Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

AnnetteFlame

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:05

Ik doe ook mee!

In 2014 met 5 maanden oud opgehaald.
In 2016 trap gehad van een ander paard en daardoor een half jaar aan het revalideren geweest en dus rustig aan gedaan. Maar 2018 ga ik er zeker weten op zitten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:25

Dank je wel! En wat een verhaal rocymax. Gelukkig heeft ze het nu goed.
Ben benieuwd naar de reis kleinvosje!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:07

Wat een knapperd svrl, die manen :~

Gezellig kking!!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:52

Leuke paardjes komen er weer voorbij, ben benieuwd hoe het iedereen afgaat.

Ik doe het thuis maar wel met hulp van een instructice. Ik ga wel eerst zelf zadeltje en longeren enzo doen. Maar zodra we echt gaan hangen en opstijgen vraag ik haar hulp. Zij heeft me afgelopen zomer ook geholpen met grondwerk en trailerladen

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:07

Hoe doen jullie dat dan met hangen en longeren als je er net op zit?

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:06

Afbeelding
Over hem heen hangen deed ik al toen ie veulen was (uiteraard zonder te leunen). Dus daar kijkt ie niet meer van op

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:38

Ik ook met 2,5 hoofdstel in gedaan maar wel pas nadat de tandarts geweest was

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:10

Ik doe dat inderdaad wel. Hij moet toch naar de tandarts dus waarom niet wachten met het bit dan.
Die van mij is vorige week nog geweest waarbij zijn blind wolfskiesjes zijn verwijderd.
Nu kan ie weer een half jaar vooruit :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:31

Afbeelding

Aan het begin van het topic heb ik me al even voorgesteld. Maar ik wil graag even inhaken op het sturen.
Ik ben eerst gewoon gaan wandelen aan de hand richting het bos en ben ik geleidelijk van positie veranderd en bij zijn heup gaan staan. Ondertussen met klik van de tong ervoor gezorgd dat ie niet stil ging staan.
Daarnaast helpt voor mij een (dubbel gebroken) kneveltrens goed omdat je dan duidelijk stelling kan vragen en het bit niet door de mond beweegt.
Voordeel van bospaden was ook dat het pad zelf hielp met sturen, dus dat had die van mij snel door.

Foto is helaas alweer ruim een half jaar geleden. Pony staat nu alweer ruim een week in de kliniek vanwege een beenwond :(

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:27

Ik moet me bijna opnieuw introduceren :') maar wil toch even inhaken op tandarts verhaal.

In mijn optiek is juist sederen en elektrisch het beste wat je kan doen.
Zonder sedatie kan de arts nooit bij de achterste kiezen omdat de tong dan in de weg zit/het paard daar te onrustig voor is, met als gevolg haken op die kiezen wat pijnlijk is.

Daarnaast is elektrisch veel secuurder dan met een handvijl.
Ik wil iig hier niet meer anders!

Om dan zelf toch nog een kleine update te geven over eigen pony :P

7 oktober door het draad gegaan, vervolgens 23 okt -half nov op de kliniek gestaan omdat de wond niet wou genezen. Vervolgens weer naar huis genomen en zelf de verbanden gaan wisselen.
En na bijna drie maanden na ongeluk ein-de-lijk zonder verband!!!
Begin januari verhuisd hij tijdelijk naar mijn instructrice om het naar buiten gaan weer rustig te kunnen opbouwen. Als hij dan weer thuis is kan hij gelijk de groep in en gaan we echt beginnen met beleren *\%/* *\%/*

Gister weer even een zadeltje op gegooid
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:41

Artificous ik zou idd honingzalf gebruiken voor jouw wond. Al denk ik dat het zonder zalf ook wel heelt ;) helaas inmiddels expert in wondverzorging :+

Dekens doe ik met Fabian niet aan, dus kan ook niet meepraten helaas

Ik ga Fabian samen met mijn grondwerk/trailer instructie beleren.
Toch denk ik haar pas nodig te hebben echt bij het opstijgen (wanneer ik echt een handje nodig heb). Alles daarvoor kan ik wel alleen.
Gelukkig dus wel professionele hulp vanaf de grond, wil het graag in 1x goed doen :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:36

Ik heb geen tijd voor een hele bijleespost, maar ik zag wel een hard werkende Zilver en geluksmomenten in de wei bij BrechtCarlos? En lange teugelen bij xApple, heb ik ook met Fabian gedaan, is echt super leerzaam voor ze en wat je zegt, dan kennen ze dat maar vast voordat je erop gaat!
Nynkster wat een kanon van een bijleespost, lief dat jullie er zoveel tijd in steken!

Wel grappig om die gebitselementen zo te zien liggen en fijn dat de ervaring goed was. Ik had precies zo'n goede ervaring met de tandarts die ik in september had die precies zo te werk ging als jouw tandarts Nynkster

Fabian is gisteren naar zijn revalidatie plekje gegaan. Als een mak lammetje liep hij de trailer op. Eenmaal aangekomen met twee touwen naar de binnenbak geleid (die half afgezet was). Eerste paar meter begon rustig en toen begon de steiger/bok/4 benen de lucht in sessie, maar we hebben het veilig en relatief rustig kunnen omzetten naar beheerste draf aan de longe

Afbeelding

Gelukkig heeft hij geen conditie dus na een kwartier stond hij helemaal te dampen en diep te ademen.

Vanochtend weer geweest en hij was echt al 10x rustiger! Niet meer gesteigerd, aan de longe nog wel van vreugdesprongen en bokken, maar hij was helemaal op ons gefocust! Zelfs nog kunnen afsluiten met rustig stappen met een boog in de leadrope dus dat was super fijn!

Morgen gaan we weer samen en dan denken we dat ie al aan het einde van de sessie los kan!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:23

Nou hij heeft drie maanden boxrust gehad omdat hij een wond had op een plek dat als hij ging bewegen er wildvlees groei ontstond en de wond niet heelde. Dus hij heeft 3 maanden boxrust gehad. En om daarna een paard in een keer weer los te gooien is niet zo verstandig omdat hij zichzelf kapot rent, en daarnaast was ik bang dat hij met zoveel energie weer de draad door ging.

Dus logeert hij tijdelijk bij mijn instructrice om het naar buiten gaan rustig op te bouwen, want explosies en energie had hij genoeg ging, maar de bedoeling is dat om in veilige banen te leiden, zowel voor hem als voor ons.

Morgen gaat hij dus voor het eerst los in de binnenbak (als voorbereiding op weer naar buiten gaan) en als dat goed gaat, blijft ie nog een paar dagen en dan kan hij weer naar huis, om dan naar buiten te gaan met vriendjes, maar dan is de explosie er iig al vanaf en kan hij gewoon rustig naar buiten

Heb ik t nu een beetje duidelijk uitgelegd? :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:40

Lange kapsels, korte kapsels, heb daar niets echt een mening over. Behalve dat dat halve futloze haar mag van mij wel kort haha. Vind Veronia's lengte mooi!
vroeger droomde ik van onwijs lange manen, maar sinds de castratie is er niks meer van over, dus dan maar de schaar er in

Afbeelding
Hier is Fabian los!! In de binnenbak nog wel maar hij doet t super!
Dinsdag gaan mn juf en ik m samen in de buitenbak/paddock zetten en dan neem ik hem woensdag naast de fiets weer mee naar stal!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:29

Ik doe ook geen ijzers bij Fabian zolang het niet nodig is

We hebben vandaag dubbele longe geïntroduceerd :D
Afbeelding
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:59

Valt mee Kabayo :)
In jouw geval van Zilver snap ik het heel goed en als Fabian in dezelfde situatie zat zou ik het ook gedaan hebben ;)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:28

Gefeliciteerd Zoe, doet ie knap zo met slingers en een mens!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:07

Ben wel benieuwd naar de foto's! Ik zou ook janken van geluk haha, hopen dat dat moment snel komt

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:49

Ziet er toch super uit BrechtCarlos!!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:34

Lars - 12/04/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05-06-2015
Kaliber - 29/06/2015
Veronia - 09/04/2015
Estrella - 04/05/2013
Fabian - 11/05/2014

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:17

Ik wou net zeggen, super grappig!

Jep het regende niet vanochtend maar wel tot mn knieën in de drek, desondanks wel heel fijn kunnen lange teugelen in menpositie. Dubbele longe vond meneer teveel moeite met de blub haha

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:15

Jeetje wat vervelend allemaal Art, maar vooral lekker blijven posten ookal heb je geen tijd voor een bijleespost ;)

Vind het al zo gaaf van iedereen die erop zit, blijven spammen hoor!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:53

Nynkster jouw veulem is zo schattig he! Ook die foto die je een tijdje terug plaatste, zoo cute!

Fabian is mijn enige pony, maar omdat hij op 35 minuten enkele reis (maar qua huisvesting en omgeving ideaal, en bij familie) staat ga ik maximaal 2x per week.

Hier is vrijdag de fysio geweest, super leuk en interessant.
Na mn vakantie gaan we verder met longeren en fietsen. Fysio raadde echt krachttraining (veel overgangen, zoveel longe als fietsen en grote stap passen) aan omdat hij het nu na zn 3 mnd boxrust fysiek echt nog niet aan zou kunnen om er op te gaan (niet dat ik dat van plan was haha)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:49

Afbeelding

Hier helaas ook last van te lange kussens :( dat wordt ook een ander zadel.

Ach en svrl lekker op je eigen tempo ;)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:40

Leuk paardje Murosch, van mij mag je vaker over die posten!

Tsja zadels, zit zo in dubio. Of gewoon een boomzadel maar hij gaat nog zo veranderen dus heb ook geen zin in 2x per jaar een nieuw zadel bij wijze van. Of ja boomloos en die zijn al heeel veel verbeterd maar ook daar heb je gedoe met pads met inlages etc. Dus weet nog niet what to do