[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kinke

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:48

hier nog een meelezer, en sinds kort staat hier ook zo'n langharig monster in de wei :)
Voor wat betreft de luizen, zit er niet toevallig een koeienboer bij je in de buurt? Dan zou je eens kunnen vragen of ze pour-on gebruiken voor ontwormen. Mijn merrie had mijt en dat heeft super geholpen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:32

pour on heb ik in een spuitje gedaan, 10 ml op ieder been, 5 ml op de schoft en 5 ml op de staartaanzet. Niks van te zien :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:14

Zou je niet een keer een groepje motorrijders kunnen vragen om even te oefenen met je?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:29

sterkte! hopelijk knapt ze snel op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:59

Natuurlijk kan een paard wel willen uitrusten om 10 uur 's ochtends, of gewoon lekker lui liggen. Ze hebben niet onze dagindeling he, dat vooral niet vergeten :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:12

Monique1963 schreef:
Hi Kinke, maar dat doet ze anders nooooooit. En met haar kolieken van de afgelopen week, zakt mijn hart dan in mijn schoenen...

Ik snap je helemaal hoor, ruim 5 jaar geleden mijn Friese dame verloren aan koliek. Als ik nu 1 van mijn paarden zie liggen dan schiet mijn bloeddruk ook echt wel even omhoog.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:01

Dat is echt superknap van haar!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:02

Beide ;) :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:33

_O- _/-\o_

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:40

interessant systeem. En wat is ze braaf zeg. Ik dacht huh??? met dat schuren van de hoeven :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:52

Jeetje, dat is goed waardeloos :(
Hoe is het met de pijn? Heb je geen corset gekregen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:36

Ik kan ook uit ervaring spreken mbt gevaarlijke acties met mijn Friese dame. Zelfde type als Callas, bang was ook echt bang, mens aan een touwtje/op het zadel of niet, wegwezen en op dat moment blinde angst. Zelf ternauwernood aan fiks trauma ontsnapt toen ik haar ging ophalen. We konden niet door het dorp ivm kermis dus moesten via zandweg een omweggetje maken. Een route die ik normaal nooit nam en ze was toen ik haar uit de wei ging halen al aan het stuiteren, misschien wel van het lawaai van de kermis. Toen had ik al beter moeten weten. Na een meter of 50 op de zandweg hield ze het niet meer, sprong schuin voor mij door de bossages richting een omheining van een wei (ik had een longe aan haar halster, dus gelukkig extra meters) en terwijl ze voor mij sprong haalde ze met beide achterbenen vol uit. 1 hoef rakelings langs mijn gezicht, 1 vol op mijn borst. Ik ging onderuit, wist de longe nog wel vast te houden maar ze was helemaal over de zeik en ik was in paniek. Al strompelend met stuiterend zwart gevaar terug naar de wei en haar daar weer losgelaten. Naar huis gestrompeld en toen kwamen de tranen. Voelde wel dat ik niks had gebroken. Heb van diverse mensen moeten horen dat ik dat kreng moest verkopen/naar de slacht etc.etc. Mijn ex heeft haar toen nog opgehaald. Ik was daarna ook niet bang voor haar. Ik wist dat ik met het uit de wei halen al over haar grens was gegaan, was een pijnlijk leermoment voor mij. Ik heb nog wel meer gevaarlijke momentjes gehad, ze was panisch voor groot verkeer. Niet echt handig in het buitengebied ;) Uiteindelijk na een verhuizing naar een pensionstal daar een geweldige instructrice gekregen. Heb haar 2 maandjes bij instructrice op stal gezet zodat zij samen met mij kon gaan grondwerken en rijden. Dat heeft echt wonderen gedaan.
Dit soort paarden zijn op bepaalde momenten gevaarlijk maar ik denk zelf ook dat je nooit zo'n enorme band krijgt als met dit soort paarden. Ik kon haar uiteindelijk zo goed lezen, ook met kleine dingen, zo gaf ze ook aan wanneer ze haar eczeemdeken op wou, ik zag dat direct, anderen zou niks opgevallen zijn. Iets aan de hand met de waterbak, duidelijk, ik los het op. Iets vreemds rondom de wei, zij toonde het en ik ging het controleren. De laatste jaren stond ze weer bij huis, als ik thuis kwam of even naar buiten ging keek ik altijd naar haar, zij keek dan terug en dan wist ik direct of alles ok was. Ik zou haar sowieso nooit verkopen, zou nooit het risico willen nemen dat iemand anders gewond zou raken, of dat ze bij de verkeerde persoon of in de handel terecht zou komen. Dus ik snap Monique volledig dat Callas bij haar blijft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:37

Avalanche dus met dezelfde ervaringen, echt mooi om te lezen :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:59

nou, dat is toch logisch. Je hebt een zeer spannend en gevaarlijk moment meegemaakt. En dat je dame dan weer naar je toe komt is toch super. Ik zou daar ook heel emotioneel van worden :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:47

'afstappen is geen afgang', gelukkig heb ik nooit het idee gehad dat je er perse op moet blijven zitten :D
Weet nog zo goed dat toen mijn dame bij de instructrice stond en ik er daar de eerste keer op ging zitten, ik het heel spannend vond. En ik was zo trots als een aap met 7 l.llen toen we gingen draven (aan de longe). Er zaten een paar mensen te kijken en ik zag ze denken...serieus...blij dat je ging draven? Dat kan ieder kind. Interesseert me helemaal niks als ik laat blijken dat ik iets (weer) voor het eerst doe of als ik het niet snap of niet kan. Het gaat om de manier waarop jij en je paard het beste leren. En voor heel veel paarden betekent dwang dat ze niets opnemen, dus ergens perse langsrijden ipv aan de hand langslopen kan juist het tegenovergestelde effect hebben van een leermoment.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:24

checkt leeftijd...slechts 6 jaren jonger dan jij Monique :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:56

[quote="Monique1963"]Kinke reed jij ook in de tijd dat afstappen not done was? /quote]

:j
maar denk dat mijn geluk was dat ik maar 20 lessen op de manege heb gehad en daarna al heel jong een pony kreeg waarmee ik altijd boscrosste, dus heb niet zoveel 'slechts' geleerd wat ik later weer moest afleren :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:31

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:13

ik hoop voor je dat de paracetamol gaat werken (wel of niet in combi met ibuprofen). Mijn vader heeft in december wervel L3 gebroken, die ging van paracetamol (deed niets), naar Tramadol (werkte ook niet), naar Oxycodon (helemaal van de wereld en gevallen in de badkamer) naar morfine pleisters. Hij heeft er 2 en krijgt iedere 2 dagen nieuwe. Hij heeft ook een corset voor de extra steun.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:57

_/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O- _O-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie