[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jen4

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:00

Pffff, spannend dit en heel herkenbaar! Zo benieuwd naar het vervolg......

Jen4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:15

Ik vind het knap hoe je het doet en denk dat er minstens 1000 manieren zijn om het aan te pakken. Net als alle wegen naar Rome..... de een zal wat langer en moeilijker zijn dan de andere. Een ding weet ik zeker, ik doe het je niet na!

Jen4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:16

Och, als iemand het 2 jaar volhoudt..... Toch weerhoudt dat mij niet om het vol spanning te volgen! Wat een verhaal! Ik heb het met een eerdere pony maar een half jaar volgehouden. Machtig mooie pony, ik was er dol op maar het lukte mij niet de leiderrol te krijgen. Na een half jaar was de koek op. Ik kon het fysiek en mentaal niet meer dealen. Nu heeft hij een gouden plekje mét leider en gaat het super! (En ik heb een pony waar het wel bij lukt om leider te zijn!) Chapeau hoor Monique! Wat een uithoudingsvermogen met Callas! Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Jen4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:34

Floortz schreef:
Onnozelheid denk ik niet, maar ook met een paar andere, meer 'willing to please' ponys voorheen, kom je stevig jezelf tegen met een stevig Tinkerkarakter. Ze zijn zoals ze zijn, sommige heel braaf en sommige heel stevig van karakter, en zolang het niet lukt om echt een connectie te maken, compagnon te zijn, blijven ze zich afsluiten bij spanning. Soms is het alleen een kwestie van tijd, en soms tref je er eentje die wat meer 'opvoeding' en begeleiding nodig heeft. Dus onnozel niet, maar achteraf wel een enorme ervaring rijker, met letterlijk vallen :x en opstaan. Met die importpaardjes weet je achteraf pas wat ze wel en niet kennen. Deze kende niets.
Waar ik het wel mee eens ben...als je vaker met jonge pony's hebt gewerkt dan begin je vooraan, en niet halverwege ergens, maar dat is dan ervaring. En niet geloven wat de verkoper je wijsmaakt...

Mee eens!

Jen4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:08

Jeetje....bij het lezen over je dreamcatcher.... kippenvel tot in mijn nek. Hoe mooi is dat. Hopelijk dat het idee dat er meer moet zijn het akelige vervolg en beetje heeft kunnen verzachten.

Jen4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:29

Faline schreef:
Maar goed, wat ik dus wilde zeggen is dat ik beide keren dat het echt gevaarlijk werd met een paard, dus niet meer heb doorgezet. Ik ben ook van mening dat het een hobby is, en dat moet toch een groot deel van de tijd voor de leuk zijn... Ik heb er ook geen spijt van dat ik bij die paarden de knoop heb doorgehakt. Ik wilde wel dat ze goed terecht kwamen en dat is ook gebeurd, dat maakt het ook makkelijker om er vrede mee te hebben. Plus, de paardjes die ik daarna kreeg klikte het bijzonder goed mee.

Niet dat ik je nu adviseer om er mee op te houden hoor, jij moet gewoon je eigen pad kiezen, waar jij je goed bij voelt. Je hebt toch ook alweer zoveel met haar bereikt! :j Maar wilde je toch laten weten dat ermee stoppen niet altijd verkeerd is.

Tsja, ik heb ook na een half jaar de keuze gemaakt mijn pony te verkopen. De match was er zo niet dat het ronduit gevaarlijk werd. Ik vond het onwijs moeilijk maar het vertrouwen en mijn zelfvertrouwen was helemaal weg en dat was wederzijds. Ik dacht werkelijk dat ik het niet meer kon, paardrijden. Helemaal toen ik hem verkocht had en de nieuwe koper er alles mee kon en kan. Zij heeft wel ontzettend veel ervaring, ook met dat ras, maar toch.....

Ik heb me ook serieus afgevraagd of ik er nog aan moest beginnen tot ik binnen 2 maanden bij toeval een andere pony van 7 jaar trof die mijn hart stal. Ik had zo makkelijk spanning en angst maar in hele kleine stappen en met heel veel hulp van de mensen op stal begint mijn vertrouwen weer terug te komen en in 5 weken reed ik weer buiten.

Dat paarden spiegelen geloof ik helemaal en dat ze een leider nodig hebben ook. Maar toch is mijn overtuiging, dat welk ras je ook hebt, en welk karakter je zelf ook hebt, het ene of andere paard verschilt wel degelijk! In de maanden dat ik die eerste pony had is mijn karakter van angsthaas niveau oranje (ik ben altijd wel bangig aangelegd) juist naar niveau VOL in het rood geschoten, om in Monique haar termen te blijven. Dat is in die 2 maanden zonder pony echt niet veranderd. En toch heb ik nu een beestje die daar mee kan dealen. Het is absoluut geen slome bok en hij kan uiteraard ook zijn nukken hebben maar reageert niet te heftig op mijn sensibele karakter. Ik heb me onwijs rot gevoeld mijn vorige te moeten verkopen want ook ik ben van het kopen voor het leven, maar voor zowel de pony als voor mezelf had ik het niet beter kunnen doen. Mijn pony heeft het getroffen bij een geweldig baasje en oogt veel gelukkiger en ook ik voel me veel gelukkiger met mijn nieuwe pony!

Ik zei het dan ook al eerder Monique, onwijs veel respect voor je uithoudingsvermogen en de keuzes die je maakt! Ik doe het je niet na!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie