Moderators: balance, Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight
Floortz schreef:Onnozelheid denk ik niet, maar ook met een paar andere, meer 'willing to please' ponys voorheen, kom je stevig jezelf tegen met een stevig Tinkerkarakter. Ze zijn zoals ze zijn, sommige heel braaf en sommige heel stevig van karakter, en zolang het niet lukt om echt een connectie te maken, compagnon te zijn, blijven ze zich afsluiten bij spanning. Soms is het alleen een kwestie van tijd, en soms tref je er eentje die wat meer 'opvoeding' en begeleiding nodig heeft. Dus onnozel niet, maar achteraf wel een enorme ervaring rijker, met letterlijk vallenen opstaan. Met die importpaardjes weet je achteraf pas wat ze wel en niet kennen. Deze kende niets.
Waar ik het wel mee eens ben...als je vaker met jonge pony's hebt gewerkt dan begin je vooraan, en niet halverwege ergens, maar dat is dan ervaring. En niet geloven wat de verkoper je wijsmaakt...
Faline schreef:Maar goed, wat ik dus wilde zeggen is dat ik beide keren dat het echt gevaarlijk werd met een paard, dus niet meer heb doorgezet. Ik ben ook van mening dat het een hobby is, en dat moet toch een groot deel van de tijd voor de leuk zijn... Ik heb er ook geen spijt van dat ik bij die paarden de knoop heb doorgehakt. Ik wilde wel dat ze goed terecht kwamen en dat is ook gebeurd, dat maakt het ook makkelijker om er vrede mee te hebben. Plus, de paardjes die ik daarna kreeg klikte het bijzonder goed mee.
Niet dat ik je nu adviseer om er mee op te houden hoor, jij moet gewoon je eigen pad kiezen, waar jij je goed bij voelt. Je hebt toch ook alweer zoveel met haar bereikt!Maar wilde je toch laten weten dat ermee stoppen niet altijd verkeerd is.