Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:26

Ik stap ook in.
Fin is mijn 3 jarige quarter waar ik al wel wat mee bezig ben, maar onder de man zal het waarschijnlijk volgend jaar worden.
Afbeelding

Afbeelding

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:33

Jullie gaan echt snel hier.
Ik kan het amper bijhouden...Ik heb me voorgesteld en dat was het.

Met Fin al op jonge leeftijd bezig met grondwerk aangezien zijn moeder niet te rijden is (met inrijden zo fout gegaan en merrie is onbegrepen).

Vandaag weer een mijlpaal bereikt.
Voor het eerst erop

Afbeelding

Alleen maar wat gestapt terwijl lesgeefster hem vasthield.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:21

Kabayo wat een gaaf dier.
En wat eng als ze gaan rennen met jou erachter.
Ik vind het zelf helemaal niets op een kar...dan heb ik het idee dat ik altijd te laat ben.

Mooie borstel manenkam zag ik voorbij komen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:01

Gaaf die shet zo.
Mijn schoonzus heeft er ook twee ik ken ze niet uit elkaar, maar zij gelukkig wel.
De ene kan niet voor de wagen de andere wel.

Ah da's een knap dier zo voor de 5e keer los rijden....Ik moet het echt een stukjes knippen...maakt niet uit....ik kom er evengoed.

Ik denk dat je het met Rosie rustiger aan moet pakken.
Mijn lesgeefster zegt over Fin hij wil alles wel, maar gedoseerd.
Zij gebruikte dit als voorbeeld...duidelijk voor mij.
Als je iemand vraagt om even te helpen met het behangen van je logeerkamer en diegene doet het en je wilt gelijk je overige slaapkamers en je woonkamer dan zegt diegene de volgende keer Nee....beter stap voor stap.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:25

Art...heb je ook in je topic gelezen over tips over een 3 jarige.
In mijn ogen wil je veel en veel te snel.

Limo komt me over net zoals mijn Fin is.
Het verschil echter is dat ik vanaf veulen af met hem "werk" en dan nog het meeste aan onze band.
Bij Fin zijn moeder is het compleet misgegaan met de eerste keer inrijden en ze is niet te rijden.
Ten koste van alles wilde ik dat voorkomen.
Ik heb op jonge leeftijd al grondwerkLES genomen...Ja ik heb mijn andere paard ook al vanaf 2.5 jarige leeftijd, maar dat is een heel ander type.
Ik heb les genomen, maar hem verder zelf getraind dat zei mijn lesgeefster ook toen ik zaterdag zoooo blij was dat ik er voor de eerste keer op zat. JE HEBT HET ZELF GEDAAN. Iedere dag weer die training gewoon lekker samen zijn in zijn box ff lekker borstelen tegen hem aan staan overal aanraken. Dan eens een werkje maar vooral veel samen niets. Stick was hij als de dood voor.
Hij stond in de paddock met mijn oude paard ik met stick de paddock in mijn oude paard kroelen en daar kwam ie...goh wat is dat? Mag ik ook? ahhhh eng! Oh jullie vinden het niet eng, dan kom ik weer.
En dit zo een week lang. Stick mee met binnen en buiten zetten...MEE verder NIETS ermee doen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:27

Vergeet ik gewoon nog te melden dat ik er gisteren weer op geweest ben.
5 minuutjes stap en ho op mijn commando en dat was het!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:06

Ah wat een schatje zo

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:51

SVRL wat een ander paardje zo met zadel.

Art...ik zou bij jouw paardje niet gelijk de beugels naar beneden laten; zou ik bij mijn Fin ook niet doen.

Ik denk dat Fin redelijk uniek is....meestal zie je het met nn ....Fin komt van Final (laatste veulen voordat pa geruind werd)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:14

Art voel je niet gelijk aangevallen.
Als ik Limo zijn reacties lees dan denk ik ....Het is net een Fin en ik heb de wetenschap dat Fin zijn moeder door verkeerd inrijden (en later nog 2 keer) een onbegrepen pony is geworden.
Ze rijden haar nu inmiddels niet meer.....het zou toch zonde zijn als er nog meer pony's zo onbegrepen moeten opgroeien en alleen maar voor de fok of als weideversiering moeten leven.
Ik bedoel het goed, maar ik denk dat ik voortaan alleen maar denk en niet meer post.

Anyway vanavond is het nog lekker weer en ik ben van plan om voor de derde keer op te stappen.
Ik kijk eerst hoe de omstandigheden zijn alvorens ik dit doe...Ik kan wel plannen, maar is hij in zijn hoofd niet rustig dan ga ik er niet op.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:29

Wat super van Kyara.
Ik zou het ook zo uitbouwen....en dat hangen....is superleuk.
Ik heb ook met 2 personen allebei aan een kant van Fin staan springen.....(landen)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:11

Art ik deed het eerst zelf aan beide kanten en later met twee man borstelen en dan met je handen op zijn rug om en om springen en daarna tegelijkertijd.
Dit heeft wel zo'n 2-3 weken geduurd, voordat het normaal was hoor.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:01

x apple wat een heerlijk verjaarscadeau.

Kleinvosje wat een knap dier heb je daar!

Achterwaarts heb ik met grondwerk al geleerd bij Fin en ook onder de man al gebruikt.
Als de HO het niet gelijk doet dan maar even achteruit waar ik Ho zei.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:40

Fijn dat je hulp krijgt.
Op een foto is ze nog wel herkenbaar in beeld

Vanmorgen weer een paar rondjes op Fin <3
Afbeelding
En even het zadel van mijn andere paard op, om ook hieraan te wennen.
Laatst bijgewerkt door kking op 22-10-17 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:58

Art_Ificious schreef:
Wel een leuk weetje, het is de nieuwe eigenaar van voormalig Dekhengst Sander (new forest van nu 23 jaar oud) en die staat nu voorlopig bij ons op stal schuin tegenover Limo :D
Helaas heeft Sander Cushing waardoor hij met rijden erg met zijn hoofd schudt, maar door de medicijnen is dit al sterk verbeterd. Rijd een jong kindje op :)

om ook even op jou te reageren...
Ga je hem western beleren ook?

King heeft ook cushing, maar nooit lopen schudden.
Ja de planning is met Fin de western in.
Daarom heb ik hem als opvolger van King (Draver)...de passen die King maakt en de balken liggen zo ver uit elkaar in de trail daarom een quarter gekocht om in de western te kunnen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:29

Wow een voetballer in the house *\o/*

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:04

Kabayo wat een geweldig mooi paard heb je en wat een foto's vooral met die koeien }:0

Murosch wat leuk zo lol met je knol...zo moet het.

Als ik met mijn oude paard bezig ben staat Fin ook vaak te kijken...wat doen jullie?
Kan ik dat ook? whahaha hij leert al zoveel van alleen het kijken. Vaak staat hij ook in de paddock als ik rij. King is altijd vrolijk als ik rij dus ik hoop dat Fin dat stukje ook over gaat nemen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:11

Lange lijnen. Ik heb eerst iemand bij zijn hoofd laten meelopen en na een rondje of 3 ben ik gaan sturen....eerst naast zijn schouder en later steeds verder weg.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:06

Allebei mijn paarden staan nu onder een 100 grams.
Mijn oude en mijn jonge paard.
Fijn nieuws vandaag de zadelpasser gehad en Fin past het zadel van King...welliswaar met een tussenstukje, maar hij groeit toch nog dus voorlopig nog geen nieuw zadel *\o/*

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:04

Ik herken zo erg mijn Fin erin dat ik wel moet reageren!
DOE NOU TOCH EENS NIET ALLES TEGELIJK!
Dit is niet wat je wilt horen, maar mijn angstige veulen is nu een zelfverzekerde 3 jarige, omdat hij de kans heeft gekregen om de dingen te ontdekken op zijn tempo.
Van de week een deken uit een plastic zak gehaald in de box...gevolg de wind kreeg vat op het plastic en Fin stond achterin zijn box. Ik ben tegen hem gaan praten en zelf naar de plastic zak gegaan....hij volgde me en kon even snuffelen en het was goed.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:45

Fijn te lezen dat je zo'n goede lesgeefster hebt Art. Stap voor stap kom je het verste bij dit type paarden.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:18

Ik ben miezelke ook dankbaar. Hij was op weg om onbegrepen te worden.
Fijn dat je nu op een constructieve manier aan het trainen bent met hem. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie