben maar alles los. 1 hotel hebben we inmiddels bericht van de kosteloos willen annuleren, de rest helaas niet. Nog maar even afwachten tot 1 of 2 weken voor de eigenlijke vertrekdatum, misschien dat ze dan anders denken. En anders hopen dat we de hotels ook kunnen omzetten naar het najaar.
Treintickets zijn tot 26 april kosteloos te annuleren, laten wij die trein nou net de 27e hebben. Het is helaas niet anders. Jammer van mn vakantiegeld :')

Sanne zou inderdaad toch echt verschrikkelijk zijn als je helemaal niet meer naar het paard toe kan/mag.

Laura ook balen zeg! Hopen dat je het naar volgend jaar kunt verplaatsen.. Zou je het paard meenemen daarheen?
Die Harvey is er wel een met een gebruiksaanwijzing ofniet? Hopen dat de andere manier van losrijden goed werkt!

Ken zit goed in zn vel op moment, blij ei haha.
Met rijden berefanatiek. Ben afgelopen 3 weekenden elke zondag naar buiten geweest en dan mag ze in de zandpaden lekker voorwaarts galopperen, dat vind ze echt geweldig. Alleen als we nu in de bak gaan galopperen dan wil ze ook hard haha. en aan de longe van de week ging ze toch uit de plaat. Was blij dat ik er niet op zat :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:04

Jaa wijsheid komt met de jaren zeggen ze altijd toch? :+

Wij hebben weer een heerlijk rondje buiten gereden <3
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:40

Hier gaat het goed! Gelukkig gewoon gezond.
Ja echt heel veel geluk dat we onze paardenvriendjes hebben :D Nouklime wel fijn inderdaad dat je vanaf huis kan werken, maar leuk lijkt het mij ook niet..

Hier de afgelopen 2 weken alleen gezeten op kantoor waar we normaal met 4 zitten. Was ook niet echt heel tof, zeker gezien dit een van de drukste periodes is bij ons op het werk. Vandaag gelukkig weer een collega meer aan het werk, dat scheelt teveel met de telefoon

Kendall doet het fijn, we proberen elk weekend wel even een rondje naar buiten te gaan en voor de rest lekker trainen voor ons L1 debuut, wanneer die gaat zijn is dus nog wel een vraagteken.
Startpas voorlopig opgezegd, die liep af eind april. Ga m wel weer activeren als we weer kunnen starten.

Sanne wat schrikken van je vriend zeg! Gelukkig lijkt het goed te zijn gegaan
Volgens mij mag je niet op een manege/pension stal lessen volgen. Althans ik mag het op moment helaas ook niet bij mn instructrice
Heerlijk zo aan de wandel, we hebben op moment ook wel geluk met het weer!

Mijn oma is er ook helemaal klaar mee, we mogen wel komen van haar maar normaal is ze door de weeks altijd druk met allerlei clubjes en nu ligt dat ook allemaal stil.

Wij gaan morgen de stal een grote schoonmaakbeurt geven. Werd wel even een keer weer tijd. En daar is nu wel tijd voor :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:35

Mirjam wat een onwijs knappe veulentjes!!

Nouklime lekker doortrainen voor t L2, kan je straks ook mooi vlot over!
Basis blijft ook belangrijk toch!
Ja absoluut fijn dat het bij ons nog wel druk is! Bij de tankstations merk je wel een afname in de liters maar de leveringen van diesel aan boeren en loonwerkers etc is erg druk momenteel, dus dat is positief.

Laura hopen dat deze manier gaat werken voor harvey!
Grappig dat ie binnen niks doet, inderdaad dan gewoon snel afgeleid. Hopen dat dat in de loop van de tijd nog wat beter wordt

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:36

Laura Harvey is echt knap! Beeld ziet er heel netjes uit.
Leuk dat je meedoet, ik zag er al heel wat op FB voorbij komen die meedoen

Wij hebben vandaag maar eens een L1 proef doorgereden, ging best oke :)
Van de week een keer weer wat sprongetjes gedaan, toen ze was een beetje heel entousiast :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:25

Wauw Mirjam, wat heb je 3 ontzettend leuke veulens! Mogen ze alle 3 blijven?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:25

Ooh wat jammer zeg. Maargoed je kan natuurlijk ook niet alles houden..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:35

Nouklime tijd gaat echt snel he! Ken was begin maart ook alweer 2 jaar bij mij. Ik zag vorige week een herinnering op FB dat we 2 jaar terug aan het oefenen waren met hangen, echt nog zo'n gupje was het toen. Zo leuk om dat terug te zien.

Mirjam ik ben ook verliefd op je knappe veulentjes! Zo jammer dat je ze niet kan/gaat houden

Sanne dat is zeker het proberen waard, ben benieuwd naar je ervaring

Ken mocht vandaag lekker spelen met me zusje en de hindernissen. Ze was weer blij
Afgelopen week weer heerlijk kunnen rijden, ze gaat het zo fijn doen <3
Morgen weer een rondje naar buiten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:59

Sanne klinkt wel heel intressant! Hopen dat jullie er samen ook echt wat aan gaan hebben!

Mirjam superleuk van Iden!

Ken vandaag een dagje vrij. Heeft genoeg gedaan de afgelopen dagen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:22

Muronia nee ik heb mn startpas opgezegd voorlopig. Die liep eind april af.
Ik vind dat online proeven rijden niet wat. Ik zit niet verlegen om de winstpunten omdat ik als ik wil wel versnel mag promoveren. En wil juist graag de beleving van het wedstrijd rijden en alles daarom heen

Wat ontzettend balen van je merrie.. Heb je inmiddels al uitslag van de scan?
Wel superleuk van Veroon, dat gaat vast een knappie worden!

Sanne de behandeling heeft dus wel wat gedaan met Nova. Wel fijn opzich dat ze uit haar zelf wat de grens opzoekt en daar geen spanning bij heeft!

Muronia balen dat jullie welverdiende vakantie nu niet door kan gaan door Corona.. Hopen dat jullie later dit jaar toch nog fijn samen die kant op kunnen. Waar in Griekenland zou je heen?

Mirjam hele leuke kans voor jonge meiden om de pony's te leasen!
Blijft Phallon nog een beetje in de buurt?

Ken doet het ook fijn op moment. Heb het idee dat het haar wel even goed doet om gewoon wat bij huis te rijden en buitenritjes te maken.
Denk dat ze binnenkort ook maar even een weekje vakantie krijgt, kan ze mooi haar buik rond eten met grasjes.
Eigenlijk zou ze komende week vrij zijn omdat ik op vakantie zou zijn. Maar helaas ook voor mij geen vakantie.

Vanmorgen wat balkjes gedaan, dat vond ze leuk :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:33

Muronia wat een fijne beelden! Ik ben benieuwd hoe je het online proeven rijden gaat vinden!

Sanne ik heb even de eilanden opgezocht, dat ziet er inderdaad vet uit!
Vorig jaar op Kos geweest en vond dat ook een erg mooi en gemoedelijk eiland
Ik zou nu eigenlijk in Milaan zitten (en de afgelopen dagen in Duitsland, Zwitersland en een ander deel Italie,)ontzettend balen |( dat maar even tegoed houden tot volgend jaar voorjaar :+

Ze ziet er goed uit! Lastig he als ze moelijk dik zijn te krijgen.
ken is ook eerder te dun als te dik, ze krijgt nu wat merriebrok erbij ipv deel basisbrok en lucerne. Maar de lucerne is ze nog wel een keer op uitgekeken.
Ik dacht het ultieme voer haar gevonden te hebben, pavo fibrebeet maar helaas wil ze dat niet eten
Ik hoop ook dat ze door het gras ook weer wat voller wordt. Ze is ook zeker niet veel te dun maar zou best wat meer vetjes mogen hebben

KM wat ontzettend triest dat je haar hebt moeten laten gaan.. Gelukkig heb je een nieuwe opvolger gevonden! Wat voor een is het?
Wat lief dat je vraagt naar Ken. Ze doet het heel fijn op moment :) Afgelopen januari hebben we de regiokampioenschappen gereden in de B en daarna een wedstrijdpauze ingelast, begin april zou ik L1 starten maar dat is nu even uitgesteld.
Hele recente foto's heb ik niet, de indoorfoto is van de kampioenschappen in januari, de outdoor van september met een jonge paarden rubriek. Wordt tijd dat ik eens weer foto's laten maken.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouklime Andalusie is zo ontzettend mooi! Ik ben daar 3 jaar geleden 2 weken geweest ook vanaf Malaga rond getrokken. Ik vond dat qua natuur, cultuur echt de mooiste vakantie tot nu toe

Ik heb geen ervaring met bitfitters, heb thuis een voorraad hangen en kijk gewoon waar ze het fijnst op loopt. De enige die ik ken is L.otte Kl.umper van Bitfit service uit Almelo. Daar heb ik mijn hoofdstel van

KM wat een leuk paard! Dat je er maar heel veel plezier mee mag hebben!

Sanne fijn dat je weer lekker hebt gereden!

Hier niet natgeregend de afgelopen dagen. Ken had even 3 dagen vrij :')
Ik was/ben wel heel blij met de regen, we hebben zoveel gesproeid de laatste tijd, dit is een stuk makkelijker. En mn ouders hebben stuk grond bijgekocht wat opnieuw ingezaaid is dus dat kan ook wel regen gebruiken.
Hebben de paarden straks nog meer grasjes

Mirjam wat een prachtige hanger <3

Ken vandaag meegehad op buitenrit, die had er wel zin in :D Morgen maar even weer serieus oefenen in de bak :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:41

Nouklime balen dat Jack de fibrebeet ook niet wil eten. Als ik op internet lees zie je overal bericht dat het juist voer is dat paarden graag eten. Ik denk dat Ken wel 2 happen opgegeten heeft. Vorige week nog een keer geprobeerd en het lag nog onderin de voerbak, de brokjes waren er wel tussenuit :+
Ik ga eens kijken naar dat andere voer, altijd goed om wat te proberen.

Ik zou van het zomer nog naar Tenerife gaan, ik verwacht dat dat ook niet door kan gaan.
Volgend jaar nieuwe kansen. Ik wil in mn huis graag nog plissegordijnen voor het raam. Zit nu nog een lelijke raamsticker van de vorige bewoners, denk dat mn vakantiegeld aan besteed gaat worden :P

Sanne balen dat je geen inkomen hebt.. Maar je werkgever kan dan wel voor een groot deel van het loon een vergoeding aanvragen? Mn zusje werkt ook in de horeca en die krijgt nu iets van 80 of 90% doorbetaald geloof ik.

Kennie deed het zo fijn gisteren <3 Heerlijk kunnen rijden in het zonnetje :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:16

Oh dat is balen!
Super dat ze fijn relaxt is!

Ken had vandaag stress, heel veel stress :(:)
Was haar aan het longeren, en het eerste stuk ging echt heel fijn, totdat mn vader in de berm ging grasmaaien, daar lag wat takkenrommel waardoor het flink lawaai maakte, ze piepte er een aantal keer flink tussenuit, maar stond ook echt te trillen op dr benen. Uiteindelijk (toen mn vader klaar was ) wel ontspannen kunnen eindigen. Jammer dat ze zo in de stress schoot maar wel weer een mooi leermoment.